  • 1. Data: 2013-06-14 01:50:12
    Temat: Zasilacz ATX - zasilania drugiego "na pająka.
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    Pytanie do grupowych elektryków ;)

    Jak zwykle kończą mi się gniazdka 230V (z jednego kontaktu, a właściwie
    z podwójnego ale przez wspólny licznik elektroniczny pokazujący ile to
    wszystko żre prądu) zasilane jest ~20 urządzeń, w tym 5 komputerów ale
    równocześnie max 3). Nazbierało się 5 listew zasilających z
    filtrami/bezpiecznikami i pasywnych) i kłębowisko kabli straszne. Moc
    pobierana nie jest duża, typowo 250-300W, rzadziej 500W, a jak od czasu
    do czasu nagrzewa się laserówka max ~800W, czyli dużo mniej niż jedna
    typowa mikrofalówka, piekarnik czy pralka).

    By nie robić kolejnych rozgałęzień pasuje mi zasilić jeden z komputerów
    o poborze maks. 250W z przelotki w innym zasilaczu ATX (kabel
    wtyk-gniazdo 3pin 230V komputerowe) - rozwiązanie takie jak kiedyś
    stosowało się w zasilaczach AT do zasilania starych monitorów CRT.
    Czymś to grozi dla zasilacza "dawcy" nie będącym raczej cudem techniki,
    ale trzymającym stabilnie napięcia i do zasilania starego Athlona64
    wystarczającym? O ile pamiętam z rozbebeszania takich zasilaczy to jest
    zwykły lutowany "pająk" gniazdo-gniazdo wewnątrz zasilacza i nie obciąża
    to samego zasilacza-dawcy (elementy aktywne zasilacza impulsowego są
    dalej). Mylę się? Jakieś przeciwwskazania?
    Tak, wiem że dobrze byłoby mieć instalację na te 20-25 wtyczek
    (z czego większość to urządzenia o mocy kilku-kilkunastu watt), ale
    w domowych warunkach niestety jest to mało realne.

    --
    /MB

  • 2. Data: 2013-06-14 02:42:27
    Temat: Re: Zasilacz ATX - zasilania drugiego "na pająka.
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Michal" <s...@d...mailexpire.com> wrote in message
> [...]

    > "pająk" gniazdo-gniazdo wewnątrz
    > zasilacza i nie obciąża to samego zasilacza-dawcy

    Tak pewnie jest jak piszesz.

  • 3. Data: 2013-06-14 07:48:42
    Od: Einstein <e...@o...pl>

    W dniu 2013-06-14 01:50, Michal pisze:
> [...]
    > (z czego większość to urządzenia o mocy kilku-kilkunastu watt), ale
    > w domowych warunkach niestety jest to mało realne.

    Podeślij jakiś link do fotki bo jestem ciekaw jak to wszystko wygląda.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2013-06-14 10:13:51
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 13.06.2013 Michal <s...@d...mailexpire.com> napisał/a:

    > Czymś to grozi dla zasilacza "dawcy" nie będącym raczej cudem techniki,

    Niczy nie grozi- przecież zasilacz nie generuje tego napięcia.
    To wyjście pewnie jest zwyczajnie zmostkowane z wejściem,
    ewentualnie za mechanicznym włącznikiem.

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

  • 5. Data: 2013-06-14 13:37:32
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]
    > stosowało się w zasilaczach AT do zasilania starych monitorów CRT.
    > Czymś to grozi dla zasilacza "dawcy" nie będącym raczej cudem techniki,
    Niczym. Gniazdko wejściowe 230v jest wprost zwarte grubymi drutami (albo
    blaszkami - bo bywają takie zintegrowane gniazdka-monobloki
    wejście+wyjście+wyłącznik) do gniazdka wyjściowego 230v w takim
    zasilaczu, więc i 10A (2300W) bez problemu da się pobrać z takiego
    wyjścia...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173