  • 1. Data: 2017-07-25 11:54:34
    Temat: Zasilacze impulsowe 12V 2,5-3A do LED-ów - nieiskrzące przy rozruchu - prąd ładowania głównego elektrolita
    Od: "jedrek" <wonzespamem@won>

    Może ktoś polecić konkretny zasilacz do LED-ów
    12V, wydajność prądowa 2,5-3A, w którym chińczyk nie oszczędzał i raczył
    wstawić
    w szeregu zasilanie termistor NTC, który ogranicza udar prądowy przy
    rozruchu i zasilacz miękko sobie startuje bez "piorunów".
    Nic tak nie wkurza jak iskrząca wtyczka - czyli efekt świecącego się
    gniazdka, czy też wypalanych styków załączających zasilacz gdy za każdym
    rozruchem muszą obsłużyć te dziesiątki amperów w impulsie ładowania
    kondensatora za mostkiem.
    Większość zasilaczy z gatunku zaklejona hermetycznie czarna obudowa
    http://allegro.pl/zasilacz-dc-przelotowy-12v-2-5a-ne
    tbit-5-5-2-1-led-i6761384448.html
    To zasilacze jak widzę robione po to by ładować iskrami przy rozruchu -
    czyli spawarkopodobne.
    Chińczyki oszczędzają 0.5$ na termistorze.

    Nie wiem jak przedstawiają się zasilacze modułowe z gatunku
    http://allegro.pl/zasilacz-12v-36w-3a-do-tasm-led-cc
    tv-i6714676690.html
    Bo osoba sprzedająca za dużo na ich temat nie miała do powiedzenia.

    Czy raczej w tym przedziale cenowym próżno szukać wykonanego zgodnie ze
    sztuką solidnego zasilacza?

  • 2. Data: 2017-07-25 19:59:13
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Czy raczej w tym przedziale cenowym próżno szukać wykonanego zgodnie ze
    > sztuką solidnego zasilacza?
    ja tu kiedyś pisałem o zasilaczu foxcon. Kupuje je u faceta na allegro,
    "holandpoland" KAżdy który kupiłem ( ze 100szt) niezależnie od modelu
    nie iskrzy. jak Ci bardzo zależy, to poszukam który ma opóźniony (1 sek)
    start. Tylko że dlamnie to wada nie zaleta. Tak czy inaczej wszystkie
    włączam włącznikiem i nic nie wybuchło, nie spaliło się.

    ToMasz

  • 3. Data: 2017-07-25 20:54:39
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 25.07.2017 o 11:54, jedrek pisze:

    > Czy raczej w tym przedziale cenowym próżno szukać wykonanego zgodnie ze
    > sztuką solidnego zasilacza?

    Jakoś nie chce mi się wierzyć, że ktoś się będzie bawił z termistorami w
    30W zasilaczu. Prędzej duży ESR kondensatorów w tanim zasilaczu
    ograniczy prąd rozruchowy.

  • 4. Data: 2017-07-25 21:03:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zbych" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Jakoś nie chce mi się wierzyć, że ktoś się będzie bawił z
    >termistorami w 30W zasilaczu. Prędzej duży ESR kondensatorów w tanim
    >zasilaczu ograniczy prąd rozruchowy.

    Tak sie zastanawiam ... czy ograniczenie pradu nie bedzie dodatkowa
    funkcja PFC ?
    Od jakiej mocy PFC/korekcja jest obowiazkowa ?

    J.

  • 5. Data: 2017-07-25 22:03:18
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 25.07.2017 o 21:03, J.F. pisze:
> [...]
    > funkcja PFC ?
    > Od jakiej mocy PFC/korekcja jest obowiazkowa ?

    EN 61000-3-2 mówi, że nie jest obowiązkowe dla mocy < 75W.

  • 6. Data: 2017-07-26 21:10:09
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-07-25 o 20:54, Zbych pisze:

    > Jakoś nie chce mi się wierzyć, że ktoś się będzie bawił z termistorami w
    > 30W zasilaczu. Prędzej duży ESR kondensatorów w tanim zasilaczu
    > ograniczy prąd rozruchowy.
    To w tanim, w dobrym jest odpowiedni scalak przetwornicy, który ma
    łagodny start
    i to wystarczy.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 7. Data: 2017-07-27 22:27:35
    Od: "jedrek" <wonzespamem@won>

    "Zbych"
    > Jakoś nie chce mi się wierzyć, że ktoś się będzie bawił z termistorami w
    > 30W zasilaczu.

    Nie chce ci się wierzyć, bo dzisiejszy chory świat przyzwyczaił cię niestety
    do bylejakości, tandety i pozornej oszczędności. Dziś bylejakość to motto
    chorego świata.
    Ma to działać, a że byle jak to kogo to obchodzi, i tak za rok pójdzie na
    śmietnik...
    Zasilacz sieciowy do nawigacji wtyczka 1,5A 5V jak wtykasz do gniazdka to
    trzeba robić to z prędkością rakiety, żeby minimalizować ten wkurzający łuk
    rozruchowy i najlepiej nie wstrzelić się w szczyt sinusoidy 50Hz tylko
    trafić na moment przejścia przez 0 sinusa (chyba nic nie pokręciłem w
    rozważaniach kątowo-fazowych ;) i ich przesunięć prądów względem napięć na
    ładowanej pojemności).
    Zasilacze do netbooków asusa to samo - spawarka na rozruchu niemiłosierna i
    potem przypieczone, osmolone niklowane końcówki wtyczki. Mnie to osobiście
    wkurza na max.

  • 8. Data: 2017-07-28 08:09:54
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > niemiłosierna i potem przypieczone, osmolone niklowane końcówki wtyczki.
    > Mnie to osobiście wkurza na max.

    ale to bardzo dobrze!
    oznacza to, że nie masz żadnych poważnych problemów w życiu! ;)

  • 9. Data: 2017-07-31 12:00:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Tuesday, July 25, 2017, 9:03:41 PM, you wrote:

    > Tak sie zastanawiam ... czy ograniczenie pradu nie bedzie dodatkowa
    > funkcja PFC ?

    W jaki sposób? Raczej wręcz przeciwnie - dioda bocznikująca dławik (i
    diodę szybką), żeby uniknąć nasycenia dławika prądem rozruchowym :(
    Tylko NTC albo rezystor bezpiecznikowy.

    > Od jakiej mocy PFC/korekcja jest obowiazkowa ?

    Dla oświetlenia od 25W.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2017-07-31 12:01:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Zbych,

    Tuesday, July 25, 2017, 10:03:18 PM, you wrote:

    > EN 61000-3-2 mówi, że nie jest obowiązkowe dla mocy < 75W.

    Nie ta klasa. Piszemy o oświetleniu a nie sprzęcie komputerowym.

    --
    Best regards,
    RoMan