  • 151. Data: 2013-03-11 21:54:26
    Temat: Re: Zbliża się wyłączenie analogowej i...
    Od: Tomasz Szczesniak <t...@s...pl>

    Dnia Mon, 11 Mar 2013 15:02:36 +0100 na fali pl.misc.elektronika stacja
    Anerys <s...@s...pl> nadala:

    > Co do NTSC-PAL znajomy inżynier elektronik powiedział mi, że coś tam trzeba
    > scałkować i teoretycznie można by "jechać". Ale to dawno było temu, a nie
    > podpytywałem więcej...

    Niektóre dekodery PALu podobno sie dało przystosowac do odbioru NTSC, w drugą
    stronę już nie - dekoder NTSC nie posiada paru niezbędnych do tego celu
    obwodów.

    > W ostatnim etapie chyba w ogóle wszystko robione w PAL, a tylko na nadajniki
    > było wypluwane po transkodowaniu. I fajnie, jeśli OTVC był zrobiony tak, że
    > ów SECAM znów transkodował na PAL :))

    Od czasu jak powszechnym for,atem zapisu stał się BETACAM pracowało się w
    komponencie. Wczesniej - też w komponencie, tylko zapis i transmisja był w
    kompozycie.

    --
    Tomasz Szcześniak

    t...@s...pl
    FIDO: 2:480/127.134 HYDEPARK moderator
    http://www.stareradia.pl - wszystko o przedwojennej radiotechnice

  • 152. Data: 2013-03-11 21:54:26
    Od: Tomasz Szczesniak <t...@s...pl>

    Dnia Mon, 11 Mar 2013 14:55:15 +0100 na fali pl.misc.elektronika stacja
    Anerys <s...@s...pl> nadala:

    > To z kolei musiało nieźle smużyć, bo raczej chyba poświata nie mogła być
    > zbyt krótka?

    Były lampy pamięciowe, z płytką którą się za pomocą strumienia elektronów
    'kasowało i 'zapisywało' stosowane były np. w radarach do eliminacji stałego
    tła (i w pierwszych komputerach jako pamięć :) Czy używano takiej techniki i
    tu - nie wiem, musiałbym sie starszych dopytać. Nie wiem, czy przeżyło gdzieś
    takie urządzenie. Choć z drugiej strony kompletny MW700 ocoalał...