  • 1. Data: 2012-02-22 13:43:02
    Temat: Zepsuty download
    Od: WeirdoOne <t...@g...com>

    Witam

    Mam problem ze ściąganiem plików z internetu. Każdy plik pobierałem po
    kilka razy. Przeglądarka(Opera,Chrome,Firefox) wykazywała za każdym razem
    poprawne pobranie. Niestety po sprawdzeniu hash okazywało się że każdy z
    teoretycznie jednakowych plików jest inny. Porównałem ze sobą 2 downloady
    tego samego pliku przy pomocy Total Commandera co wykazało ok 20
    jednobajtowych różnic w 16 MB pliku. Czasami n-te pobranie okazywało się
    pozbawione wad. Zdarzyła mi się także automatyczna aktualizacja Javy,
    która była zepsuta.

    Zastanawia mnie co może być tego przyczyną, bo z tego co wiem, to protokół
    TCP powinien we wszystkich przypadkach zapewnić bezbłędną transmisję.

    Jak myślicie? Czy to błąd po stronie serwerów czy może po mojej stronie?
    No i oczywiście Co jest tego przyczyną?

    --
    WeidoOne

  • 2. Data: 2012-02-22 14:15:43
    Temat: Re: Zepsuty download
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2012-02-22 14:43, WeirdoOne pisze:
> [...]
    > transmisję.
    >
    > Jak myślicie? Czy to błąd po stronie serwerów czy może po mojej stronie?

    Pewnie pamięć.

    miab

  • 3. Data: 2012-02-22 14:35:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.02.2012 14:43, WeirdoOne pisze:

    > Jak myślicie? Czy to błąd po stronie serwerów czy może po mojej stronie?
    > No i oczywiście Co jest tego przyczyną?

    Za słaby zasilacz.

    PS: NTG

  • 4. Data: 2012-02-22 16:36:46
    Od: WeirdoOne <t...@g...com>

    Problem rozwiązany - wystarczył reset modemu.
    --
    WeidoOne

  • 5. Data: 2012-02-22 21:33:06
    Od: "Vince" <w...@N...pl>

    IMHO Mem Test

    Pozdrawiam, M.

  • 6. Data: 2012-02-23 15:06:36
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał:

    > Za słaby zasilacz.

    Zdziwisz się, ale tak może być. Miałem taki przypadek. Nie konkretnie
    zasilacz, ale wadę kabelka zasilającego dysk. Na jedym wtyku było 5V, a na
    drugim połączonym z tym pierwszym 4,5V. I zmieniało się w zależności od
    tego, czy dysk pracował. I to powodowało błędy zapisu na dysk plików
    ściąganych z internetu. Wadliwy, z badami dysk też to powoduje. Ćwiczyłem.
    Nie wykluczam oczywiście innych przyczyn. TCP też czasem się pomyli.

    > PS: NTG

    Niekoniecznie :)

    Remek

  • 7. Data: 2012-02-23 16:06:11
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-02-23 16:06, Remek wrote:

> [...]
    > ściąganych z internetu. Wadliwy, z badami dysk też to powoduje. Ćwiczyłem.
    > Nie wykluczam oczywiście innych przyczyn. TCP też czasem się pomyli.

    Mialem podobny przypadek, dysk wydawal sie poprawnie pracowac, ale
    czasami zwracal losowe dane, co czesto powodowalo zawieszenie sie
    systemu. Jezeli np. uszkodzenie po stronie elektroniki powoduje, iz nie
    zapisuje czesci danych poprawnie, a system jest juz zainstalowany, to
    takie moga byc objawy. Co gorsza w tym przypadku na dysku nic sie juz
    nie zainstaluje.

    Co robic? Dysk przetestowac dysk Read&Write (uruchamiajac system z
    jakiegos LiveCD), wczesniej mozna Memtest etc.. Standardowe testy
    komponentów PC.

    Oczywiscie TCP nie gwarantuje 100% pewnosci (nic nie gwarantuje,zwiększa
    tylko prawdopodobieństwo) i w przypadku zaś IP/TCP przy takiej ilosci
    danych problemy mozna spotkac w normalnym uzytkowniu, stad wlasnie wiele
    zrodel podaje MD5 do calych plikow.

  • 8. Data: 2012-02-24 13:41:53
    Od: WeirdoOne <t...@g...com>

    Wielkie dzięki za pomoc, ale jak już wspomniałem, problem leżał po stronie
    modemu ;-).
    Okazało się że drugi komputer w LAN-ie też ma ten sam problem. Przesyłanie
    plików wewnątrz LAN-u odbywało się bezproblemowo, więc zresetowałem modem
    i okazało się że to podziałało :-)

    --
    WeidoOne