  • 1. Data: 2012-02-22 18:58:11
    Temat: SSD proszę o praktyczną poradę
    Od: Terry Jonesty <t...@g...com>

    Osobiście wydaje mi się, że największą zaletą SSD jest nie szybkość
    lecz:
    1.) IDEALNIE CICHA PRACA
    2.) IDEALNA ODPORNOŚĆ NA WSTRZĄSY

    Co do szybkości to wystarczy aby nie ustępował mechanicznemu HDD
    (~80MB/s) i żeby zachowywał swoje parametry po kilku latach (w
    stacjonarnym mam Seagate co pracuje już 12 lat, w jednym z laptopów 6-
    letnia Toshiba 40B, oba WYKORZYSTYWANE ultra INTENSYWNIE i oba w
    idealnym stanie - czy SSD przetrwa chociaż 3 lata?)

    Proszę polećcie mi SSD co spełnia powyższe wymagania o pojemności
    około 160GB i cenie podobnej do podobnego HDD - a więc do 300zł...

    P.S. Ponieważ w wątku obok rozgorzała zaciekła dyskusja o wyższości
    świąt wielkanocnych nad świętami bożego narodzeni to chcę poprosić o
    poradę tutaj.

  • 2. Data: 2012-02-22 19:10:04
    Temat: Re: SSD proszę o praktyczną poradę
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2012-02-22 19:58, Terry Jonesty pisze:

    > Proszę polećcie mi SSD co spełnia powyższe wymagania o pojemności
    > około 160GB i cenie podobnej do podobnego HDD - a więc do 300zł...

    LOL chyba 1300 chciałeś napisać ...

  • 3. Data: 2012-02-22 19:14:39
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Terry Jonesty" <t...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
[...]

    Takie rzeczy tylko w ....T-Mobile ;)

  • 4. Data: 2012-02-22 19:17:01
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > Proszę polećcie mi SSD co spełnia powyższe wymagania o pojemności
    > około 160GB i cenie podobnej do podobnego HDD - a więc do 300zł...

    Zapomniałeś o największej wadzie - cenie.
    Do 300zł dostaniesz rozmiar maksymalnie 60GB.
    160GB od 950zł wzwyż.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 5. Data: 2012-02-22 19:19:31
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-02-22 19:58, Terry Jonesty wrote:
> [...]
    > letnia Toshiba 40B, oba WYKORZYSTYWANE ultra INTENSYWNIE i oba w
    > idealnym stanie - czy SSD przetrwa chociaż 3 lata?)

    Co prawda niektorzy producenci podaja średni czas pracy w godzinach, w
    praktyce uwzględniając tylko i wyłączne cechy technologii zależy to od
    ilości zapisów na nośnik określonej /jeżeli dobrze pamietam/ w PB.

    Także w pewnych zastosowaniach SSD może być bardziej trwały od HDD, w
    wielu gorszy - technologia wymaga dopracowania. Dla formalności bloki
    pamięci flash wytrzymują określoną liczbę cykli kasowania, Flash MLC o
    wiele niższa niż SLC, ale tych drugich praktycznie się nie spotyka ze
    względu na cene.

    Osobiście troche inaczej patrze na SSD. Zależy mi TERAZ na wydajnej
    pracy, to stosuje SSD i jak zawsze backupy. Padło mi wieeeele HDD i
    jeden SSD. z backupami szczerze mówiąc specjalnie się tym nie przejmuje.

    Nikt Ci teraz nie zagwarantuje 10 letniej trwałości, szczególnie że tak
    trwałych urządzeń po prostu się nie produkuje (statystycznie jest to
    nieoplacalne). Wazne by produkt (niezaleznie czy to HDD czy SSD) padl po
    gwarancji, a klient kupi nowy. Zwroc wiec uwage czy praca w okresie
    gwarancji zwroci Ci naklady. Jezeli nie jest to praca zarobkowa, to nic
    nie zastapi backupow.

  • 6. Data: 2012-02-22 22:02:33
    Od: Terry Jonesty <t...@g...com>

    On 22 Lut, 20:10, boxfish <c...@g...pl> wrote:

    > LOL chyba 1300 chciałeś napisać ...

    za 1300zł to szybkość >600MB/s - a ja jasno się wyraziłem, że mi
    wystarczy transfer około 80MB/s (tylko bez ściemy)
    inaczej to po co mam płacić 1000zł za SDD co wszystkie parametry ma
    gorsze niż HDD za <200zł?
    (bo co do innych zalet/wad to coś za coś, więc bilans wychodzi na
    zero)

  • 7. Data: 2012-02-23 07:52:48
    Od: "Chris" <N...@n...pl>

    Terry Jonesty nabazgrał(a):

    > Proszę polećcie mi SSD co spełnia powyższe wymagania o pojemności
    > około 160GB i cenie podobnej do podobnego HDD - a więc do 300zł...

    Jak znajdziesz w tej cenie to już możesz szukać domu na Caraibach ...

    Za 300zł to ledwo 60GB kupisz :)

  • 8. Data: 2012-02-23 19:25:01
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2012-02-22 23:02, Terry Jonesty pisze:

    > za 1300zł to szybkość>600MB/s - a ja jasno się wyraziłem, że mi
    > wystarczy transfer około 80MB/s (tylko bez ściemy)
    > inaczej to po co mam płacić 1000zł za SDD co wszystkie parametry ma
    > gorsze niż HDD za<200zł?

    No to proszę znajdź za 300 dysk o pojemności 160 GB, sam kupię kilka
    sztuk :-)

  • 9. Data: 2012-02-23 19:42:04
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "boxfish" napisał w wiadomości grup
    > No to proszę znajdź za 300 dysk o pojemności 160 GB, sam kupię kilka sztuk :-)

    http://www.ceneo.pl/10701976
    MSPANC. :)

  • 10. Data: 2012-02-23 22:22:16
    Od: Zenek <t...@p...pl>

    W dniu 2012-02-23 20:25, boxfish pisze:

    > No to proszę znajdź za 300 dysk o pojemności 160 GB, sam kupię kilka
    > sztuk :-)

    http://allegro.pl/listing.php/search?category=4475&s
    tring=160gb

    prosze cie bardzo nie wiem tylko czy ci kasy starczy