  • 1. Data: 2011-02-11 07:10:19
    Temat: Zestaw do oceny
    Od: rendziq <r...@g...com>

    Witam,

    Zbieram się do nabycia komputera, i po przeczytaniu różnych testów
    benchmarków i opinii przymierzam się do czegoś takiego:

    procesor AMD Phenom II Quad-Core 965 BOX Black Edition
    chłodzenie Scythe Mugen 2 Rev. B
    płyta główna Asus M4A89GTD PRO/USB3
    karta graficzna GeForce with CUDA GTX 560Ti Gigabyte 1GB DVI&HDMI (PCI-
    E) SuperOC
    pamięć RAM Kingston HyperX DDR3 2X 2GB 1333MHz CL9 Blu
    zasilacz OCZ ModXStream Pro 700W 80+ modular SLI PSU
    obudowa SilentiumPC Gladius GD-800 Pure Black - bez
    zasilacza
    napęd DVD LG SuperMulti DVD+/-RW GH22NS50 bulk black (Serial Ata, bez
    oprogr.)

    Budżet: 3k PLN, ale zależy mi, żeby podzespoły kupić na miejscu (w
    Łodzi) - w razie ewentualnej reklamacji chcę mieć sprzedawcę na
    wyciągnięcie ręki, więc za komentarze "na allegro czasem bywa 50 zł
    taniej" dziękuję :) Za to serdecznie proszę o opinie co do zestawu -
    czy podzespoły są sensowne, czy też coś można zrobić lepiej? Sprzęt ma
    służyć głównie do rozrywki.
    Z góry dziękuję za opinie.

    PS.
    Jeśli ktoś zna dobry sklep w Łodzi to będę wdzięczny za namiary

  • 2. Data: 2011-02-11 12:08:00
    Temat: Re: Zestaw do oceny
    Od: Rysio <o...@p...pl>

    Do rozrywki kup sobie PS3 za 1kzl a za reszte zloz piec do RPG.

  • 3. Data: 2011-02-11 12:51:32
    Od: rendziq <r...@g...com>

    On 11 Lut, 13:08, Rysio <o...@p...pl> wrote:
    > Do rozrywki kup sobie PS3 za 1kzl a za reszte zloz piec do RPG.

    Dzięki za sugestię, ale:
    - nie mam telewizora (wiem, mogę podłączyć monitor, ale jednak to nie
    to samo + problem z ciągłym przepinaniem monitora - bez sensu)
    - granie w FPP na padzie ssie (mam pada, w niektóre pozycje gram na
    nim, ale taki Portal na padzie to porażka. Pewnie, jak trzeba to sie
    człowiek nauczy, ale nie widzę sensu)
    - mody do gier
    - z oficjalnymi dodatkami też różnie bywa (chociaż tu przyznam, że to
    działa w obie strony)
    - cena gier na PS3 jest wyższa niż na PC
    - międzyplatformowy multiplayer dopiero raczkuje

    Tak więc rozwiązanie konsola+PC mnie nie interesuje, chcę kupić
    porządnego PCta, i w związku z tym pytam - czy to co wymieniłem w
    pierwszym poście to porządny PC?

    PS
    Dysk mam ze starego komputera, 500GB Sata2 Seagate'a, taki na początek
    musi wystarczyć :)

  • 4. Data: 2011-02-11 14:23:42
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Thu, 10 Feb 2011 23:10:19 -0800 (PST), rendziq na pl.comp.pecet
    napisał(a):

    > Z góry dziękuję za opinie.

    Po pierwsze to sprawdź czy Mugen wejdzie Ci do obudowy bez problemów.

    > Jeśli ktoś zna dobry sklep w Łodzi to będę wdzięczny za namiary

    Ideal, Perfect, Herkules - chyba najpopularniejsze. I tak nie będą pewnie
    mieli większości części na miejscu.

    Możesz jeszcze sprawdzić http://www.conner.pl/ - nie są zbyt "duzi", ale
    ostatnio tam właśnie robiłem zakupy.

    "Cisza jest głosów zbieraniem. Cyprian Kamil Norwid"

  • 5. Data: 2011-02-11 14:31:40
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 11-02-2011 o 08:10 rendziq napisał na pl.comp.pecet:

> [...]
    > zasilacza
    > napęd DVD LG SuperMulti DVD+/-RW GH22NS50 bulk black (Serial Ata, bez

    Parę uwag. Phenom 965 występuje w wersji o TDP 125W i 140W, ale jak widać
    na
    zużyciu energii za bardzo Ci nie zależy. :). Płyta jest za zintegrowaną
    grafiką,
    potrzebna?
    Pamięci brałbym o wysokich timingach, najlepiej CL7. Zasilacz taki kupiłem
    (600W).
    Został mi jeden kabelek. Teraz nie dopłaciłbym już do modułowego.

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 6. Data: 2011-02-11 14:52:22
    Od: rendziq <r...@g...com>

> [...]
    > (600W).
    > Został mi jeden kabelek. Teraz nie dopłaciłbym już do modułowego.

    Zbiorcza odpowiedź - mugen wg opinii na komputroniku się mieści.
    Dzięki za namiar na Connera i Herkulesa - Ideał i Perfect znam i
    korzystam :)
    Co do różnych phenomów to czy oprócz poboru mocy różnią się jakoś?
    Płyta ze zintegrowaną nie jest jakoś bardzo potrzebna, ale jest tańsza
    niż porównywalna bez i dobrze wypada w testach.
    Faktycznie będzie odczuwalna różnica między CL9 a CL7? bo z tego co
    dotychczas wyczytałem to marginalnie widać przy użytkowaniu (bo chcę z
    komputera korzystać, a nie zapuszczać na nim benchmark za
    benchmarkiem :) )
    A jaki inny zasilacz polecasz? OCZ StealthXStream 2 700W 80+ SLI 120mm
    będzie dobrym zamiennikiem (niewielka oszczędność, ale jest).

    Z góry dziękuję

    Pozdrawiam,

  • 7. Data: 2011-02-11 17:13:05
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    O tym możesz poczytać np tu: http://tinyurl.com/6cyxozr

    > Płyta ze zintegrowaną nie jest jakoś bardzo potrzebna, ale jest tańsza
    > niż porównywalna bez i dobrze wypada w testach.

    No dobrze, a potrzebna Tobie płyta na 890GX ? Rozumiem, że znasz różnicę
    między AMD 870 ?
    http://en.wikipedia.org/wiki/AMD_800_chipset_series

> [...]
    > dotychczas wyczytałem to marginalnie widać przy użytkowaniu (bo chcę z
    > komputera korzystać, a nie zapuszczać na nim benchmark za

    To prawda, różnica będzie niewielka. Ja szacuję na jakieś od 2 do 5..7%
    dlatego napisałem, że ja bym tak zrobił, bardziej dla dopieszczenia
    zestawu. Dla jednego jest to mało dla drugiego wystarczająco aby
    szarpnąć się na 15 zł :)
    Pamięć Kingston HyperX Blu DDR3 2x2048MB 1333MHz CL9 BOX 164,88 zł
    Pamięć Kingston HyperX Genesis DDR3 2x2048MB 1333MHz CL7 BOX 180,75 zł
    agito.pl

    > A jaki inny zasilacz polecasz? OCZ StealthXStream 2 700W 80+ SLI 120mm
    > będzie dobrym zamiennikiem (niewielka oszczędność, ale jest).

    Patrząc na parametry... to niezły zasilacz. Patrząc na linię 12V:
    OCZ ModXStream Pro 700W - 552W
    OCZ StealthXStream2 700W - 700W ! Dali czadu ...

    Jeszcze grafika. GTX 560Ti to całkiem niezła karta, ale jak szaleć to
    wspomnę jeszcze o Radeonie HD 6950. Poczytaj: http://tinyurl.com/5trfjn2

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 8. Data: 2011-02-13 15:02:23
    Od: rendziq <r...@g...com>

    On 11 Lut, 18:13, WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > OCZ StealthXStream2 700W - 700W ! Dali czadu ...
    >
    > Jeszcze grafika. GTX 560Ti to całkiem niezła karta, ale jak szaleć to

    Dziękuję za odpowiedzi,

    Co do GTX 560 a HD6950 to nie mam ochoty bawić się w odblokowywanie,
    podmienianie biosów itp. Chce kupić i ma działać :)
    Co do innych sugestii (tutaj i z innych źródeł) to doprowadziły one do
    zmian w mojej koncepcji - aktualna wizja wygląda tak:

    procesor AMD Phenom II Quad-Core 965 BOX Black Edition (stepping C3 -
    125W) HDZ965FBGMBOX (HDZ965FBK4DGM)
    chłodzenie Scythe Mugen 2 Rev. B SCMG-2100
    płyta główna Gigabyte GA-890XA-UD3 (rev. 2.0) GA-890XA-UD3 (rev. 2.0)
    karta graficzna GeForce with CUDA GTX 560Ti Gigabyte 1GB DVI&HDMI (PCI-
    E) OC GV-N560OC-1GI
    pamięć RAM Kingston HyperX DDR3 2X 2GB 1333MHz CL7 Genesis
    KHX1333C7AD3K2/4G
    zasilacz OCZ StealthXStream 2 Pro 700W 80+ modular SLI PSU OCZ700SXS2
    obudowa SilentiumPC Gladius GD-800 Pure Black - bez zasilacza GD-800
    napęd DVD LG SuperMulti DVD+/-RW GH22NS50 bulk black (Serial Ata, bez
    oprogr.) GH22NS50

    Jak teraz?

  • 9. Data: 2011-02-13 17:24:21
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 13-02-2011 o 16:02 rendziq napisał na pl.comp.pecet:

> [...]
    > obudowa SilentiumPC Gladius GD-800 Pure Black - bez zasilacza GD-800
    > napęd DVD LG SuperMulti DVD+/-RW GH22NS50 bulk black (Serial Ata, bez

    Dla mnie bardzo dobrze. Bardzo fajna płyta główna, tylko dalej nie wiem
    co ona takiego ma, czego nie ma np. GA-870A-UD3 Cross Fire?, radiator
    na sekcji zasilania?
    Jeszcze jedno. Jeżeli wychodzisz z założenia (słusznego zresztą)
    "Chce kupić i ma działać" to po co Tobie Scythe Mugen?

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 10. Data: 2011-02-13 19:04:27
    Od: "Tomi" <t...@t...pl>

    ?

    Użytkownik "WiesłaW" napisał w wiadomości grup

> [...]

    Jeszcze jedno. Jeżeli wychodzisz z założenia (słusznego zresztą)
    "Chce kupić i ma działać" to po co Tobie Scythe Mugen?

    Że by było cicho?