  • 11. Data: 2012-02-05 08:42:16
    Temat: Re: Zestawienie wad WP 7.5
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <s...@s...op.pl>

    Dnia 05.02.2012 o 00:32 kakmar <k...@g...com> napisał(a):
    > Smutne jest tylko to że gorsze wypiera lepsze, ale to już Kopernik
    > o tym pisał.

    Trochę to paradoksalne. Smartfony powstawały pierwotnie jako telefony
    biznesowe (czasy Nokii 3650, 7650 i tak dalej) i wówczas były robione pod
    użytkowników zaawansowanych. Gdy jednak stały się popularne, to nagle się
    okazało, że szary user nie umie sobie wyłączyć automatycznego łączenia z
    Internetem, że trzeba projektować system pod niego (bo jest większym
    targetem) i w rezultacie smartfony zaczynają powoli zbliżać się z powrotem
    do zwykłych telefonów. Po przeczytaniu listy ograniczeń Windows Phone 7,
    coraz chętniej sklasyfikowałbym ten telefon do kategorii zawierającej np.
    Nokię 3210 niż - dajmy na to - E66 z Symbianem na pokładzie.

    Myślę, że pojęcie smartfona się spłaszczyło. Obecnie za smartfona jest
    uważany telefon, który na pokładzie ma większy system operacyjny (trudno
    powiedzieć to precyzyjnie, w końcu Series 40 też jest systemem
    operacyjnym) i umożliwia instalowanie programów. Kiedyś smartfon to był
    telefon, który dawał więcej swobody, zdejmował ograniczenia. W myśl takiej
    definicji - i w świetle przytoczonego artykułu - telefonu z WP7 smartfonem
    bym nie nazwał. I czterordzeniowy procesor oraz możliwość grania w gry
    korzystające ze sprzętowej akceleracji grafiki tego w żaden sposób nie
    zmieniają.

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 12. Data: 2012-02-05 10:43:39
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-02-05 03:48, Skrypëk wrote:

    > A właśnie, że dobrze pojętej. Bo na tę łatwość używania składa się też
    > prostota, stabilność, bezpieczeństwo i szybkość działania - tego
    > naprawdę potrzebuj klient, a rozklekotany android tego nie oferuje.

    O ktorym kliencie piszesz? Czy wg Ciebie osoby kupujace telefony z
    Androidem to same ofiary marketingu? Z Twoich postow wynika, ze nie
    chcesz przyjac do wiadomosci, iz roznorodnosc jest dobra i dla kazdego
    znajdzie sie cos dobrego. Dla mnie Android jest odpowiednikiem PCta z
    Windowsem. Po wyjeciu z pudelka dziala, ale lubie wszystko skonfigurowac
    po swojemu. Chce miec mozliwosc zrobienia tego, jak pokazuje w/w lista
    WP w wielu kwestiach to uniemozliwia. Jezeli ograniczenia WP nie
    dotykaja Ciebie to prosze nie imputuj innym, ze to nie sa ograniczenia:
    "49 bzdur zamiast skoncetrowac sie na 7 istotnych rzeczach typu brak
    szyfrowania magazynu."
    Kazdy ma inne potrzeby i oczekiwania.

  • 13. Data: 2012-02-05 18:06:40
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kakmar" <k...@g...com> wrote in message

    > Słabo wyczuwasz, ja boleję nad poświęceniem funkcjonalności w imię źle
    > pojętej łatwości używania. W efekcie otrzymujemy produkt pozwalający
    > łatwo robić rzeczy mi niepotrzebne i bardzo upierdliwie te przydatne.
    > Albo w ogóle uniemożliwiający jakieś oczywiste zastosowania.

    Które z "oczywistych zastosowań" do których mogłeś wykorzystać swoją
    "Motorolę bez systemu" nie są zaimplementowane w WM 7.5 lub iOS 5?

    > Ja nie piszę że iOS i WP7, są złe. Piszę że są projektowane pod kątem
    > popularności, a nie maksymalizacji użyteczności. Dla mnie nie jest
    > ważnie jak łatwo mogę kupić program, książkę, film czy muzykę.
    > Dla mnie jest ważne jak łatwo mogę korzystać z moich dokumentów,
    > danych, oprogramowania. A i z moim komputerem.

    Maksymalna użyteczność bowiem powoduje, że system jest zbyt
    skomplikowany i zabałaganiony ogromną ilością niepotrzebnych
    większości użytkowników funkcji. Każdy produkt wychodzący na
    rynek jest jakimś kompromisem między liczbą dostępnych funkcji
    a nadmierną komplikacją interfejsu z użytkownikiem...

    Czy chciałbyś jeździć samochodem w którym miałbyś tysiąc różnych
    przełączników i suwaków na desce rozdzielczej, umożliwiających Ci
    zmianę wszystkich parametrów zaszytych w komputerze pokładowym?
    Pewnie nie, bo raz że nie połapałbyś się z tym wszystkim a dwa że
    użyteczność tych funkcji byłaby wątpliwa...

    > Ze względu na że PalmOS zmarł już dawno, a WM właśnie robi to samo,
    > to wybór jest ograniczony. Właściwie go niema. Android 2.3 jest nadal
    > OTB do dupy, ale w porównaniu z konkurencją już w miarę akceptowalny,
    > a dzięki temu że jest otwarty, da się go tanio naprawić.
    >
    > Smutne jest tylko to że gorsze wypiera lepsze, ale to już Kopernik
    > o tym pisał.

    Gorsze/lepsze to pojęcia bardzo względne i dla każdego znaczą coś innego.

  • 14. Data: 2012-02-05 20:01:33
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-02-03 10:18, atm pisze:
    > Czesc wymienionych tu wad dyskwalifikuje dla mnie WP (na chwile obecna):
    > http://bezprzyciskow.pl/7-x-7-powodow-by-nie-kochac-
    windows-phone-7

    na chwile obecna - iOS (ktorego nie lubie) wydaje sie 100x bardziej
    funkcjonalny niz ten wychwalany WP7.

    Doszedlem do 36 punktu listy wad i nie chce mi sie juz czytac dalej.
    Dyskwalifikacja.

    Bye,bye - Nokia za dwa lata zniknie z rynku (a przynajmniej smartfonow -
    bo nikt powazny takiego smartfonu nie kupi).

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 15. Data: 2012-02-05 20:18:05
    Od: ALEX <c...@g...pl>

    W dniu N 5 02 2012 21:01, AL pisze:

> [...]
    >
    > Bye,bye - Nokia za dwa lata zniknie z rynku (a przynajmniej smartfonow -
    > bo nikt powazny takiego smartfonu nie kupi).

    A dlaczego akurat za 2?

    --
    ALEX MR, generał lejtnant, Pod Cusimą flota japońska nie tylko zatopiła
    flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D

  • 16. Data: 2012-02-05 20:25:56
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-02-05 21:18, ALEX pisze:

    > A dlaczego akurat za 2?

    bo teraz Nokia promuje Lumie i rozpedem jeszcze sie bedzie trzymac.\
    Jednak jesli ludzie zobacza co sie kryje za WM7 i ile trzeba za to
    zaplacic i co za to otrzymujac - to popyt zmaleje do tego stopnia, ze
    wymusi kolejne (ktore to juz?) zwolnienia swojego personelu (dzialu,
    ktory sie nie sprzedaje - czyli smartfonow).
    Wiec jesli Nokia nie wykroi sobie w najblizszym czasie torciku z rynku
    smartfonow (przy obecnym trendzie) to raczej dlugo na rynku nie
    pociagnie (no chyba, ze z firmy 'topend' zmieni sie na 'lowend').

    Ilosc wad i ograniczen (tych biznesowych) systemu WM7, w ktorym Nokia
    poklada tak duza nadzeje - spowoduje, ze raczej nikt powazny nie kupi
    tego 'pseudo smartfonu' (a na pewno nie korporacje).

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 17. Data: 2012-02-05 21:04:57
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Sun, 05 Feb 2012 21:01:33 +0100, AL napisał(a):

    > Bye,bye - Nokia za dwa lata zniknie z rynku (a przynajmniej smartfonow -
    > bo nikt powazny takiego smartfonu nie kupi).

    Niestety, rynek kształtowany jest przez ludzi niepoważnych.
    Decyduje moda a nie funkcja. I Noka ze swoimi kolorowymi obudowami i
    wypukłym szkłem może zaistnieć, zwłaszcza, że Lumia 800 w cywilizowanych
    krajach jest dosyć tania.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    " pewne osoby w panstwie nie moga oddawac plaszcza do pralnii." - Paweł

  • 18. Data: 2012-02-05 22:47:46
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    atm <...@v...pl> wrote:

    > O ktorym kliencie piszesz?

    Przeciętnym. Taki, dla którego wymienione wcześniej "oczywiste zastosowania"
    to te właśnie najprostsze. A te tobie potrzebne, których już nikt nie chce
    oferować, dla niego są nieoczywistymi i niepotrzebnymi detalami.

    > Czy wg Ciebie osoby kupujace telefony z
    > Androidem to same ofiary marketingu?

    Spora część tak. Dlatego procentowo najwięcej niezadowolonych użytkowników
    ma właśnie android. Bo sprzedawcy wciskają ludziom te niedorobione chińskie
    gnioty.
    Kolejna spora część to ludzie którym zależy po prostu na konkretnych
    aplikacjach.
    Fanatycy pragnący przerabiania jak ty to margines.

    > Z Twoich postow wynika, ze nie
    > chcesz przyjac do wiadomosci, iz roznorodnosc jest dobra i dla kazdego
    > znajdzie sie cos dobrego.

    No pewnie. Zawsze fajnie jest móc porównać do gorszych rozwiązań.

    > Dla mnie Android jest odpowiednikiem PCta z Windowsem.

    Nawet Windows nie był nigdy tak ostro przerabiany przez OEMów, jak to robią
    HTC i Sasmsung z androidem, pisząc te swoje launchery, klawiatury, klienty
    poczty i inne cuda niewidy kopnując defacto całkiem nowe GUI. Bo Windows
    nigdy nie potrzebował orania go wdłuż i wszerz, by doprowadzić go do
    używalności.
    W Windows praca producenta urządzenia ogranicza się do dostarczenia
    sterowników i kiku aplikacji - tak samo na PC jak i w WP.

    > Po wyjeciu z pudelka dziala, ale lubie wszystko
    > skonfigurowac po swojemu.

    Zwykły biały człowiek nie wgrywa sobie do Windowsa na PC alternatywnych
    powłok itp cudów. Nie ma takiej potrzeby ani wcale się nie opłaca.
    Personalizacja dzisiejszych windowów przez użytkowników polega głównie na
    przypinaniu programów do paska i wyborze tapety.

    > "49 bzdur zamiast skoncetrowac sie na 7
    > istotnych rzeczach typu brak szyfrowania magazynu."

    Bo to jest przykład istotnego problem - brak obsługi niektórych polityk
    zabezpieczeń Exchange, co zmusza ludzi do użycia androida lub iosa zamiast
    WP.
    A nie 49 bzdur typu "bo tylko dziesięć kolorów kafelków do wyboru", pisane
    przez jakieś dzieci na forach.

    > Kazdy ma inne potrzeby i oczekiwania.

    Nikt rozsądny nie wymaga kamery FullHD w telefonie. Takich zachcianek
    poważnie brać nie można.

  • 19. Data: 2012-02-05 23:02:27
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    AL <a...@s...tam> wrote:
    windows-phone-7

    > na chwile obecna - iOS (ktorego nie lubie) wydaje sie 100x bardziej
    > funkcjonalny niz ten wychwalany WP7.

    Wymien te 100 funkcji. :>

    > Doszedlem do 36 punktu listy wad i nie chce mi sie juz czytac dalej.
    > Dyskwalifikacja.

    36? Ze po pierwszym roku ma wiecej fart-apps niz mialy android i ios? A
    posród nich mniej spamu i wirusów? To jest ta dyskwalifikujaca wada? Jeszcze
    z miesiac temu plakaliscie, ze za malo aplikacji.

    > Bye,bye - Nokia za dwa lata zniknie z rynku (a przynajmniej
    > smartfonow - bo nikt powazny takiego smartfonu nie kupi).

    Wiekszosc zadowolonych uzytkowników podrzednych HTC, LG i Samsungów z WP
    kupi Lumie. jak tylko uzbiera piniadze.
    Nie stac cie na ladny telefon i dorabiasz ideologie.

  • 20. Data: 2012-02-06 06:33:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 6 Feb 2012 00:02:27 +0100, Skrypëk napisał(a):
    >>> http://bezprzyciskow.pl/7-x-7-powodow-by-nie-kochac-
    windows-phone-7

    > Wymien te 100 funkcji. :>

    Moze wystarczy mu brak tych 100 wad :-)

    > 36? Ze po pierwszym roku ma wiecej fart-apps niz mialy android i ios? A
    > posród nich mniej spamu i wirusów? To jest ta dyskwalifikujaca wada? Jeszcze
    > z miesiac temu plakaliscie, ze za malo aplikacji.

    Ale wady zostaja

    > Wiekszosc zadowolonych uzytkowników podrzednych HTC, LG i Samsungów z WP
    > kupi Lumie. jak tylko uzbiera piniadze.
    > Nie stac cie na ladny telefon i dorabiasz ideologie.

    No moze - jakos cholera lubie sobie zarzadzac mp3 w telefonie przy pomocy
    Total Commandera, i wszystko inne jest sprzeczne z moja ideologia.

    J.