  • 1. Data: 2015-01-25 03:17:19
    Temat: Zewnętrzny dysk wyłącza się podczas pracy
    Od: Konspirator <x...@g...com>

    Pacjent to:
    TOSHIBA STOR.E BASICS - 2.5" - 500GB USB 3.0
    http://www.toshiba.pl/discontinued-products/hdtb105e
    k3aa/

    Objawy:
    Co jakiś czas się wyłącza mimo tego, że w danej chwili jest używany.
    Np. podczas odczytu - oglądania filmu, odtwarzacz nagle wywala błąd i
    trzeba ponownie włączyć film.

    Podobnie przy zapisie. Coś się ściąga, no i nagle stop - błąd zapisu,
    "urządzenie nie jest gotowe".

    Słychać zatrzymywanie, czasem też dźwięk odłączania urządzenia z USB.
    Podłączony do USB 3.0, ale na 2.0 dzieje się to samo.
    Poza nim mam jeszcze dwa zewnętrzne, starsze dyski (USB 2.0) i niczego
    podobnego w ich przypadku nie zauważyłem.

    Sprawdzany HD Tune Pro. Żadnych błędów. 40 °C.

    Mało używany, jeszcze na gwarancji. Zwracać?

    --
    HD Tune Pro: TOSHIBA External USB 3.0 Information

    Firmware version : AX001U
    Serial number : 54U3TCUVT
    Capacity : 500.1 gB (465.8 GB)
    Buffer size : 8192 KB
    Sector size : 512 bytes
    Standard : SATA 2.6 (3.0 Gb/s)
    Supported mode : UDMA Mode 5
    Current mode : UDMA Mode 5
    Avergae speed : 73 MB/s
    Rotation speed : 5400 RPM

    S.M.A.R.T : yes
    48-bit Address : yes
    Read Look-Ahead : yes
    Write Cache : yes
    Host Protected Area : yes
    Device Configuration Overlay : yes
    Firmware Upgradable : yes
    Automatic Acoustic Management: no
    Power Management : yes
    Advanced Power Management : yes
    Interface Power Management : yes
    Power-up in Standby : no
    Security Mode : yes
    SCT Tables : yes
    Native Command Queuing (NCQ) : yes
    Trim : no

    Volume : TOSHIBA EXT (G:)
    Capacity : 476936 MB
    Free : 407012 MB
    Usage : 15%
    File system : NTFS
    Serial : DEC4-D085
    Alignment : 1 MB

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 2. Data: 2015-01-25 04:13:48
    Temat: Re: Zewnętrzny dysk wyłącza się podczas pracy
    Od: Konspirator <x...@g...com>

    W dniu 2015-01-25 o 03:17, Konspirator pisze:
    > Co jakiś czas się wyłącza mimo tego, że w danej chwili jest używany.
    > Np. podczas odczytu - oglądania filmu, odtwarzacz nagle wywala błąd i
    > trzeba ponownie włączyć film.

    VLC:

    Odczyt pliku nie powiódł się:
    VLC nie może odczytać pliku (Bad file descriptor).

  • 3. Data: 2015-01-25 09:52:57
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Konspirator pisze tak:

> [...]
    > używany. Np. podczas odczytu - oglądania filmu, odtwarzacz nagle
    > wywala błąd i trzeba ponownie włączyć film.

    pomieszaj kablami, krótszy, grubszy, inny port, inny kontroler, inny
    komp na próbę

    > Mało używany, jeszcze na gwarancji. Zwracać?

    ja bym zwrócił

    --
    Piter

  • 4. Data: 2015-01-25 10:49:59
    Od: Konspirator <x...@g...com>

    W dniu 2015-01-25 o 09:52, PiteR pisze:
    > pomieszaj kablami, krótszy, grubszy, inny port, inny kontroler, inny
    > komp na próbę

    Byłby problem, bo o ile starsze dyski mają kable USB-USBmini i mam ich
    sporo, to do tego dysku jest taki, z jakim się wcześniej nie spotkałem:
    http://goo.gl/N8E8a2
    Ale rzeczywiście wtyczka słabo siedzi i wystarczy ją lekko ruszyć na bok
    i już się rozłącza. W gnieździe siedzi zdecydowanie za luźno.
    Docisnąłem dokładnie i poobserwuję, ale niech się choć raz bez
    poruszenia wyłączy, to oddam. W Biedronce, bo w niej był kupiony i
    pewnie nieprzypadkowo do niej rzucili tę serię (w gazetce był, 180 zł).
    Na szczęście oni za takie rzeczy po prostu zwracają kasę bez żadnego
    wysyłania do serwisu.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 5. Data: 2015-01-25 11:18:17
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-01-25 o 10:49, Konspirator pisze:

    > Byłby problem, bo o ile starsze dyski mają kable USB-USBmini i mam ich
    > sporo, to do tego dysku jest taki, z jakim się wcześniej nie spotkałem:
    > http://goo.gl/N8E8a2

    Typowy kabel dla USB3

> [...]
    > pewnie nieprzypadkowo do niej rzucili tę serię (w gazetce był, 180 zł).
    > Na szczęście oni za takie rzeczy po prostu zwracają kasę bez żadnego

    Twój pierwszy dysk USB ?
    Nie ma sensu oglądać filmu z dysku zewnętrznego podpiętego pod
    USB. Prawie zawsze coś przerwie. Skopiuj na wewnętrzny, odłącz
    zewnętrzny i oglądaj bez przerw.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2015-01-25 11:45:48
    Od: s...@g...com

    > Nie ma sensu oglądać filmu z dysku zewnętrznego podpiętego pod
    > USB. Prawie zawsze coś przerwie. Skopiuj na wewnętrzny, odłącz
    > zewnętrzny i oglądaj bez przerw.

    no bez jaj, mam wd my passport ultra i bezproblemowo wszystko dziala

  • 7. Data: 2015-01-25 14:23:52
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Konspirator pisze tak:

> [...]
    > bez poruszenia wyłączy, to oddam. W Biedronce, bo w niej był
    > kupiony i pewnie nieprzypadkowo do niej rzucili tę serię (w

    Mam trzy takie Toshiby 500GB, 750GB i 1TB i każda ma inny kabel. Jeden
    jest fajny gruby a dwa miękkie flakowate. Ale dyski nie są ruszane. Jak
    kupiłem tak leżą i wtyczka się nie zrusza. Pewnie miałbym to samo co
    ty.

    Myśle, że tylko trafił Ci się dziadowski kabel. Kup sobie kabel w Realu
    za 15zł albo oddaj i kup Verbatim 1TB. Chodzą po 199zł

    --
    Piter

  • 8. Data: 2015-01-25 14:43:30
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-01-25 o 11:45, s...@g...com pisze:

    > no bez jaj, mam wd my passport ultra i bezproblemowo wszystko dziala

    Bezproblemowo mi działało (nie wywalało) na dyskach 3,5 cala,
    ale i tak filmów z nich nie oglądałem. Przyzwyczajenie z pierwszych
    dysków które były małe, przenośne i nie pewne. Do dzisiaj
    jak podpinam przenośkę to tak układam aby nic kabel z zaskoczenia
    nie dotknęło bo ma prawo przerwać transfer.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2015-01-25 15:19:44
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Sun, 25 Jan 2015 11:18:17 +0100, RadoslawF napisał(a):

> [...]
    > Nie ma sensu oglądać filmu z dysku zewnętrznego podpiętego pod
    > USB. Prawie zawsze coś przerwie. Skopiuj na wewnętrzny, odłącz

    Ciekawe. Ja mam podpięte 3 dyski po USB (w środku już się nie mieszczą)
    specjalnie dla filmów.

  • 10. Data: 2015-01-25 16:26:43
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-01-25 o 15:19, Leszek K. pisze:

    > Ciekawe. Ja mam podpięte 3 dyski po USB (w środku już się nie mieszczą)
    > specjalnie dla filmów.

    Ja miałem dwa i też praktycznie do filmów.
    Ale bezpośrednio z nich nie odtwarzałem. W końcu przeszedłem na NASa
    co i tobie doradzam.