  • 1. Data: 2011-01-05 22:02:08
    Temat: Zimą samochód pali więcej, bo...
    Od: mic49 <m...@i...pl>

    Witam,

    Wiadomo - jest mróz i znacznie więcej czasu silnik potrzebuje na
    nagrzanie się. Czy też prędkości podróżne - zimą są mniejsze, czyli
    silnik dłużej chodzi.

    Ale chodzi mi o co innego - czy rozgrzany silnik w mroźny dzień będzie
    palił tyle samo co rozgrzany silnik w lato? Jest jakieś rozróżnienie -
    diesel / benzyna.

    Michał

  • 2. Data: 2011-01-05 22:30:10
    Temat: Re: Zimą samochód pali więcej, bo...
    Od: "pm" <x...@w...pl>

    ?> Ale chodzi mi o co innego - czy rozgrzany silnik w mroźny dzień będzie
    > palił tyle samo co rozgrzany silnik w lato? Jest jakieś rozróżnienie -
    > diesel / benzyna.

    można by to rozważyć z punktu widzenia masy zasysanego powietrza.
    zimno -większa masa
    ciepło - mniejsza

  • 3. Data: 2011-01-05 22:57:02
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin mic49

    > Czy też prędkości podróżne - zimą są mniejsze, czyli
    > silnik dłużej chodzi.

    Dobrze się czujesz? ;)

  • 4. Data: 2011-01-05 23:02:19
    Od: n...@o...pl

    Witam serdecznie.

    Mój, służbowy X-Trail wyraźnie zimą pali mniej. Tak do 0,5l. Podobnie Navary i
    Focusy kolegów. Navary nawet jeszcze mniej.
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://www.speedyelise.fora.pl/

  • 5. Data: 2011-01-05 23:09:36
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    mic49 napisał:
    > Witam,

    U mnie po zmianie opon na zimowe spalanie podskakuje od razu o ok. 0,5l .

    m.

  • 6. Data: 2011-01-05 23:18:12
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    Użytkownik <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam serdecznie.
    >
    > Mój, służbowy X-Trail wyraźnie zimą pali mniej. Tak do 0,5l. Podobnie
    > Navary i
    > Focusy kolegów. Navary nawet jeszcze mniej.

    Z Focusem to nie rozumiem, ale z X-Trailem i Navarą to oczywiste. To klocki
    na kołach - cieplejszą porą roku jeździsz szybciej, więc opór areodynamiczny
    zwiększa wtedy zużycie paliwa. Teraz jeżdzisz wolniej, więc...

  • 7. Data: 2011-01-05 23:18:27
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "mic49" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
    >Witam,
    >
    >Wiadomo - jest mróz i znacznie więcej czasu silnik potrzebuje na
    >nagrzanie się. Czy też prędkości podróżne - zimą są mniejsze, czyli
    >silnik dłużej chodzi.

    dłużej sie rozgrzewa, czyli dłuższy czas wydłuża np. czas wtrysków ->
    wieksze spalanie
    Druga sprawa, ze tam gdzie po mieście latem jeździsz na 3 i 4 biegu, zimą po
    śniegu wleczesz sie na drugim.

    >Ale chodzi mi o co innego - czy rozgrzany silnik w mroźny dzień będzie
    >palił tyle samo co rozgrzany silnik w lato? Jest jakieś rozróżnienie -
    >diesel / benzyna.

    moja benzynowa vectra w stanie ustalonym obojetnie zimą czy latem spala tyle
    samo 1,2 l/h na postoju.
    Rozruch to ok 4,5 l/h, rozgrzewanie auta to wynik malejący od 2,4 l/h do
    1,1-1,2 l/h.
    Odwrotnie proporcjonalny do temp. silnika. Zimą to rozgrzewanie trwa troche
    dłużej niż latem

    Jacek

  • 8. Data: 2011-01-05 23:20:51
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    Użytkownik "pm" <x...@w...pl> napisał w wiadomości

    > można by to rozważyć z punktu widzenia masy zasysanego powietrza.
    > zimno -większa masa
    > ciepło - mniejsza

    Hhehe, czyli powinien mniej palić, ot taki sezonowy intercooler;-) Ale tak
    nie jest, bo silnik wolniej się rozgrzewa, dłużej chodzi na wzbogaconej
    mieszance a i tak powietrze zasysa z podgrzanej komory silnika.

  • 9. Data: 2011-01-05 23:21:40
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    Użytkownik "J_K_K" <j...@i...fm> napisał w wiadomości

    > + nie chodzi klimatyzacja (tam gdzie jest).

    Doprawdy? A w moim samochodzie właśnie zimą częściej chodzi klima, bo nie
    chcę mieć zaparowanych szyb.

  • 10. Data: 2011-01-05 23:22:53
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Mikolaj Machowski" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > U mnie po zmianie opon na zimowe spalanie podskakuje od razu o ok. 0,5l .

    Zwłaszcza jeśli te letnie, to opony obniżonych oporach toczenia. Takich
    raczej nie robi się na zimę.