  • 1. Data: 2011-01-05 21:15:31
    Temat: sprzęgło przy odpalaniu auta
    Od: "syntax error" <n...@m...com>

    Co daje wciśnięcia sprzęgła przy odpalaniu auta po całkiem mroźnej nocy?
    Niby ułatwia rozruch, ale to bardziej mit czy może jednak to faktycznie
    pomaga silnikowi przy starcie?

  • 2. Data: 2011-01-05 21:24:20
    Temat: Re: sprzęgło przy odpalaniu auta
    Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>

    Dnia 05-01-2011 o 21:15:31 syntax error <n...@m...com> napisał(a):

    > Co daje wciśnięcia sprzęgła przy odpalaniu auta po całkiem mroźnej nocy?
    > Niby ułatwia rozruch, ale to bardziej mit czy może jednak to faktycznie
    > pomaga silnikowi przy starcie?

    Rozrusznik nie musi wtedy kręcić skrzynią biegów.

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

  • 3. Data: 2011-01-05 21:25:32
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "syntax error" <n...@m...com> wrote in message
    > Co daje wciśnięcia sprzęgła przy odpalaniu auta po całkiem mroźnej nocy?
    > Niby ułatwia rozruch, ale to bardziej mit czy może jednak to faktycznie
    > pomaga silnikowi przy starcie?

    Wciśnięcie sprzęgła odłącza silnik napędzany przy rozruchu
    rozrusznikiem od skrzyni biegów, a więc masełko jakie się
    w skrzyni z oleju zrobiło nie wchodzi w skład elementów które
    rozrusznik musi wprawić w ruch, przekłada się to na mniejszy
    prąd wymagany od akumulatora w czasie rozruchu.

  • 4. Data: 2011-01-05 21:32:00
    Od: "syntax error" <n...@m...com>

    > Rozrusznik nie musi wtedy kręcić skrzynią biegów.

    Nawet na luzie?
    Hmm... w takim razie rzeczywiście ma mniejsze opory.

  • 5. Data: 2011-01-05 21:40:52
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > Nawet na luzie?
    > Hmm... w takim razie rzeczywiście ma mniejsze opory.

    Nawet na luzie w skrzyni biegów kręci się element, który szczególnie w
    zgęstniałym z zimna oleju stawia opór. W większości aut można to usłyszeć,
    jeśli się wsłuchać - na postoju naprzemiennie wciskając i puszczając
    sprzęgło (na luzie).

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

    http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze

  • 6. Data: 2011-01-05 21:44:17
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    W dniu 2011-01-05 21:25, Pszemol pisze:
> [...]
    > rozrusznik musi wprawić w ruch, przekłada się to na mniejszy
    > prąd wymagany od akumulatora w czasie rozruchu.

    ta... a mnie raz egzaminator na egzaminie opierdzielil ze ze srzeglem
    wcisnietym auto uruchamiam...

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 7. Data: 2011-01-05 21:53:19
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Kiedyś miałem Hyundaia (swoją drogą wdzięczne, bezawaryjne autko) i tam
    bez sprzęgła nie dało się odpalić auta. Moim zdaniem był to świetny
    sposób na zabezpieczenie się przed przypadkowym uruchomieniem silnika
    przez dziecko.
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 8. Data: 2011-01-05 21:57:07
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11-01-05 21:53, gobo pisze:
> [...]
    > bez sprzęgła nie dało się odpalić auta. Moim zdaniem był to świetny
    > sposób na zabezpieczenie się przed przypadkowym uruchomieniem silnika

    Podobnie jak niektorych aut nie mozna odpalic bez nacisniecia hamulca. U
    mnie tak jest.

  • 9. Data: 2011-01-05 22:01:05
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-01-05 21:53, gobo pisze:
> [...]
    > bez sprzęgła nie dało się odpalić auta. Moim zdaniem był to świetny
    > sposób na zabezpieczenie się przed przypadkowym uruchomieniem silnika
    I zepsucie całkiem przydatnej funkcji "alternatywnego napędu w sytuacji
    awaryjnej" w postaci jazdy na rozruszniku. Już parę razy w życiu
    zdarzyło mi się zjeżdżać ze skrzyżowania albo choćby z ruchliwej ulicy
    na rozruszniku, bo coś zdechło a nie było czasu lub możliwości na pych
    walczyć. 1-2kW rozrusznik całkiem sprawnie toczy auto nawet na II biegu.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 10. Data: 2011-01-05 22:31:48
    Temat: Odp: sprzęgło przy odpalaniu auta
    Od: "f" <f...@c...gh>

    Użytkownik "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm> napisał w wiadomości
    > ta... a mnie raz egzaminator na egzaminie opierdzielil ze ze srzeglem
    > wcisnietym auto uruchamiam...

    To młokos jakiś.
    Jakby na kredensach , maluchach, poldolotach zaczynał, to by wiedział, ze
    najpierw sprzęgło i hamulec się wciska, potem rozrusznik załącza, o ssaniu
    pamiętając:-)