  • 11. Data: 2016-12-18 13:20:41
    Temat: Re: Znowu DxO Optics Pro 9 Elite za darmo
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Uncle Pete <4...@g...com> writes:

    > Czyli łatwo robi się mydło z kredkami. Zaletą DxO Optics Pro w wersji
    > Elite jest inny tryb, o który pytałem, kiedy odszumianie jest
    > przeprowadzane przed dekodowaniem (w DxO OP nazywa się Prime). Wynik
    > jest zdecydowanie lepszy: stopień odszumiania jest wyższy przy
    > mniejszych artefaktach i utracie szczegółów.

    Ciekawe w czym jest problem - może chodzi o 8-bitowe kolory? RAWy są
    typowo głębsze (10-14 bitów), ale przecież normalną edycję też można
    robić na 16 bitach (albo 32, floatach itp).

    Może chodzi o różnicę przed/po demozaikowaniu?

    BTW RAW to także bitmapa.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 12. Data: 2016-12-18 15:05:59
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Może chodzi o różnicę przed/po demozaikowaniu?

    Podejrzewam, że tak. Być może demozaikowanie zaszumionego obrazu tworzy
    dodatkowe artefakty. Nie potrafiłem znaleźć zrozumiałego opisu algorytmu
    Prime, producent formułuje go dość enigmatycznie:

    "This exclusive technology is based on an algorithm that searches for
    similarities among pixels, combining the data afterwards. The challenge
    is to preserve the textures and the details. After defining a large
    search area during processing DxO PRIME takes into account only those
    other pixels with strong similarities, with the net result that for each
    pixel, more than a thousand candidate pixels are tested! Two steps are
    necessary to perform this operation. The first phase, "Oracle,"
    identifies the similarities in the RAW file, and then the second phase
    returns to the original image and uses the previously-identified
    similarities to distinguish between noise and fine details."

    Ciekaw jestem, jak działa odszumiacz w Lightroomie, ponieważ także daje
    bardzo dobry wynik detale/szum.

    > BTW RAW to także bitmapa.

    Czepiasz się )))

    Ponoć w wersji 11 poprawili odwzorowanie przejść tonalnych w Prime, to
    dobrze, ponieważ w ciemniejszych partiach obrazu w poprzednich wersjach
    czasami pojawiała się zbyt zauważalna posteryzacja.

    http://www.imaging-resource.com/news/2016/06/03/dxo-
    optics-pro-11-makes-prime-denoising-better-and-much-
    faster

    Piotr

  • 13. Data: 2017-04-06 21:14:27
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "Uncle Pete" <4...@g...com> napisał

    > Dla mnie to właściwie jedyny powód, dlaczego korzystam z Optics Pro, bo
    > sporo rzeczy mi się w nim nie podoba. Ale oczywiście nie każdy potrzebuje
    > dobrego odszumiania. Robię sporo zdjęć na wysokich czułościach z dużą
    > ilością cieni, więc w moim przypadku dobre odszumianie jest bardzo
    > istotne.

    Po kilku miesiącach powróciłem do DxO Optics Pro 9 i bardzo mi się jego
    funkcjonalność spodobała.
    Chętnie zostawiłby go jako podstawowy program do obróbki zdjęć.
    Jednego nie mogę w nim znaleźć, zapisu obrobionego zdjęcia pod ta sama
    nazwą, w tym samym katalogu. Nawet jak nie podam zadnego prefiksu to i tak
    program nadaje kolejne numery _1 _2 i najczęściej zapisuje dwa takie same
    zdjęcia jedno z _1 drugie z _2.
    Jeśli mam do poprawienia kilkadziesiąt zdjęć to taki system jest nie do
    przyjęcia.
    Muszę zapisywać rezultaty z prefiksami do roboczego katalogu, następnie
    zmieniać ich nazwę na originalną, usuwać originały i kopiować na ich miejsce
    rezultaty obróbki.
    Jest to strasznie "upierliwe".
    Być może nie znam sposobu na ustawienie zapisu rezultatu na originał o tej
    samej nazwie.
    Jeśli istnieje taka możliwość prosze mnie oświecić.
    --
    Tomasz

    ---
    Avast.

  • 14. Data: 2017-04-08 20:18:01
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > same zdjęcia jedno z _1 drugie z _2.
    > Jeśli mam do poprawienia kilkadziesiąt zdjęć to taki system jest nie do

    Nie wiem, czy można jakoś temu zaradzić, mnie ten problem nie
    przeszkadza - po obróbce pliki u mnie ostatecznie i tak dostają inną nazwę.

    Przeszkadza mi co innego - kiedy wywołuję do TIFF-a, to w pliku
    nagrywają się da obrazy: w pełnej rozdzielczości i miniaturka. Tej
    drugiej nie potrzebuję i ona mi w pewnych sytuacjach przeszkadza, wiec
    zaczyna się rzeźba z konwersją. Nie mogę znaleźć, gdzie te miniaturki
    można odłączyć.

    > Muszę zapisywać rezultaty z prefiksami do roboczego katalogu, następnie
    > zmieniać ich nazwę na originalną, usuwać originały i kopiować na ich
    > miejsce rezultaty obróbki.

    Czyli co, oryginały masz nie w RAW-ach? Jest to przede wszystkim
    wywoływarka i właśnie w tym sprawuje się najlepiej.

    Piotr

  • 15. Data: 2017-04-09 10:48:47
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "Uncle Pete" <4...@g...com> napisał

    > Czyli co, oryginały masz nie w RAW-ach? Jest to przede wszystkim
    > wywoływarka i właśnie w tym sprawuje się najlepiej.

    Oczywiście mam i w RAWach i w JPG jednocześnie.
    Z RAWów wywołuję tylko zdjęcia na których mi specjalnie zależy.
    Pozostałą sieczkę, z róznych spotkań towarzyskich, rodzinnych itp ,
    poprawiam lekko z JPGów, tylko jęśli to konieczne.
    Cała zaleta tego programu DxO Optics dla mnie polega na tym że wszystkie
    funkcje wywoływania RAW można również użyć do korygowania już istniejących
    JPG.
    Dotychczas używałem dwóch oddzielnych programów jeden tylko do RAW a inny
    tylko do pozostałych formatów, oprócz RAW.
    Teraz wszystkie formaty mogę obrabiać w jednym programie.
    --
    Tomasz

    ---
    Avast.

  • 16. Data: 2017-04-27 00:59:55
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-04-09 o 10:48, Tomasz pisze:

    > Dotychczas używałem dwóch oddzielnych programów jeden tylko do RAW a
    > inny tylko do pozostałych formatów, oprócz RAW.
    > Teraz wszystkie formaty mogę obrabiać w jednym programie.

    Mam pytanie do Ciebie. Jakiś czas temu używałem DxO Optics z uwagi na
    świetne efekty odszumiania. Potem odkryłem, że w Photoshopie można
    uzyskać podobne rezultaty ... choć kosztem mnóstwa dodatkowej pracy. Ale
    za to w zamian zyskuję możliwość dokonywania korekt lokalnych, czego DxO
    nigdy nie miał. No i tak mi zostało - "obraziłem się" na DxO, pracuję
    pod Photoshopem. Jednakże cały czas nęci mnie banalność odszumiania w
    trybie Prime w DxO. Powiedz mi, czy w końcu wprowadzono do tej aplikacji
    korekty lokalne?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek