  • 11. Data: 2009-05-01 18:27:09
    Temat: Re: Zuzycie energii a proekologiczne nawolywania
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Budzik,

    Friday, May 1, 2009, 6:49:50 PM, you wrote:

    > jak widac - rozmawiasz z laikiem - wiec i terminologia potoczna.

    Jasne - pod szkołą psami szczuli i nie mogłeś się nauczyć, biedaku...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2009-05-01 19:19:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail r...@p...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Jasne - pod szkołą psami szczuli i nie mogłeś się nauczyć, biedaku...

    ok
    absolutnie nie to miałem na mysli.
    Po prostu troche czepiasz sie słówek, gdybys rzeczywiscie chciał pomóc
    odpowiedziec, to jestem pewien ze bez problemu zrozumiałes to o czym mowie.
    Jak widac jednak - nie prowadzisz tej rozmowy w tym celu, czyzbys trollował
    odrobinke?
    Niemniej nie ma to wiekszego znaczenia - potwierdziłem fakt który pokazuje
    mój miernik - ladowarka wiszaca sobie w gniazdku zuzywa tak mało pradu ze
    nie ma co sie nia przejmowac.

    "Nic na to nie można poradzić. To byłby
    dobry tytuł do historii mojego życia." Irwin Shaw

  • 13. Data: 2009-05-01 20:31:19
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    > absolutnie nie to miałem na mysli.
    > Po prostu troche czepiasz sie słówek, gdybys rzeczywiscie chciał pomóc
    > odpowiedziec, to jestem pewien ze bez problemu zrozumiałes to o czym
    > mowie.
    Problem w tym, że ktoś kto zna się choć trochę na elektronice a dokładniej w
    przypadku twoich pytań na metrologii to dostrzega róznicę między pobranym
    pradem a zużytą mocą. Ty te pojęcia mylisz.
    Dokładność a rozdzielczość to również dwie różne sprawy.
    Mam miernik poboru mocy kupiony w jakimś dyskoncie - identyczny jak na
    allegro sprzedają.
    Mam dwa identyczne modele - jeden z allegro a drugi z w/w dyskontu. Jeden
    pokazuje moc ponieraną 85W, drugi 105.
    Jeden w gniazdu mokazuje 228V a drugi 219.
    Obydwa pomiary w tym samym czasie - więc dokładne.
    W jego instrukcji podają że mierzy pobór powyżej 5W (albo15W).
    Dlatego twój może pokazywać 0 bo ładowarka może brać 4W .

    Jeżeli chcesz oszczędzać faktycznie energię ( z powodów ekologicznych lub
    finansowych) to przemyśl co możesz wyciągnąć z gniazdka. Głupotą jest
    oszczędność producentów sprzętu rtv likwidacja wyłącznika sieciowego.
    Większość urządzeń tego nie ma - ma natomiast stan standby czyli czuwanie -
    urządzenie możeszwłączyż z pilota.

    Podam ci wyliczenia mojego domu jeżeli chodzi o niepotrzebne zużycie
    energii.-czyli w stanie czuwania

    drukarka 6W
    zestaw komp. (komputer celeron 533+monitor crt 17''+głośniki) - 17W
    zestaw komp (komuter amd 1800+monitor lcd 19''+głośniki) - 14W.
    Switche, routery, modemy - 13W
    Odtwarzacz dvd, wieża, tv lcd 20'' - 19W
    Odtwarzacz dvd, odbiornik tv sat, tv lcd 32'' - 22W
    TV 21" crt - 7W
    Radio/wieża - 5W
    Ładowarka do laptopa 6W
    4 ładowarki po 1W każda - 4W

    To z grubsza tyle.
    Mieszkam w domu jednorodzinnym . Mam dwoje dzieci. Mieszkam z rodzicami. Jak
    widać w domu jest 4 korki i 3 tv.
    Dwa komputery plus laptop.
    Każde z nich bierze pomijalnie mało energii. Bo kto by się przejmował tym,
    że drukarka bierze 6W. to przecież mało
    Tyle, że w sumie to ciarachajstwo bierze ponad 110W - i to oczywiście w
    czasie kiedy mogłoby być wyłączone z prądu gdyby miało wyłącznik sieciowy.

    Pomiary dokonywałem kiedyś miernikami z allegro plus jakiś cudaczny miernik
    pożyczony od elektryka który to miał wskazywać dokładnie w zakresie od 1W.

    Wydaje mi się że jeżeli ktoś jest ekologiczny/oszczędny to wyłączy ładowarkę
    z gniazdka czy wyciągnie wtyczkę komputera z gniazdka. I dla oszczędności
    prądu i dla.... sportu

    --
    PawełJ

  • 14. Data: 2009-05-01 20:44:05
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > granulatu. Jeszcze ciekawiej będzie jak taka reklamówka trafi do wody.

    Nic się nie stanie, taką "ekologiczną" reklamówkę moczę w wodzie od ponad 7 miesięcy
    i nic! Ma taką samą wytrzymałość mechaniczną co część nie moczona.
    Ktoś na tym dobrze zarabia, bo reklamówki płatne "extra".
    K.

  • 15. Data: 2009-05-01 20:55:23
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

    Órzytkownik "Budzik" napisał:
    > Niemniej nie ma to wiekszego znaczenia - potwierdziłem fakt który pokazuje
    > mój miernik - ladowarka wiszaca sobie w gniazdku zuzywa tak mało pradu ze
    > nie ma co sie nia przejmowac.

    po pierwsze to żeby cokolwiek zmierzyć poprawnie to musisz dysponować
    profesjinalnym sprzętem elektronicznym, czyli albo oscyloskop, albo multimer
    z podwójnym całkowaniem (tak czy siak to koszty powyszej tysiaca złotych)
    prawdopodobnie mierniczek jaki zakupiłeś to pewnie jakiś prymityw chińskiej
    produkcji(zgaduję TUxxx), nie dość że mało dokładny to jeszcze przystosowany
    do pomiaru sygnałów stałych, albo sinusoidalnie zmiennych, więc jeśli
    zasilacz pobiera prądy impulsowe to wynik bedziesz miał kompletnie
    zafałszowany, tyle teorii:O)

    co do ekologii, to faktem jest ze marnotrawimy ponad 90%energii (pewnie
    najwiecej na ogrzewanie i reansport) wiec jeśli zasilacz pobiera 2W a kiedy
    nie pracuje (a jesty całyczas podpięty) pobiera 1W (to tak zwana
    chińszczyzna) to oznacza ze jeśli telefon ładujesz 1h, a zasilacz siedzi
    24h, to ponad 10krotnie więcej energii zużywa bezurzytecznie, a tylko
    niewielki procent idzie na naładowanie telefonu, tutaj wcale nie chodzi o
    ładowarki do telefonu, ale o wszelkie zasilacze i sprzęty:O)

  • 16. Data: 2009-05-01 21:49:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Problem w tym, że ktoś kto zna się choć trochę na elektronice a
    > dokładniej w przypadku twoich pytań na metrologii to dostrzega róznicę
    > między pobranym pradem a zużytą mocą. Ty te pojęcia mylisz.

    to moze wyjasnienie w pol zdania?
    Rozumiem ze do obliczen kosztów wazna jest moc czyli W, a do pobranego
    pradu natezenie czyli A (bardziej w kontekscie obciazen sieci itp).
    Tak?

> [...]
    > W jego instrukcji podają że mierzy pobór powyżej 5W (albo15W).
    > Dlatego twój może pokazywać 0 bo ładowarka może brać 4W .

    Ok, rzeczywiscie moze tak byc, ze miernik zakłamuje.
    Spróbuje poszukac, gdzie ucina - podlacze do lampy zarówke diodowa 1W i
    zobacze co wskaze.
    Niemniej - tak jak pisał ktos wczesniej - w przypadku ładowarek nie ma
    problemu - 0,1W jest naprawde pomijalne. Zeby mialo znaczenie - musiałbym
    miec w domu 100 ladowarek :)))

> [...]
    > sieciowego. Większość urządzeń tego nie ma - ma natomiast stan standby
    > czyli czuwanie - urządzenie możeszwłączyż z pilota.

    wylaczam zawsze - mam gniazdka sterowane na pilota.
    Oczywiscie pozostaje kwestia zasilania gniazdek - ale tu znów miernik
    pokazywał 0, czyli ponizej jakiegos swojego "poziomu mierzalnosci"

    > Podam ci wyliczenia mojego domu jeżeli chodzi o niepotrzebne zużycie
    > energii.-czyli w stanie czuwania

    To ja powiem ci tylko tyle ze u mnie z najbardziej pradozernych
    wylaczonych:
    TV CRT 29 - 20W
    Amplituner Philips - 20W
    Ale np. takie DVD Manta - 1W
    O - i problem sie rozwiazał - przynajmniej na pierwszy rzut oka - mój
    miernik pokazuje juz moc od 1W.

    "Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji
    Tylko że politycy go osiągają tuż po wyborach"

  • 17. Data: 2009-05-01 22:22:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Budzik,

    Friday, May 1, 2009, 9:19:49 PM, you wrote:

> [...]
    > odpowiedziec, to jestem pewien ze bez problemu zrozumiałes to o czym mowie.

    Nie mam najmniejszego zamiaru się wysilać. Uważam, że od człowieka,
    który opanował obsługę komputera w stopniu wystarczającym do zadania
    pytania tutaj mam prawo wymagać wiedzy na poziomie dawnej szkoły
    podstawowej i odróżnienia pojęć podstawowych.
    Skoro jesteś za leniwy na to, żeby się przyłożyć do precyzji swoich
    pytań choć na takim poziomie, to ja się czyje zwolniony z
    rozpatrywania Twoich intencji.

    > Jak widac jednak - nie prowadzisz tej rozmowy w tym celu, czyzbys
    > trollował odrobinke?

    http://rtfm.killfile.pl/#lajza

    [...]

  • 18. Data: 2009-05-02 00:31:39
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Fri, 1 May 2009 11:34:49 +0000 (UTC),
    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> screamed:
    > Ostatnio słyszałem reklame o tym, zeby oszczedzac prad wylaczajac
    > niepotrzebne urzadzenia.
    > Monitory - ok.
    > TV w stanie czuwania - ok.
    > Ale ładowarki telefoczne? Czy ładowarka podlaczona do pradu (bez
    > podlaczania telefonu) pobiera jakis prad? Mój miernik pokazuje 0, wiec o co
    > chodzi?

    Twój miernik pewnie w instrukcj ma określoną minimalną moc, którą jest
    w stanie "wykryć". Dokładnośc pomiaru to już inna kwestia.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:240B ]
    [ 02:30:49 user up 12060 days, 14:25, 1 user, load average: 0.90, 0.01, 0.64 ]

    Parents are the last people on earth who ought to have children. -- S. Butler

  • 19. Data: 2009-05-02 05:51:47
    Od: "najs" <n...@w...pl>

    > Przecież to proste. Pomnóż te miliony sprzedawanych reklamówek przez 50
    > gr. Wystarczy wmówić frajerom, że to w imię ekologii i nikt nie będzie
    > protestował.

    w BIEDRONCE są po 6gr :)

    Natan

  • 20. Data: 2009-05-02 05:52:03
    Od: "najs" <n...@w...pl>

> [...]
    > Skoro jesteś za leniwy na to, żeby się przyłożyć do precyzji swoich
    > pytań choć na takim poziomie, to ja się czyje zwolniony z

    ROMAN czy Ty nie jesteś przypadkiem jednym z moderatorów na elektrodzie:)?

    bo czepiasz sie, podobnie jak oni, przecinków kropek i zdań od wielkiej
    litery

    Natan