  • 1. Data: 2009-05-01 10:01:51
    Temat: Wzmaczniacz operacyjny-kłopocik
    Od: "Aalbert" <i...@d...net>

    Mam wolnozmienny kilkaset Hz sinus do -30mV do +50mV. Odseparowałem się od
    niego wzmacniaczem OP07 jako wtórnik napięciowy żeby nie wpływac na te
    sygnał. Mam tylko dylemat co mam zrobić żeby go przesunąć w górę o kilkaset
    mV żeby cały zawierał się w wartościach dodatnich i żeby nie popsuć mu
    napięć. Nie chcę go wzmacniać tylko idealnie przenieść o np 200mV w górę.
    Chciałbym żeby jeszcze to było powtarzalne i dokładne podniesienie w górę z
    dokładnością 1-2mV za każdym razem.

    Co zrobić?

  • 2. Data: 2009-05-01 10:17:39
    Temat: Re: Wzmaczniacz operacyjny-kłopocik
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 1 May 2009 12:01:51 +0200, Aalbert wrote:
> [...]
    >Chciałbym żeby jeszcze to było powtarzalne i dokładne podniesienie w górę z

    Wzmacniacz roznicowy.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Operational_amplifier_a
    pplications#Differential_amplifier
    Tylko ze ten obciaza badany sygnal, a ten

    http://en.wikipedia.org/wiki/Instrumentation_amplifi
    er

    wymaga ujemnego zasilania.

    Sa tez podobne gotowe scalone.

    J.

  • 3. Data: 2009-05-01 10:40:12
    Od: "Aalbert" <i...@d...net>

    > http://en.wikipedia.org/wiki/Operational_amplifier_a
    pplications#Differential_amplifier
    > Tylko ze ten obciaza badany sygnal, a ten

> [...]

    Ja mam i ujemne napięcie -5V i odseparowanie wtórnikiem napięciowym wejście
    więc kwestia obciążalności mi nie straszna.mam problem skąd wziuąć np
    idealne źródło napięcia 100, 200, 300 mA i zawsze takie samo +/-1mA i nie
    chcę popsuć amplitudy sygnału nawet o włos.
    Myślałem, że dam drugi wtórnik napięciowy i "pdciągnę" mu niecow w hórę
    wejscie o te 200mA i dodam sygnał wejściowy. Można tak ?

  • 4. Data: 2009-05-01 16:46:10
    Od: Virus_7 <virus_7@usun_to.gazeta.pl>

    Aalbert pisze:
    > Co zrobić?

    A czy sygnał może być trochę wzmocniony? Np. 2-krotnie?
    http://en.wikipedia.org/wiki/Operational_amplifier_a
    pplications#Non-inverting_amplifier
    Schemat jak wyżej z tym dodatkiem, że zamiast masy na wejściu różnicowym
    będzie podane napięcie "przesunięcia": -200mV. Rezystory R1 i R2 dobrane
    tak, że równoległe ich połączenie daje rezystancję wewnętrzną źródła.

    O ile się nie mylę, powinno zadziałać.

    --
    __ ___ * Pozdrawiam * ____
    \ \ / (_)_ _ _ _ ___ |__ | mailto://r...@b...cy/

  • 5. Data: 2009-05-01 18:31:54
    Od: "Aalbert" <i...@d...net>

    "Virus_7" <virus_7@usun_to.gazeta.pl> wrote in message

> [...]
    > będzie podane napięcie "przesunięcia": -200mV. Rezystory R1 i R2 dobrane
    > tak, że równoległe ich połączenie daje rezystancję wewnętrzną źródła.

    A skąd wziąć precyzyjne i powtarzalne -200mV ?

  • 6. Data: 2009-05-02 10:22:54
    Od: "p" <...@r...tu>

    Użytkownik "Aalbert" <i...@d...net> napisał w wiadomości
    > A skąd wziąć precyzyjne i powtarzalne -200mV ?

    Źródło referencyjne i dzielnik oporowy a potem inwerter ?

  • 7. Data: 2009-05-02 10:24:02
    Od: "p" <...@r...tu>

    > napięć. Nie chcę go wzmacniać tylko idealnie przenieść o np 200mV w górę.

    Dołóż te 200mV przez szeregowy opornik na wejście wzmacniacza, zrób sumator
    na opornikach

  • 8. Data: 2009-05-02 19:14:16
    Od: "Aalbert" <i...@d...net>

    "p" <...@r...tu> wrote in message news:gth706$kt5$1@news.wp.pl...

    > Użytkownik "Aalbert" <i...@d...net> napisał w wiadomości
    >
    > Dołóż te 200mV przez szeregowy opornik na wejście wzmacniacza, zrób
    > sumator na opornikach

    Mam w układzie źródło LM385 2.5V. Ostatecznie mogę wzmocnić ten słaby sygnał
    i zrobić to w taki sposób.

    Wzmacniacz nieodwracający 100k w sprzężeniu i 10k na (-) do masy ale na
    wejściu (+) dam dwa rezystory. 1k na mój sygnał z przedziału -30mV..+100mV
    oraz 33k na podłączenie tych 2.5 referencyjnych.
    Czy mogę tak zsumować 2.5V przez 33k z moim sygnałem przez 1k ?

  • 9. Data: 2009-05-02 22:02:01
    Od: "p" <...@r...tu>

    > Czy mogę tak zsumować 2.5V przez 33k z moim sygnałem przez 1k ?

    Tak. Dołożysz 2500/33= 76mV, jeśli ta wartość Ci pasuje, lub każda inną
    przy innej parze oporników , zakładając , ze impedancja źródła jest
    pomijalna, lub doliczysz ją do opornika.

  • 10. Data: 2009-05-02 22:10:53
    Od: "Aalbert" <i...@d...net>

    "p" <...@r...tu> wrote in message news:gtift3$f3j$1@news.wp.pl...

> [...]
    > przy innej parze oporników , zakładając , ze impedancja źródła jest
    > pomijalna, lub doliczysz ją do opornika.

    Dziękuję za pomoc i jeszcze podpytam :-)

    Czy za tym moim sumatorem 33k i 1k mam dać jeszcze rezystor do masy? Chodzi
    mi o rezystor równy 100k taki jak w sprzężeniu ustalającym wzmocnienie.
    (Wzmocnienie mam (100k+10k)/10k.

    Impedancja źródła tych miliwoltów jest taka jak wyjście wtórnika na
    op-ampie. Wujście do (-) i tyle. Natomiast 2.5V pochodzi z podciągniętej
    diody referencyjnej LM385 rezystorem 1k do kilku kilo.
    Rozwiń wypowiedź :-)