  • 1. Data: 2010-05-26 06:15:19
    Temat: Zwiększanie rozdzielczości zdjęcia przy pomocy filmu.
    Od: Jan Górski <g...@o...pl>

    Ciekawiło mnie, czy jest możliwe zwiększenie rozdzielczości zdjęcia
    tworzonego na bazie filmu. Hipoteza : Film ma niską rozdzielczość, ale
    wiele klatek. Jeśli obiekt lub kamera przemieszcza się w obrębie +/-
    jednego piksela, to obserwując zmianę jasności danego i jemu
    sąsiadujących pikseli można być może wnioskować coś o obszarze
    powodującym zmianę. Czy pomysł jest możliwy do realizacji ?

  • 2. Data: 2010-05-26 06:52:35
    Od: Karol Werner <w...@g...com>

    On 26.05.2010 08:15, Jan Górski wrote:
> [...]
    > sąsiadujących pikseli można być może wnioskować coś o obszarze
    > powodującym zmianę. Czy pomysł jest możliwy do realizacji ?
    Swego czasu trafiłem na taką stronę:
    http://grail.cs.washington.edu/projects/videoenhance
    ment/videoEnhancement.htm

    Może to nie jest dokładnie to, o czym piszesz, bo w tym przypadku
    czynnikiem poprawiającym jakość są zdjęcia o wysokiej rozdzielczości,
    ale warto rzucić okiem na zastosowane algorytmy i końcowy efekt.

    --
    Karol Werner

  • 3. Data: 2010-05-26 09:10:38
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Jan Górski pisze:
> [...]
    > sąsiadujących pikseli można być może wnioskować coś o obszarze
    > powodującym zmianę. Czy pomysł jest możliwy do realizacji ?
    Niedawno interesowałem się tym, ale jeszcze nie miałem czasu na
    implementację. Wg tego co powiedział mi dr. od przetwarzania obrazów
    najprostszy algorytm wygląda tak:
    1. dokonać korejestracji klatek dowolnym algorytmem ("wyrównać" je)
    2. każdą klatkę przeskalować (np *2)
    3. uśrednić wyniki

    Michoo

  • 4. Data: 2010-05-26 09:35:31
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Jan Górski <g...@o...pl> napisał(a):
> [...]
    > sąsiadujących pikseli można być może wnioskować coś o obszarze
    > powodującym zmianę. Czy pomysł jest możliwy do realizacji ?

    Oczywiście, rezultaty są całkiem dobre.
    http://news.cnet.com/8301-13860_3-20004433-56.html?p
    art=rss&subj=news&tag=2547-1_3-0-20

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 5. Data: 2010-05-26 11:03:06
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

> [...]
    > sąsiadujących pikseli można być może wnioskować coś o obszarze
    > powodującym zmianę. Czy pomysł jest możliwy do realizacji ?

    Właśnie tak działa oko :) Natywna rozdzielczość 3Mpix interpolowana do
    60Mpix.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 6. Data: 2010-05-27 12:21:14
    Od: "Bronek (bryx) Tatukl" <b...@k...com>

    b...@n...pl wrote:

    > Właśnie tak działa oko :) Natywna rozdzielczość 3Mpix interpolowana do
    > 60Mpix.

    Troche wieksza, masz jeszcze slubki czarno biale- ktorych jest duzo wiecej.
    przepustowosc oka to jakies 10Mb/s (zwykly ethernet) a jednak mozesz widziec
    wiecej.

    Ale generalnie astronomowie takiego oprogramowania troche robia. Poszukaj na
    forach astronomicznych