  • 1. Data: 2010-05-25 10:57:51
    Temat: zrozumienie nagłówka
    Od: Qbab <b...@p...onet.pl>

    Kiedyś pisałem tu o podsłuchiwaniu transmisji po USB z kamery.
    No i niby już wszystko działa :) ale nie do końca, to co kamera wysyła
    mamy już (bo stery USB mamy już zrobione), teraz chodzi tylko o to by z
    tego co leci po USB wyciągnąć obrazek.
    Same dane kamera wysyła jako YUV2
    wiemy ile leci nagłówków i wyglądają one w tym stylu: (mam nadzieję że
    nie łamie netykiety wysyłając takie coś):
    8 8 55 23 68 234 210 1
    8 8 20 29 68 234 210 1
    8 8 240 34 68 234 210 1
    8 8 204 40 68 234 210 1
    8 8 168 46 68 234 210 1
    8 8 132 52 68 234 211 1
    8 8 96 58 68 234 211 1
    8 8 60 64 68 234 211 1
    8 8 24 70 68 234 211 1
    8 8 244 75 68 234 211 1
    8 8 208 81 68 234 211 1
    8 8 172 87 68 234 211 1
    8 8 136 93 68 234 211 1
    8 8 248 116 68 234 212 1
    8 8 213 122 68 234 212 1
    8 8 177 128 68 234 212 1
    8 8 141 134 68 234 212 1
    8 8 105 140 68 234 212 1
    8 8 69 146 68 234 213 1
    8 8 33 152 68 234 213 1
    8 8 253 157 68 234 213 1
    8 8 217 163 68 234 213 1
    8 8 181 169 68 234 213 1
    8 8 145 175 68 234 213 1
    8 8 110 181 68 234 213 1
    8 8 74 187 68 234 213 1
    8 8 186 210 68 234 214 1
    8 8 150 216 68 234 214 1
    8 8 114 222 68 234 214 1
    8 8 78 228 68 234 214 1
    8 8 42 234 68 234 214 1
    8 8 6 240 68 234 215 1
    dane lecą paietami lecą dane różnie większość pakietów ma 3072 ale
    trafiają się takie po 2048 (tu właśnie pierwsze 8 bajtów to te
    nagłówki), czasem trafia się pakiet o jakiejś dziwnej długości (wygląda
    że na końcu klatki).

    Niestety dane obrazu są jakoś dziwnie pomieszane i nie umiemy tego
    poskładać. Robimy testy w stylu kamera przed modelowym obrazkiem
    przedstawiającym jakieś proste kształty i z grubsza wygląda to tak jakby
    było pomieszane - przykład:
    http://img404.imageshack.us/img404/6731/bmp.png
    (zielone to dopisane na końcu krótszych pakietów przez nas dane (nie
    występujące w obrazie) tak by każdy pakiet miał tą samą długość)
    obrazek przedstawiał dwa kolory górę białą a dół czerwony.

    Czy macie jakieś sugestie jak z tego poskładać obraz tak żeby było to
    rozsądne :)

    Jak zwykle każda pomoc i sugestia się liczy bo nie mamy pojęcia jakim
    algorytmem to składać.

  • 2. Data: 2010-05-25 11:20:40
    Temat: Re: zrozumienie nagłówka
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>

    Qbab <b...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > występujące w obrazie) tak by każdy pakiet miał tą samą długość)
    > obrazek przedstawiał dwa kolory górę białą a dół czerwony.

    Takie ukośne linie sugerują, że rozmiar logiczny linii jest inny od
    fizycznego. Może być np. tak, że kamera zapisuje pojedyczny wiersz
    pikseli powiedzmy na 1024 bajtach, a wyświetlany powienien być jakiś
    podzakres wiersza.

    w.