  • 51. Data: 2016-01-13 14:45:43
    Temat: Re: Zwoje kabla na linii telefonicznej
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Andrzej napisał:

    > Jakiś czas temu natknąłem się na wymianę kabla. Panowie już
    > prawie kończyli robotę, a wyglądało to tak :)
    > http://radom.city/index.php?n=Grafika.05697

    Świetnie na tym zdjęciu widać jak pary obu odcinków układają
    się równiutko wokół niczym cyferki na zegarze, i jedna trafia
    w drugą.

    --
    Jarek

  • 52. Data: 2016-01-13 15:07:23
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    lobServlet?locale=pl_PL&lmd=1289381790000&assetId=12
    73671309443&assetType=MMM_Image&blobAttribute=ImageF
    ile

    > PDF ma 11 stron. Ci magicy mieli sprzęt właśnie firmy 3M. Nie uważam,
    > by gorszej klasy. Wpychali kolanem, bo tak chyba najłatwiej stojąc po
    > pas w studzience.

    Jarku, chodzi o numer strony w dokumencie :)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 53. Data: 2016-01-13 15:25:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

> [...]
    73671309443&assetType=MMM_Image&blobAttribute=ImageF
    ile

    > Jarku, chodzi o numer strony w dokumencie :)

    Aha. Bardzo istotna informacja. Dokument zawiera stronę 38 i kolejne
    (11 kolejnych, do 48).

    --
    Jarek

  • 54. Data: 2016-01-13 15:34:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    lobServlet?locale=pl_PL&lmd=1289381790000&assetId=12
    73671309443&assetType=MMM_Image&blobAttribute=ImageF
    ile

    >Jarku, chodzi o numer strony w dokumencie :)

    Tylko popatrzcie - tam sie ten kabel dzieli na mniejsze wiazki, duzo
    ich, ale pozamieniac miejscami to juz latwo.
    A kazdej listwie tylko 25 par, to chyba tez w miare latwo.

    Nawiasem pytajac - skad te 25 par ?
    Ze slyszenia/katalagow pamietam takie kable i osprzet, ale to chyba
    nie u nas ... mialy byc wykorzystywane do okablowania strukturalnego,
    ale jak to potem uzyc - 6 gniazdek po 4 i jedna para w zapasie ?

    Do czworkowych tez nie pasuje.

    J.

  • 55. Data: 2016-01-14 13:43:13
    Od: "jedrek" <jedrek@jedrek>

    "ACMM-033"

    https://www.youtube.com/watch?v=QNRZHrfmoIc

  • 56. Data: 2016-01-14 14:00:03
    Od: "jedrek" <jedrek@jedrek>

    "Atlantis" news:5694d3ec$0$22824$65785112@news.neostrada.pl

    > Jak rozumiem samemu nie wolno mi tego ruszyć i muszę kontaktować się z
    > dostawcą, żeby to ewentualnie poprawił?

    w orange mają taki chlew, że sami nie wiedzą co mają. Zresztą oni w ogóle
    nie przwidują w cokolwiek inwestować jeśli chodzi o ostatnią milę miedzianą.
    Jak zrobisz sam i będzie lepiej działać to nie widzę problemu.
    Do domych, wewnętrznych okablowań na forum neostrady polecali do xDSL
    przewody za gatunków:
    http://www.speckable.pl/produkt/1281/Przewod-telefon
    iczny-YTKSY-2x2x0,5.html
    Więc od końcowej puchy na ścianie domu do modemu bym na pewno sobie na
    takowy wymienił.

    Orange potrafi wysyłać techników z eltela do jednego i tego samego przypadku
    (sprawdzenie warunków technicznych na podłączenie usługi) po kilka razy -
    jak będziesz ponawiać zamówienie (bo poprzednie umarło, a wysyłają za każdym
    razem kurierem już gotowca z loginem i hasłem na neo mimo, że nikt nie
    sprawdził czy się da......oszczędność i gospodarność poraża u nich, a potem
    i tak wszystko w koszu ląduje, a za kuriera ktoś zapłacił.......) na
    podłączenie usługi, bo nie mają odnotowane, że miesiąc temu nie było
    możliwości, pewnie miesiąc później samo się cudownie zrobiły możliwości...
    Bajzel tam jest do kwadratu. Najpierw telefonizują całą wieś bez wyjątku na
    początku 21 wieku - czyli każdy kto chciał to go podłączyli.
    A potem jak powstaje nowy dom kilka lat później to już nic się nie da....
    Przy domu stoi słup gdzie są w kablu napowietrznym 2 pary wolne (stwierdzili
    eltelowcy), do kontenera centrali 100m, brakuje im natomiast jednej pary w
    zbiorczym kablu ziemnym na odcinku 30m z ostatniego zbiorczego słupa gdzie
    linie napowietrzne schodzą do ziemi i wchodzą na kontener.
    Jest to problem nie do przeszkoczenia i od ponad 4 lat dla nich jest to BMT.
    Wolne miejsca na VDSL-a są na stojaku, ale nie podłączą przed te nieszczęsne
    30m.
    Firma do zaorania.

  • 57. Data: 2016-01-14 16:10:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jedrek" napisał w wiadomości grup
    .astraweb.com...
> [...]

    >podłączyli.
    >A potem jak powstaje nowy dom kilka lat później to już nic się nie

    Ale wiesz - w roku 2000 to sie moglo jeszcze wydawac, ze przyszlosc
    lezy w klientach na telefon przewodowych.
    W 2005 juz nie bylo zludzen.
    Gdzies tam jeszcze po drodze zmiana przepisow, udostepnienie linii - i
    TP calkiem rozsadnie przestal inwestowac.

> [...]
    >to BMT.
    >Wolne miejsca na VDSL-a są na stojaku, ale nie podłączą przed te

    Nie wiem jakie warunki, Tobie sie moze wydawac "30m", dla nich, jesli
    nie maja kanalizacji - trzeba klasc nowy kabel.
    A to problem wielki - zezwolenia z urzedu, projekty, oplaty - dla
    jednego sie nie oplaca :-)

    >Firma do zaorania.

    No coz - chwilo to raczej maja stabilna przyszlosc - beda zyli z
    internetu na tym co maja.
    Podkopac ich moze LTE, gdy sie okaze, ze taniej postawic stacje niz
    kable klasc.
    Ale oni klasc nie musza, oni je juz maja ...

    J.