  • 1. Data: 2015-09-12 11:25:53
    Temat: Zwykły MOSFET
    Od: slawek <f...@f...com>

    Co jest odpowiednikiem BC548, ale jako MOSFET?

    Tzn. tani, powszechniedostepny, przewlekany i w wersji SMD, o
    przeciętnych parametrach i niewielkich rozmiarach. Do wszystkiego i
    niczego konkretnego.

  • 2. Data: 2015-09-12 11:36:50
    Temat: Re: Zwykły MOSFET
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2015-09-12 o 11:25, slawek pisze:
    > Co jest odpowiednikiem BC548, ale jako MOSFET?
    >
    > Tzn. tani, powszechniedostepny, przewlekany i w wersji SMD, o
    > przeciętnych parametrach i niewielkich rozmiarach. Do wszystkiego i
    > niczego konkretnego.

    Stawiam na BS170.

    P.P.

  • 3. Data: 2015-09-12 11:53:31
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik slawek napisał:

    > Co jest odpowiednikiem BC548, ale jako MOSFET?
    >
    > Tzn. tani, powszechniedostepny, przewlekany i w wersji SMD, o
    > przeciętnych parametrach i niewielkich rozmiarach. Do wszystkiego i
    > niczego konkretnego.

    BS170

  • 4. Data: 2015-09-12 16:08:32
    Temat: Re: Zwykly MOSFET
    Od: "mw158979" <...@t...pl>

    "slawek" <f...@f...com> schrieb im Newsbeitrag
    > Co jest odpowiednikiem BC548, ale jako MOSFET?
    >
    > Tzn. tani, powszechniedostepny, przewlekany i w wersji SMD, o
    > przecietnych parametrach i niewielkich rozmiarach. Do wszystkiego i
    > niczego konkretnego.

    2N7000 / 2N7002

    http://www.farnell.com/datasheets/707252.pdf

  • 5. Data: 2015-09-12 21:08:53
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    slawek pisze:
    > Co jest odpowiednikiem BC548, ale jako MOSFET?
    >
    > Tzn. tani, powszechniedostepny, przewlekany i w wersji SMD, o
    > przeciętnych parametrach i niewielkich rozmiarach. Do wszystkiego i
    > niczego konkretnego.

    Też się zastanawiałem nad użyciem, ale słabo się zamykają przy
    napięciach typowych dla uP (nawet tych 5V), że o kłopotliwym sterowaniu
    nie wspomnę. :(

    Irek.N.

  • 6. Data: 2015-09-12 21:29:30
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 12 września 2015 21:08:52 UTC+2 użytkownik Irek.N. napisał:

    > Też się zastanawiałem nad użyciem, ale słabo się zamykają przy
    > napięciach typowych dla uP (nawet tych 5V), że o kłopotliwym sterowaniu
    > nie wspomnę. :(

    To spróbuj te FETy sterować z wykorzystaniem ICL7667.
    https://www.intersil.com/en/products/power-managemen
    t/mosfet-drivers/low-side-fet-drivers/ICL7667.html
    Idę o zakład, że pomoże.

  • 7. Data: 2015-09-12 21:56:17
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2015-09-12 o 21:08, Irek.N. pisze:

    > Też się zastanawiałem nad użyciem, ale słabo się zamykają przy
    > napięciach typowych dla uP (nawet tych 5V), że o kłopotliwym sterowaniu
    > nie wspomnę. :(
    >
    > Irek.N.
    IRLML2502 - nadaje się znakomicie dla logiki poniżej 3V nawet.
    http://www.irf.com/product-info/datasheets/data/irlm
    l2502.pdf

  • 8. Data: 2015-09-12 21:56:33
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    Użytkownik "slawek" <f...@f...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Tzn. tani, powszechniedostepny, przewlekany i w wersji SMD, o przeciętnych
    > parametrach i niewielkich rozmiarach. Do wszystkiego i niczego

    Moze BF256 ?
    https://www.google.com/search?q=BF256&ie=utf-8&oe=ut
    f-8
    http://d4c027c89b30561298bd-484902fe60e1615dc83faa97
    2a248000.r12.cf3.rackcdn.com/imagepicker/4494/thumbs
    /Circuit.jpg

  • 9. Data: 2015-09-13 01:17:55
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    Irek.N. <t...@j...taki.jest.pl> wrote:

    > Też się zastanawiałem nad użyciem, ale słabo się zamykają przy
    > napięciach typowych dla uP (nawet tych 5V), że o kłopotliwym sterowaniu
    > nie wspomnę. :(

    Uzywam do tego BSS138.

    --
    "qui hic minxerit aut cacaverit, habeat deos superos et inferos iratos"
    http://www.chmurka.net/

  • 10. Data: 2015-09-13 10:38:16
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > To spróbuj te FETy sterować z wykorzystaniem ICL7667.
    > https://www.intersil.com/en/products/power-managemen
    t/mosfet-drivers/low-side-fet-drivers/ICL7667.html
    > Idę o zakład, że pomoże.

    Problemy z BS170 czy podobnymi w środowisku uP (ja o takim piszę, autor
    nie podał jakie ma na myśli) są takie, że nie zamkniesz go "całkowicie",
    gdyż nie wystarczy Ci do tego napięcia oraz fakt, że przez całkiem sporą
    pojemność możesz dostać zwrotnie niepożądane zakłócenia (jeżeli
    zdecydujesz się na uproszczenie schematu i dopuścisz przeładowanie
    bramki sygnałem z proca). Sprawę da się rozwiązać jak piszesz, nawet
    prościej, choćby i zwykłymi tranzystorami, ale w przypadku gdy masz 24
    linie do obsadzenia robi się z tego całkiem spory kawałek pcb i
    zwyczajnie się to nie opłaca - lepiej wziąć scalony driver (choćby typu
    2803) i po problemach.

    Troszkę lepszy jest BS138, ale też szału nie ma.

    IRLML2502 pasuje idealnie, gdyby nie jego francowate 20V Uds (przemysł
    chodzi na 24V, a wypadało by mieć jeszcze zapas).

    Wiem, trochę to takie bezsensowne narzekanie - po co pchać mos-a tam,
    gdzie zwyczajnie nie pasuje :) Dlatego zastanawiałem się i już się nie
    zastanawiam.

    Miłego, Panowie.
    Irek.N.