  • 1. Data: 2015-09-08 21:29:12
    Temat: rezystory terminujące - jakie wartości
    Od: bdronka <r...@u...pl>

    Witam,

    mam problem z transmisją po rs - co jakiś czas jest ona zakłóca, pracuje
    np bezproblemowo 5 dni, po czym pół dnia są jakieś zakłócenia, do płyty
    głównej podłączone są 2 urządzenia po rs, pierwsze - tuż przy płycie
    głównej, drugie - 40m dalej, chciałym wpiąć rezystory terminujące - czy
    120 ohm dla testu czy poprawi się transmisja będzie dobrą wartością?
    należy je wpiąć dla wszystkich końcówek (tej blisko i daleko?) czy dla
    płyty głównej też?
    upewnie się, rezystor wpina się pomiędzy A i B rs'a?

    mam możliwość pożyczenia oscyloskopu, czy będzie on pomocny przy
    ewentualnym dobraniu prawidłowej wartości rezystancji?

    pozdrawiam!

  • 2. Data: 2015-09-08 21:42:38
    Temat: Re: rezystory terminujące - jakie wartości
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bdronka" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >dla
    >płyty głównej też?
    >upewnie się, rezystor wpina się pomiędzy A i B rs'a?

    Taaa - a ze to RS485 to nie laska napisac ?

    Predkosc jaka ?
    rezystory terminujace powinny byc takie, jaka impedancja linii.
    Dla dwuprzewodowej gdzie rozstaw rowny srednicy to jest ca 110 ohm.
    Mozna miedzy A i B, mozna dookola przez mase czy zasilanie - byleby z
    linii widziane bylo te 120 ohm.
    Mozna tez np tak
    http://www.ni.com/support/serial/resinfo.htm

    Ale ... przy malych predkosciach linia nie jest dluga, tylko krotka.
    Zjawiska falowe raczej malo istotne.
    Pomysl lepiej czy nie ma roznic potencjalow miedzy masami urzadzen ...
    albo urwanych kabli itp.

    J.

  • 3. Data: 2015-09-08 22:23:15
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2015-09-08 o 21:29, bdronka pisze:
> [...]
    >
    > mam możliwość pożyczenia oscyloskopu, czy będzie on pomocny przy
    > ewentualnym dobraniu prawidłowej wartości rezystancji?

    Kiedy zmiana nazwy grupy na pl.misc.jelektronika?

    JK

  • 4. Data: 2015-09-08 22:28:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    [...]

    > Ale ... przy malych predkosciach linia nie jest dluga, tylko krotka.
    > Zjawiska falowe raczej malo istotne.

    Ale odbicia mieszają na zboczach, rozmywając je.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2015-09-09 08:50:49
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    > Hello J.F.,
    >
    > Tuesday, September 8, 2015, 9:42:38 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ale odbicia mieszają na zboczach, rozmywając je.

    Nie mówiąc już o tym, że problem może być całkiem gdzie indziej - np. w
    różnicach potencjałów między masami komunikacji.

    Pozdrawiam

    DD

  • 6. Data: 2015-09-09 09:05:01
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "bdronka" <r...@u...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > mam możliwość pożyczenia oscyloskopu, czy będzie on pomocny przy
    > ewentualnym dobraniu prawidłowej wartości rezystancji?

    Co to za urządzenia? Własna produkcja czy gotowe?
    Zwykle rezystory 120 om wpina się tylko na początku i na końcu linii. Czasem
    wystarczy tylko na końcu. Czasem trzeba je zupełnie usunąć

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 7. Data: 2015-09-09 09:19:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 8 Sep 2015 22:28:19 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    > [...]
    >
    > Ale odbicia mieszają na zboczach, rozmywając je.

    Sprawdz najpierw czy driver nie ma ograniczonej predkosci narastania
    zbocza.

    J.

  • 8. Data: 2015-09-09 09:23:44
    Od: bdronka <r...@u...pl>

    W dniu 09.09.2015 o 09:05, yabba pisze:
> [...]
    > Zwykle rezystory 120 om wpina się tylko na początku i na końcu linii.
    > Czasem wystarczy tylko na końcu. Czasem trzeba je zupełnie usunąć

    własna produkcja,
    zastosowane układy to max3485

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2015-09-09 09:25:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Wednesday, September 9, 2015, 9:19:26 AM, you wrote:

    > Sprawdz najpierw czy driver nie ma ograniczonej predkosci narastania
    > zbocza.

    Nie można zmniejszać prędkości narastania w nieskończoność. W zasadzie
    jedynie RS232 jeszcze działał na niedopasowanej linii. I to ledwie do
    115200bps. Uprzedzając: tak, miałem szybkie karty - do 460kbps.
    Działało na metrowym kabelku max.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2015-09-09 11:08:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    valid...
    Hello J.F.,
    >Nie można zmniejszać prędkości narastania w nieskończoność.

    To sie pojawilo stosunkowo niedawno i to wlasnie przy wiekszych
    predkosciach.
    Widac dawniej technologia sama wystarczala, albo dopiero czesta zmiana
    stanu powoduje przekroczenie norm emisji jesli jednoczesnie zbocza sa
    ostre :-)

    >W zasadzie
    >jedynie RS232 jeszcze działał na niedopasowanej linii. I to ledwie do
    >115200bps. Uprzedzając: tak, miałem szybkie karty - do 460kbps.
    >Działało na metrowym kabelku max.

    460k chyba nie sprawdzalem, i nie wiem czy mam jak sprawdzic - ale na
    115k to oscyloskop nie chcial pokazac jakis odbic, dzwonkow,
    przesluchow.

    A nie wiemy ile kolega tam ma - 9600, 115k, 460, 5M ...

    J.