  • 1. Data: 2010-04-23 01:44:35
    Temat: Żywica do zalewania...
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    A dokładnie - chcę zalać termometry Dallasa (DS18B20), coby je uczynić
    wodoodpornymi :)
    Chip jest podłączony na malutkiej PCB do kabelka, no i właśnie chciałbym
    toto zalać czymś.
    Macie pomysł czym ? Coby w miarę szybko się utwardzało (nie 2 dni), w miarę
    ładnie wyglądało...
    Sam "czubek" dallasa chcę zrobić "wystający" z zalewy, więc transmisja
    ciepła powinna być w miarę ok.
    (chyba ?).

    pozdr.

  • 2. Data: 2010-04-23 06:55:04
    Temat: Re: Żywica do zalewania...
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Fri, 23 Apr 2010 03:44:35 +0200, sundayman napisał(a):

    > Macie pomysł czym

    W domowych warunkach masz tylko Distal. Dwa typy, jeden wiąże 10 min drugi
    (tańszy) kilka godzin.
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2010-04-23 07:46:25
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 23.04.2010 03:44, schrieb sundayman:
> [...]
    > miarę ładnie wyglądało...
    > Sam "czubek" dallasa chcę zrobić "wystający" z zalewy, więc transmisja

    w pracy robię, no właściwie robi kolega za ścianą, zalewy z silikonu
    kompozytowego. Ładnie wygląda i ma tą zaletę, że ma dość małą pojemność
    cieplną. Może się dowiem jaki to silicon, gdzie go kupić i dlaczego taki
    drogi ;-).

    Waldek

  • 4. Data: 2010-04-23 09:33:23
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Macie pomysł czym ? Coby w miarę szybko się utwardzało (nie 2 dni), w
    > miarę ładnie wyglądało...

    http://www.semicon.com.pl/katalog/?id_p=259
    Chyba, ze przemyslowe ilosci, wtedy Milar.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 5. Data: 2010-04-23 23:48:53
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    kurka wodna...no distal to niechętnie... Kiedyś nim zalewałem, nawet nieźle
    to wychodziło.
    Dawało się barwić nawet - wychodził taki "plastyk" w dowolnym kolorze.
    Chyba to barwiłem po prostu "suchą" akwarelą w jakiejś minimalnej ilości...
    No ale to jakoś masakrycznie długo się utwardzało...

    To już prędzej poxipol, bo szybko. No ale faktycznie takie bardziej
    specjalizowane wynalazki jak te
    z semiconu byłyby lepsze...tylko szybko potrzebuję... no może coś wymyślę...

    Dzięki za uwagi.

  • 6. Data: 2010-04-24 01:55:19
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 24 Apr 2010 01:48:53 +0200, sundayman wrote:
> [...]
    >Chyba to barwiłem po prostu "suchą" akwarelą w jakiejś minimalnej ilości...
    >No ale to jakoś masakrycznie długo się utwardzało...

    Epoksyd sie utwardza w zaleznosci od utwardzacza, a jak komus za wolno
    .. to niech podgrzeje.
    Byle ostroznie, bo przy utwardzaniu sam sie rozgrzewa i razem moze
    wykipiec.

    J.

  • 7. Data: 2010-04-24 02:10:14
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik J.F. napisał:

    > Epoksyd sie utwardza w zaleznosci od utwardzacza, a jak komus za wolno
    > .. to niech podgrzeje.

    I przeszkli i zrobi skurcz który mu połączenia elektryczne porwie...

    Akurat distal nie może wiązać szybko - utwardzacz PAC wiąże powoli, daje
    żel elastyczny i ma bardzo szerokA toleranję dawkowania.
    Szybko to pracuje TECZA - ale jakiekolwiek przedawkowanie kończy się
    szkliście kruchą trukturą i sporym skurczem.

    > Byle ostroznie, bo przy utwardzaniu sam sie rozgrzewa i razem moze
    > wykipiec.

    Epidian 51+TECZA - kiedyś mi plastikowy pojemnik stopiło. PAC nie grzeje
    w stopniu odczuwalnym w objętości poniżej wiadra.

    --
    Darek

  • 8. Data: 2010-04-24 08:01:56
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 24 Apr 2010 04:10:14 +0200, Dariusz K. Ładziak wrote:

    >I przeszkli i zrobi skurcz który mu połączenia elektryczne porwie...

    Kto nie ryzykuje ten nie wie :)

    >Epidian 51+TECZA - kiedyś mi plastikowy pojemnik stopiło. PAC nie grzeje
    >w stopniu odczuwalnym w objętości poniżej wiadra.

    Ale mowisz o reakcji ktora zaczyna sie od temperatury pokojowej.
    A teraz podgrzej do 80 stopni ..

    J.

  • 9. Data: 2010-04-24 08:27:39
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

    > Kto nie ryzykuje ten nie wie :)

    > Ale mowisz o reakcji ktora zaczyna sie od temperatury pokojowej.
    > A teraz podgrzej do 80 stopni ..

    Distalowi bardzo dobrze robi podgrzanie, ale PO utwardzeniu,
    czyli po 24 godzinach, ale nie więcej niż 60 stopni.

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 10. Data: 2010-04-24 09:40:21
    Od: "PcmOL" <...@...net>

    "sundayman" <s...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > miarę ładnie wyglądało...
    > Sam "czubek" dallasa chcę zrobić "wystający" z zalewy, więc transmisja

    Ja zalewałem żywicą poliestrową. Do nabycia w puszkach + taki czerwony
    utwardzacz w tubce. Szybkość wiązania zależy od ilości utwardzacza, ale, o
    ile pamiętam, dłużej niż godzinę nie wiązało.