  • 1. Data: 2010-04-22 05:03:25
    Temat: regulacja silnika maszyny do szycia
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Czołem.

    Moja lepsza połowa zrzuciła niechcący pedał do regulacji obrotów silnika
    maszyny do szycia ( TUR 2 czy jakoś tak ) i od tego czasu pedał pracuje
    cyfrowo ( nie działa/działa na maksymalnych obrotach ). ZTCW tam jest 2
    rezystory sterowane naciskiem poprzez dźwignię i najprawdopodobniej
    mechanizm dźwigni uległ uszkodzeniu. Pewnie jakoś dało by się to
    reanimować, ale wolałbym użyć jednak współczesnego regulatora fazowego.
    Nie mam jednak pomysłu jak prosto zaimplemontować potencjometr w taki
    pedał. Może zrezygnować z potencjometru i dać np. ze 4 mikrowyłączniki
    sterowane jakąś krzywką ?
    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2010-04-22 07:01:25
    Temat: Re: regulacja silnika maszyny do szycia
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@N...COM>

    PeJot pisze:
> [...]
    > maszyny do szycia ( TUR 2 czy jakoś tak ) i od tego czasu pedał pracuje
    > cyfrowo ( nie działa/działa na maksymalnych obrotach ).

    Wśród pewnej grupy kierowców odrzucających nowinki techniczne istniał
    pogląd, że "dobry kierowca ABS ma w nodze". Parafrazując, dobra krawcowa
    PWM ma w nodze :-D

  • 3. Data: 2010-04-22 07:11:10
    Od: "ArturVF500" <a...@o...pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mechanizm dźwigni uległ uszkodzeniu. Pewnie jakoś dało by się to
    > reanimować, ale wolałbym użyć jednak współczesnego regulatora fazowego.

    20 lat wytrzymalo a Ty chcesz zmieniac;) kup nowy za 50zl;)

    pozdrawiam
    Artur

  • 4. Data: 2010-04-22 07:17:30
    Od: "Gejzero" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > Nie mam jednak pomysłu jak prosto zaimplemontować potencjometr w taki
    > pedał. Może zrezygnować z potencjometru i dać np. ze 4 mikrowyłączniki
    Witam,
    Jeżeli nic nie popękało to najlepiej naprawić to co istnieje, od cieńszej
    strony pedału jest oś zabezpieczona od spodu na środku zalakowanym wkrętem
    (tak przynajmniej pamiętam). Delikatnie rozbierz pedał ( uważaj na
    rezystory - stos węglowych płytek w ceramicznych obudowach) ustaw wszystkie
    dźwignie w odpowiednie wgłębienia i poskładaj w całość. Samo składanie nie
    jest proste bo sprężyna skutecznie to utrudnia :)

    Pozdrawiam Gejzero.

  • 5. Data: 2010-04-22 11:55:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > uszkodzeniu. Pewnie jakoś dało by się to reanimować, ale wolałbym
    > użyć jednak współczesnego regulatora fazowego.

    A moze jednak przejsc sie do sklepu - dawniej mieli te zestawy,
    grosze to kosztowalo, 5 minut roboty i bedzie dzialal jak nowy.
    Albo spojrzec na allegro czy pedalu nie mozna kupic za 20zl, albo
    calej maszyny za 30 :-)

    > Nie mam jednak pomysłu jak prosto zaimplemontować potencjometr w
    > taki pedał. Może zrezygnować z potencjometru i dać np. ze 4
    > mikrowyłączniki sterowane jakąś krzywką ?

    Zony musisz spytac, mnie sie czasem bardzo wolne obroty przydaja,
    ale ja nie krawiec.

    Tylko uwazaj zebys nie skonczyl jak Toyota :-)

    J.

  • 6. Data: 2010-04-22 12:09:04
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Gejzero pisze:

> [...]
    > obudowach) ustaw wszystkie dźwignie w odpowiednie wgłębienia i poskładaj
    > w całość. Samo składanie nie jest proste bo sprężyna skutecznie to

    Rozbierałem pedał, łącznie z tymi durnymi rezystorami z płytkami. Wg
    omomierza jest OK, problem jest w tej dźwigni która ściska te rezystory.
    W obudowie są ślady po wyłamaniu jakiegoś elementu, ale nie potrafię
    sobie wyobrazić jak on mógł wyglądać.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 7. Data: 2010-04-22 12:20:28
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    J.F. pisze:

    > A moze jednak przejsc sie do sklepu - dawniej mieli te zestawy, grosze
    > to kosztowalo, 5 minut roboty i bedzie dzialal jak nowy.

    OIMW to naście lat temu producent przeszedł na regulację fazową,
    przynajmniej na rynek niemiecki.

    > Albo spojrzec na allegro czy pedalu nie mozna kupic za 20zl, albo calej
    > maszyny za 30 :-)

    Nie ma.

    > Zony musisz spytac, mnie sie czasem bardzo wolne obroty przydaja, ale ja
    > nie krawiec.

    Najświeższy pomysł to kompletny regulator od wiertarki, zaimplementowany
    do pedału. Skok cyngla nieduży, trzeba będzie dobrać długość dźwigni
    pedału do tego skoku.

    > Tylko uwazaj zebys nie skonczyl jak Toyota :-)

    Dywaników nie przewiduję :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 8. Data: 2010-04-22 12:26:03
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    PeJot pisze:

    > Nie ma.

    Tzn. za 20 zł nie ma, za 60 są :>

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 9. Data: 2010-04-22 12:26:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > OIMW to naście lat temu producent przeszedł na regulację fazową,
    > przynajmniej na rynek niemiecki.

    Mowie o samym rezystorze weglowym - kilkanascie krazkow w rurce.
    To sie dawalo kupic. Ale najpierw rozkrec, moze sie cos ulamalo czy
    wypadlo - te rezystory sa srednio odporne.

    > Najświeższy pomysł to kompletny regulator od wiertarki,
    > zaimplementowany do pedału. Skok cyngla nieduży, trzeba będzie
    > dobrać długość dźwigni pedału do tego skoku.

    Ja mam dwie wiertarki ktore juz sa zero-jedynkowe :-(

    J.

  • 10. Data: 2010-04-22 12:28:53
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    J.F. pisze:

    > Mowie o samym rezystorze weglowym - kilkanascie krazkow w rurce.
    > To sie dawalo kupic. Ale najpierw rozkrec, moze sie cos ulamalo czy
    > wypadlo - te rezystory sa srednio odporne.

    Pisałem już - na omomierz jest OK, na nacisk reaguje, tylko mechanika
    się rozsypała.

    > Ja mam dwie wiertarki ktore juz sa zero-jedynkowe :-(

    Mam w szufladzie stary ale sprawny regulator, tylko jakoś bez wzięcia
    wszystkiego do ręki nie mogę sobie wyobrazić mechaniki do tego.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem