eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programming(about) struktury spacjalne › (about) struktury spacjalne
  • X-Received: by 10.140.84.212 with SMTP id l78mr6862qgd.12.1406726429542; Wed, 30 Jul
    2014 06:20:29 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.140.84.212 with SMTP id l78mr6862qgd.12.1406726429542; Wed, 30 Jul
    2014 06:20:29 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!h18no6411643igc.0!n
    ews-out.google.com!b3ni469qac.1!nntp.google.com!v10no3406588qac.1!postnews.goog
    le.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Wed, 30 Jul 2014 06:20:29 -0700 (PDT)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=78.30.107.25;
    posting-account=Sb6m8goAAABbWsBL7gouk3bfLsuxwMgN
    NNTP-Posting-Host: 78.30.107.25
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <1...@g...com>
    Subject: (about) struktury spacjalne
    From: firr <p...@g...com>
    Injection-Date: Wed, 30 Jul 2014 13:20:29 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:206458
    [ ukryj nagłówki ]

    to jest naprawde ciekawy temat,

    ciekawe ze gdy robi sie rasteryzer
    to sprawa sprowadza sie do klasycznej
    oldschoolowej niskopoziomowej optymalizacji
    pipeline
    (ktora mam jak na dzis jako tako obcykaną)

    natomiast kiedy robi sie raytracer to
    sprawa dotyczy chyba bardziej tez klasycznej
    'optymalizacji algorytmicznej' - trzeba zrobic
    wlasnie porządnie te struktury spacjalne
    wiec jest to niejako inne zagadnienie
    (tez wlasnie dosyc miłe i ciekawe)

    chyba bede musial posiedziec nad tym w przyszlosci
    i pewnie napisze ntt pare postów, problemem
    jest wlasnie to ze jesli chodzi o niski 30Hz-owy
    raytracing wspolczesne kompy oferuja ledwie kilkadziesiac CYKLI na pixel-promien dla
    sredniej (1e3) rozdzialczosci i najwyzej kilkaset dla niskiej
    - zrodlem tego jest nie mniej ni wiecej ale
    wlasnie urwanie zegara na 2-3Ghz, sse i multicore
    moga jakos pomoc ale podobno przebijanie sie przez
    duze bloki trojwymiaroego ramu (((a moga tu byc spore,
    nie wiem czy da sie wlasnie myslec o pulach mniejszych niz kilkaset megabajtow na
    ramke (czyli rzedu kilka, kilknascie, kilkadziesiat), o skali wlasnie kilkuset, czy
    nawet o skali gigabajtow ))) rozwala system,
    podobnie pewnie sse (czesciowo) rozwala branching

    jednakze zagadnienie jak ta optymalizacje algorytmiczna zrobic przyzwoicie jest
    ciekawe, nie jest to tez jakis az tak diablo trudny (złożony) problem mz - [postaram
    sie z czasem pewnie powyciagac pare wniosków i pewnie rozwine temat;\]

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 04.08.14 11:17 firr

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: