  • 1. Data: 2009-09-27 20:34:25
    Temat: agregat + ups
    Od: "Dawid" <d...@w...poczta.onet.pl>

    Witam
    Posiadam ups apc 1200 no i agregat okolo 900W. Jak wiadomo ups nie prepusci
    zwyklego agregatu bez pfc, Ale wpladlem na inny pomysł skoro mam i tak
    dolozone akumulatory samochodowe do ups to zrobie trafo na 24V mostek
    prostowniczy i podepne bezposrednio do akumulatorów. Podłączając trafo do
    agregatu otrzymam stabilne 24V ktore bedzie zasilac ups po stronie baterii.
    Ma szanse to prawidłowo zadziałać??

  • 2. Data: 2009-09-27 21:34:25
    Temat: Re: agregat + ups
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 27 Sep 2009 22:34:25 +0200, Dawid wrote:
    >Posiadam ups apc 1200 no i agregat okolo 900W. Jak wiadomo ups nie prepusci
    >zwyklego agregatu bez pfc,

    Nie bez PFC, tylko z kiepskim napieciem i czestotliwoscia.

> [...]
    >agregatu otrzymam stabilne 24V ktore bedzie zasilac ups po stronie baterii.

    Ma, tylko uwazaj czy UPS sie nie przegrzewa - niektore nie sa
    dostosowane do pracy ciaglej.

    J.

  • 3. Data: 2009-09-27 22:48:07
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    "Dawid" <d...@w...poczta.onet.pl> wrote in message
> [...]
    > trafo do agregatu otrzymam stabilne 24V ktore bedzie zasilac ups po
    > stronie baterii. Ma szanse to prawidłowo zadziałać??

    ZTCP te 'wieksze' APC mialy gniazdo na dodatkowe akumulatory wiec powinny
    byc przystosowane do pracy ciągłej.

    c.

  • 4. Data: 2009-09-28 01:01:17
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sun, 27 Sep 2009 22:34:25 +0200, Dawid napisał(a):

    > trafo na 24V
    > mostek prostowniczy i podepne bezposrednio do akumulatorów. Pod??czaj?c
    > trafo do agregatu otrzymam stabilne 24V ktore bedzie zasilac ups po
    > stronie baterii. Ma szanse to prawid?owo zadzia?aae??
    To sie nazywa UPS online i ma szanse dzialac :)

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 5. Data: 2009-09-28 06:20:33
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    Aczkolwiek może być jeszcze jeden myk, iż UPS ma zaprogramowany czas pracy z
    baterii. Takie zabezpieczenie miały swego czasu UPSy Invertomatica.
    Mimo, iż mieliśmy potężną baterię UPS działał tylko 5 godzin i ani minuty
    dłużej.

    Zbyszek

  • 6. Data: 2009-09-28 06:30:17
    Od: "Dawid" <d...@w...poczta.onet.pl>

> [...]
    > baterii. Takie zabezpieczenie miały swego czasu UPSy Invertomatica.
    > Mimo, iż mieliśmy potężną baterię UPS działał tylko 5 godzin i ani minuty

    jaki będzie pobór prądu z baterii? Zastanaiwalem się aby skożystać z
    prostownika tego typu:

    http://www.allegro.pl/item742287284_prostownik_12_24
    v_szybkie_ladowanie_20ah_500ah_fv.html

    co o tym myślicie??

  • 7. Data: 2009-09-28 11:00:21
    Od: Michal Smolnik <m...@f...pl>

    Dawid pisze:
> [...]
    > agregatu otrzymam stabilne 24V ktore bedzie zasilac ups po stronie baterii.

    Będzie problem z ładowaniem - jeżeli ma to działać dłużej niż kilka
    godzin, to zwykły prostownik ładujący stałym prądem spowoduje gazowanie
    elektrolitu i w zależności od typu baterii albo je zniszczy (żelowe)
    albo znacznie skróci żywotność (AGM, zwykłe rozruchowe).
    Najlepiej zniosą to zwykłe akumulatory samochodowe.
    Może też zbudować/kupić porządny zasilacz o stałym napięciu i
    odpowiednim ograniczeniu prądowym i ładować baterie bez ryzyka uszkodzenia.

    Nie jest ten agregat za słaby do mocy UPSa?

    Pozdrawiam,
    Michał Smolnik

  • 8. Data: 2009-09-28 13:19:36
    Od: "Dawid" <d...@w...poczta.onet.pl>

> [...]
    > znacznie skróci żywotność (AGM, zwykłe rozruchowe).
    > Najlepiej zniosą to zwykłe akumulatory samochodowe.

    Akurat są tam samochodowe wrzucone

    > Może też zbudować/kupić porządny zasilacz o stałym napięciu i odpowiednim
    > ograniczeniu prądowym i ładować baterie bez ryzyka uszkodzenia.
    >
    > Nie jest ten agregat za słaby do mocy UPSa?

    Obciązenie podpiete pod ups jest w granicach 300-400W

  • 9. Data: 2009-09-28 20:32:48
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Mon, 28 Sep 2009 13:00:21 +0200, Michal Smolnik napisał(a):

> [...]
    > porządny zasilacz o stałym napięciu i odpowiednim ograniczeniu prądowym
    > i ładować baterie bez ryzyka uszkodzenia.
    Tez mu chcesz Cameleona sprzedac? :D

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 10. Data: 2009-09-29 05:07:29
    Od: Michal Smolnik <m...@f...pl>

    Jaroslaw Berezowski pisze:

    > Tez mu chcesz Cameleona sprzedac? :D

    Może być Cameleon, może być inny. Taki, który rozwiąże problem.
    Jeżeli aku będzie w serwerowni albo w pokoju w mieszkaniu, to ja nie
    ryzykowałbym możliwością doprowadzenia do gazowania elektrolitu. Dla
    własnego spokojnego snu.

    BTW, czy zasilacz dobrze się sprawdza?

    Pozdrawiam,
    Michał Smolnik