  • 1. Data: 2009-09-27 14:52:54
    Temat: mikrofon Olympus ME-12 vs Audio Technica ATR-25
    Od: "dominik" <d...@p...onet.pl>

    Dzien dobry,
    chcialem sie zapytac czy mikrofon Audio Technica ATR-25 (220zl), jest dwa razy
    lepszy od mikrofonu kierunkowego olympus ME-12 (ok. 120zl)

    ME-12:

    http://www2.olympus.pl/consumer/2587_ME-12_Microphon
    e.htm

    ATR-25:

    http://muzyczny.pl/pokaz.pl?id=115198
    http://www.konsbud-audio.pl/index.php?page_id=4&deta
    iled=1&product_id=529

    czy moze roznica jest nie wielka i nie warto przeplacac? zalezy mi glownie na
    nagrywaniu sygnalu mowy z odleglosci kilku metrow (tzn 4-6m)

    pzdr,
    dominik

  • 2. Data: 2009-09-27 15:28:40
    Temat: Re: mikrofon Olympus ME-12 vs Audio Technica ATR-25
    Od: "TERRAnova" <t...@b...waw.pl>

    Użytkownik "dominik" <d...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:1557.000000ef.4abf7c46@newsgate.onet.pl...
    > Dzien dobry,
    > chcialem sie zapytac czy mikrofon Audio Technica ATR-25 (220zl), jest dwa
    > razy
    > lepszy od mikrofonu kierunkowego olympus ME-12 (ok. 120zl)

    Zdefiniuj co to wedlug Ciebie znaczy dwa razy lepszy??

    Czy samochod za 100 tys jest 10 razy lepszy od tego za 10 tys??

  • 3. Data: 2009-09-27 15:45:01
    Od: "dominik" <d...@p...onet.pl>

    > Zdefiniuj co to wedlug Ciebie znaczy dwa razy lepszy??
    >
    > Czy samochod za 100 tys jest 10 razy lepszy od tego za 10 tys??

    chodzi o to czy stosunek sygnalu do szumu jest dwa razy wiekszy lub inaczaj (i
    chyba jeszcz lepiej) czy roznica miedzy tym co slyszy czlowiek, a tym co slyszy
    przy odtwarzaniu materialu nagranego przez mikrofon jest x2 wieksza

  • 4. Data: 2009-09-27 17:34:25
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    dominik pisze:

> [...]
    > przy odtwarzaniu materialu nagranego przez mikrofon jest x2 wieksza

    Przecież sam możesz to sprawdzić w takim sam sposób jak reszta osób
    piszących/czytających pme. Porównać dane techniczne i nagrać próbki.

    --
    Filip.

  • 5. Data: 2009-09-27 17:48:20
    Od: "Nix" <videoart1@___WYTNIJ__WYTNIJ___wp.pl>

> [...]
    > na
    > nagrywaniu sygnalu mowy z odleglosci kilku metrow (tzn 4-6m)

    A dlaczego akurat te typy? Jeśli tylko do mowy to proponuję Vivanco EM55 za
    ok. 75zł.

    pzdr! Nix

  • 6. Data: 2009-09-27 18:47:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello dominik,

    Sunday, September 27, 2009, 5:45:01 PM, you wrote:

> [...]
    > przy odtwarzaniu materialu nagranego przez mikrofon jest x2 wieksza

    Już dawno durniejszych pytań nie widziałem... Różnica x2 większa?
    Różnica czego?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2009-09-27 18:57:25
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 27 Sep 2009 20:47:20 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Hello dominik,
    >
    >Już dawno durniejszych pytań nie widziałem... Różnica x2 większa?
    >Różnica czego?

    Pytanie moze trudno sformulowac, ale czlowiek pyta bardzo madrze - za
    co placi i czy warto przeplacac :-)

  • 8. Data: 2009-09-27 19:35:11
    Od: bynio <n...@w...pl>

    rożnice dla s/n miedzy tymi mikrofonami są dość duże.
    Ja kupiłbym dla tych parametrów AT875R:

    http://www.monterdiy.vel.pl/?p=125

  • 9. Data: 2009-09-27 19:36:57
    Od: bynio <n...@w...pl>

    Tu masz konkretny multitest shotgunów:

    http://www.kenstone.net/fcp_homepage/right_mic_brock
    ett.html#Test%20#1

  • 10. Data: 2009-09-27 21:50:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J,

    Sunday, September 27, 2009, 8:57:25 PM, you wrote:

    > Pytanie moze trudno sformulowac, ale czlowiek pyta bardzo madrze - za
    > co placi i czy warto przeplacac :-)

    A czy Ty choć spojrzałeś, co on porównuje? Stereofoniczną podwójną
    kardioidę z pełnym pasmem z wtyczkowym badziewkiem o ograniczonym do
    mowy paśmie. Jak można w ogóle porównywać tak nieporywnywalne
    konstrukcje, przeznaczone do zupełnie różnych zastosowań?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl