  • 11. Data: 2009-02-18 13:38:16
    Temat: Re: algorytm szeregownia i grupowania zadan
    Od: " qweer" <c...@g...pl>

    A.L. <a...@z...com> napisał(a):

    > No i co ten graf nam mowi?...

    Troche malo zrozumiale sie wyrazilem. Chodzilo mi o to, ze mamy sami wyznaczyc
    element (elemety, jezeli to jest grupa) poczatowy. Zakladam, ze graf nie jest
    cykliczny.

  • 12. Data: 2009-02-18 13:42:09
    Od: " qweer" <c...@g...pl>

    A.L. <a...@z...com> napisał(a):

    > Ja powiedzialem dwie rzeczy:
    >
    > 1. Jak ktos mowi "najbardziej oprtymalny" to ma klopoty z jezykiem
    > polskim,,

    Mysle, ze takie fora sluza do tego, zeby pomoc, a nie wdawac sie bezsensowna
    dyskuje.
    Jezeli czepiasz sie stopniowania, to moze wstawic "najoptymalniejszy".
    "Naj..." tutaj oznacza, ze algorytm jest najbardziej skuteczny (lub
    najskuteczniejszy) w rozwiazaniu okreslonego problemu.

    > 2. Algorytmy szeregowania zadan sa NP-complete, wiec trudno mowic o
    > "optymalnym" algorytmie

    ---> patrz akapit wyzej

  • 13. Data: 2009-02-18 13:46:38
    Od: " qweer" <c...@g...pl>

    A.L. <a...@z...com> napisał(a):

    > Blazewicz, Cellary, Slowinski, Weglarz, "Badania operacyjne dla
    > informatykow", WNT, 1983
    >
    > G. Coffman, "Teoria szeregowania zadan", WNT, 1980.
    >
    > Z nowszych:
    >
    > Smutnicki, "Algorytmy szeregowania" Akademicka Oficyna Wydawnicza
    > EXIT, 2002
    >
    > Grabowski, Nowicki, Smutnicki, "Metoda blokowa w zagadnieniach
    > szeregowanai zadan". EXIT, 2003
    >
    > A.L.

    Mozesz jeszcze dorzucic publikacje Pawlaka. Prawda sa to podstawowe publikacje
    do nauki na studencki egzamin z SPP (czy jakis odpowiednik tego przedmiotu), o
    ktorym juz dawno z wielka ulga zapomnialem. Mi chodzilo o dokladniejsze
    naprowadzenie na przynajmniej kilka konkretnych (mowie tutaj o nazwach, a nie
    o ich przedstawianie) algorytmow. Urywam temat. Pozdrawiam

  • 14. Data: 2009-02-18 13:48:47
    Od: A.L. <a...@z...com>

    On Wed, 18 Feb 2009 13:42:09 +0000 (UTC), " qweer"
    <c...@g...pl> wrote:

> [...]
    >"Naj..." tutaj oznacza, ze algorytm jest najbardziej skuteczny (lub
    >najskuteczniejszy) w rozwiazaniu okreslonego problemu.

    "optymalny, optymalniejszy, najoptymalniejszy", Jezyka polska trudna
    byc. Slownik polecam lub encyklopedie

    A.L.

  • 15. Data: 2009-02-18 13:49:14
    Od: A.L. <a...@z...com>

    No dobra, ale CO TEN GRAF OPISUJE?...

    A.L.

  • 16. Data: 2009-02-18 13:51:23
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < " qweer"
    >Mysle, ze takie fora sluza do tego, zeby pomoc, a nie wdawac sie bezsensowna
    >dyskuje.

    I A.L. stara ci się pomóc mówić (pisać) prawidłowo po polsku.

    >Jezeli czepiasz sie stopniowania, to moze wstawic "najoptymalniejszy".

    To jest równie głupie. "Optymalny" oznacza "najlepszy". Niezależnie od
    tego czy rozumiemy to poprzez pryzmat teorii optymalizacji, czy
    w znaczeniu potocznym. W obu przypadkach jest to jedno, najlepsze,
    rozwiązanie. Dlatego "najoptymalniejszy" to bzdura.

    >"Naj..." tutaj oznacza, ze algorytm jest najbardziej skuteczny (lub
    >najskuteczniejszy) w rozwiazaniu okreslonego problemu.

    I to właśnie oznacza "optymalny".

    --
    d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb Microsoft Office 2000: Wszystko ci wolno
    `b K...@e...eu.org d'

  • 17. Data: 2009-02-18 13:52:27
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    qweer pisze:

    > Tak, tak, ale nie mam tutaj ograniczen czasowych.
    Hm? nie zrozumiałem... Jeżeli nie masz ograniczeń czasowych (czyli każde
    zadanie ma jednostkowy czas i nie ma linii krytycznych(one akurat nie
    mają sensu przy nieskończonej ilości procesorów)) to to co napisałem
    jest ok.

    co: na co czeka
    1:2,3
    2:
    3:4,2
    4:

    dostajesz 3 sestawy:
    2,4
    3
    1
    > Jezeli byloby tak, to bym mogl tutaj wykorzystac
    > lekko zmodyfikowany algorytm wyznaczania sceizki krytycznej (juz nie pamietam
    > kogo to byl wynalazek)
    Jeżeli masz określone różne długości zadań to zamieniasz listę na listę
    posortowaną wg długości (set) i zawsze zdejmujesz (wszystkie)
    najkrótsze, uaktualniasz wskazywane przez nie, jeżeli wyjdzie jakieś 0
    to dorzucasz do seta. Pracujesz póki set jest niepusty. A kolejny zestaw
    się pojawia zawsze gdy jakieś zadanie z seta wywaliłeś.

    (długość)
    1(1):2,3
    2(4):
    3(2):4,2
    4(1):
    5(2):4
    dostajesz (ile się grupa wykonuje):
    2,4 (1)
    2,5 (2)
    2 (1)
    3 (2)
    1 (1)

    Michoo

  • 18. Data: 2009-02-18 13:53:20
    Od: A.L. <a...@z...com>

    On Wed, 18 Feb 2009 13:46:38 +0000 (UTC), " qweer"
    <c...@g...pl> wrote:

    >Mozesz jeszcze dorzucic publikacje Pawlaka.

    Ktora? O "rough sets"?...

> [...]
    >naprowadzenie na przynajmniej kilka konkretnych (mowie tutaj o nazwach, a nie
    >o ich przedstawianie) algorytmow. Urywam temat. Pozdrawiam

    Rzeczywiscie, chyba zapomniales.

    Jak sie o cos pytasz, to SFORMULUJ SWOJE PYTANEI TAK ABY DAC KOMUS
    SZANSE NA ODPOWIEDZ.

    Z lektury twoich postow nei mam zielonego pojacia jaki problem chcesz
    rozwiazac. Po co jest ten graf? Co on opisuje? Jakie sa atrybuty
    zadan? Jakie maja byc wlasciwosci rozwiazania? I tak dalej.

    W przypadku problemow NP-zupelnych istotny jest rozmair problemu,
    albowiem mozliwe sa tylko algorytmy przyblizone,. Co innego bedzie gdy
    mamy 5 zadan, co innego jak 50 czy 500.

    A.L.

  • 19. Data: 2009-02-18 14:01:48
    Od: " qweeer" <c...@g...pl>

> [...]
    > naprowadzenie na przynajmniej kilka konkretnych (mowie tutaj o nazwach, a nie
    > o ich przedstawianie) algorytmow. Urywam temat. Pozdrawiam

    Publikacje i rozwiazania Coffmana sa tutaj najbardziej pomcne

  • 20. Data: 2009-02-18 14:08:02
    Od: A.L. <a...@z...com>

    On Wed, 18 Feb 2009 14:52:27 +0100, Michoo <m...@v...pl> wrote:

> [...]
    >to dorzucasz do seta. Pracujesz póki set jest niepusty. A kolejny zestaw
    >się pojawia zawsze gdy jakieś zadanie z seta wywaliłeś.

    Jak na moj rozum to on niespecjalnei wie co chce rozwiazac...

    A.L.