  • 1. Data: 2009-05-21 11:07:20
    Temat: [allegro] za tania n81 8gb - gdzie myk?
    Od: KuFeL <k...@o...pl>

    http://www.allegro.pl/item639188727_nowa_nokia_n81_8
    gb_sklep_wawa_gwarancja.html

    na czym polega myk z gwarancja serwisowa? bo cena tak z 300 pln ponizej
    rynkowej...

    Pzdr,
    KuFeL
    --
    gg:71218 / http://kufel.bloog.pl
    http://www.zachody.pl / skype:kufel78

  • 2. Data: 2009-05-21 13:04:16
    Temat: Re: [allegro] za tania n81 8gb - gdzie myk?
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "KuFeL" <k...@o...pl> napisał
    > na czym polega myk z gwarancja serwisowa? bo cena tak z 300 pln ponizej
    > rynkowej...

    Może to "serwisowa nówka", czyli "refurbished"?
    Wg serwisu urządzenie jest nowe i sprawne w 100%. Ale może mieć nową płytę
    główną, obudowę, cokolwiek. Dostajesz w związku z tym krótszą gwarancję.
    Dowiedz się kto konkretnie jest gwarantem w tym przypadku i tyle.

    Choć kiedyś w ramach wymiany dysków SCSI w macierzy HP przyjechały 2
    sztuki - takie właśnie nówki serwisowe - w ramkach pokrytych rdzą ;)

    Maciek.

  • 3. Data: 2009-05-21 13:04:36
    Od: Piotr M <n...@n...pl>

    KuFeL pisze:

    > na czym polega myk z gwarancja serwisowa? bo cena tak z 300 pln ponizej
    > rynkowej...

    "Odbiór w bramie" :) Czyli idziesz i ani fona ani pieniędzy a za to guz
    na głowie :) Kilkadziesiąt telefonów sprzedał więc komentarze coś tam
    mówią o uczciwości, niewiele ale zawsze. Gwarancja serwisowa to IMO
    drukujesz taką w Wordzie, przybijasz pieczątką i jest. A pochodzenie
    towaru to już inna bajka.

    --
    pzdr, Piotr M

  • 4. Data: 2009-05-21 14:38:55
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    KuFeL pisze:
    > na czym polega myk z gwarancja serwisowa? bo cena tak z 300 pln ponizej
    > rynkowej...

    To refurb, towar odświeżany o czym pan sprzedawca zapomniał wspomnieć;)
    Jak będziesz chciał skorzystać z gwarancji to dostaniesz telefon na
    wymianę, ale może on być w gorszym stanie niż ten, który sam masz. I tak
    sobie możesz wymieniać tych telefonów przez rok kilkadziesiąt aż
    gwarancja nie minie. Krążą sobie telefoniki po klientach, klienci je
    coraz bardziej dorabiają, potem telefon Twój zostanie wysłany innemu w
    ramach "gwarancji serwisowej" Stąd taka niska cena
    | TEL: (0)882733602 *naprawy i modernizacje komputerów*diagnostyka* |
    | *dojazd*PŁACISZ TYLKO ZA EFEKTY, NIE ZA CZAS PRACY* ***WARSZAWA***|
    \----------| e-mail: d...@g...com |----------/

  • 5. Data: 2009-05-21 15:00:15
    Od: Piotr M <n...@n...pl>

    Tomaszek pisze:

    > To refurb, towar odświeżany o czym pan sprzedawca zapomniał wspomnieć;)

    Ee, no to znaczy przewałka, bo towar jest sprzedawany jako nowy.

    Strzelam, że pojęcie "gwarancja serwisowa" jest wymyślonym hasłem i nie
    ma żadnej podstawy prawnej. Inaczej mówiąc firma sprzedaje NOWY towar i
    wystawia na niego gwarancje, jak ją sobie nazywa to jego sprawa. Ale z
    drugiej strony, kiedy jest sprzedawany NOWY towar to czasem nie podlega
    on ogólnym warunkom gwarancyjnym?

    To chyba zależy kto sprzedaje, bo osoba prywatna może iść do MM kupić
    coś i później wystawić na Alle bez żadnej gwarancji (nie wyciągając
    nawet z reklamówki). Inaczej tyczy się chyba osoby która "Zajmuje sie
    sprzedażą telefonów komórkowych hurtowo i detalicznie" i wystawia na to
    paragon/fakturę. Rachunków uproszczonych chyba już nie ma.

    A jak jest naprawdę?

    --
    pzdr, Piotr M

  • 6. Data: 2009-05-21 17:29:44
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    Piotr M pisze:
    > Ee, no to znaczy przewałka, bo towar jest sprzedawany jako nowy.

    Ano wygląda na to. Nie widzę innych powodów sprzedaży telefonu poniżej
    jego rynkowej wartości.

    > Strzelam, że pojęcie "gwarancja serwisowa" jest wymyślonym hasłem i nie
    > ma żadnej podstawy prawnej.

    Raczej tak;) Po prostu sprzedający prowadzi serwis i on zobowiązuje się
    naprawić telefon przez 12 miesięcy. Na zdrowy rozum: nie musi przecież
    dawać gwarancji - zapewnia ją producent i to przez 24 miesiące!! Telefon
    po prostu nie jest nowy, choć wygląda jak nowy;)

> [...]
    > wystawia na niego gwarancje, jak ją sobie nazywa to jego sprawa. Ale z
    > drugiej strony, kiedy jest sprzedawany NOWY towar to czasem nie podlega

    Jakby telefon był nowy, to sprzedawca podstemplował gwarancję producenta
    i po sprawie. Który sklep serwisuje sprzęty? Jeśli nawet przyjmują do
    serwisu to wysyłają do producenta.

    > A jak jest naprawdę?

    Jak napisałem - sprzedawca nie serwisuje sprzętu na gwarancji
    producenta. Może co najwyżej przyjąć od klienta sprzęt, ale nie musi.
    Ale jeśli sprzęt jest "refurbished not for sale" to tak to jest;)

  • 7. Data: 2009-05-21 17:59:28
    Od: Piotr M <n...@n...pl>

    Tomaszek pisze:

    > Jakby telefon był nowy, to sprzedawca podstemplował gwarancję producenta
    > i po sprawie. Który sklep serwisuje sprzęty? Jeśli nawet przyjmują do
    > serwisu to wysyłają do producenta.

    Tak i tu pewnikiem tak jest. Bywa też jeszcze inaczej. Bo jak wygląda
    sprawa kiedy sprzedawca kupuje kontener nowych telefonów spoza
    dystrybucji UE, np z Chin czy USA? Nie ma co stemplować bo klient
    przecież nie wyśle telefonu do Chin :), przyjmuje na siebie cały koszt
    (procedurę) naprawy w okresie 12 miesięcznym. Chyba dużo sklepów
    internetowych tak funkcjonowało swego czasu a pewnie i dalej. Tylko
    zastanawiam się czy nie są wtedy zobowiązani do ogólnie przyjętych
    warunków gwarancyjnych (np 24 miesięcznych)

    --
    pzdr, Piotr M

  • 8. Data: 2009-05-21 19:31:53
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    > . Tylko
    > zastanawiam się czy nie są wtedy zobowiązani do ogólnie przyjętych
    > warunków gwarancyjnych (np 24 miesięcznych)
    Nie ma czegos takiego - jest tyle gwarancji ile daje producent.
    A dokladniej mylisz z odpowiedzialnoscia sprzedawcy - nie ma nic wspolnego z
    producentem.

    K.

  • 9. Data: 2009-05-22 13:02:13
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    "Krzysztof" <o...@w...pl> Odpowiedz na

    > Nie ma czegos takiego - jest tyle gwarancji ile daje producent.
    > A dokladniej mylisz z odpowiedzialnoscia sprzedawcy - nie ma nic
    > wspolnego z producentem.

    A ta(niezgodność towaru z umową) wynosi 24 miesiące od daty sprzedaży. O ile
    sprzedawcą jest firma, i sprzedaje towar jako nowy. W przepadku awarii mają
    obowiązek naprawić produkt, albo w przypadku braku możliwości naprawy
    wymienić na nowy, a co oznacza nowe 24 miesiące od daty wydania nowego
    urządzenia. Nie można wymienić urządzenia na inny używany egzemplarz. Musi
    być to nowa sztuka z nową Niezgodnością towaru z umową.
    Sprzedawca nie ma prawa odmówić przejęcia reklamacji na podstawie
    Niezgodnością towaru z umową, nie ważne co tam jest wypisane w gwrancji.

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski

  • 10. Data: 2009-05-22 14:12:10
    Od: Piotr M <n...@n...pl>

    Adramelech pisze:

> [...]
    > Sprzedawca nie ma prawa odmówić przejęcia reklamacji na podstawie
    > Niezgodnością towaru z umową, nie ważne co tam jest wypisane w gwrancji.

    Czyli tę gwarancje serwisową "Allegrowicz firma" może sobie o kant
    rozbić? Licytuje ktoś, idzie w tą bramę, kupuje i stwierdza że telefon
    nie jest nowy (jak wydedukował @Krzysiek jest "refurbished") i w ramach
    "niezgodności towaru z umową" wymienia do skutku aż "Allegrowicz firma"
    da prawdziwie nowy. Tylko chodzić w tą bramę i chodzić a i zapewne do
    rzeczoznawcy wcześniej. Ale wedle tej aukcji prawo jest po stronie
    kupującego i towar podlega 24 okresowi gwarancyjnemu bez względu co on
    tam sobie napisze?

    --
    pzdr, Piotr M