  • 1. Data: 2010-04-13 10:33:04
    Temat: amortyzatory Corolla E11
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    Witam,

    Przymierzam się do zmiany amortyzatorów w Corolli.
    Poprzednim razem wymieniałem na Kayaby - jestem bardzo zadowolony z
    jakości i trwałości, ale wszystko co dobre kiedyś się kończy...

    Jak wygląda porównanie Kayaby z innymi firmami?
    Znalazłem takie:
    Tokico - cena bardzo porównywalna
    GH - znacząco tańsze
    Kamoka - trochę tańsze
    Są jeszcze Monroe, Gabriel, Sachs, TRW, Boge, Delphi...

    Na które z nich zwrócić uwagę?
    Chodzi mi oczywiście o dobre i tanie ;) , ale bardziej mi zależy na
    jakości - czy można kupić równie dobre, jak KYB, a tańsze?

    Podobne pytanie dot. sprężyn (zwykłe, nie żadne obniżające, wręcz +10-20
    mm by się przydało): tu są Kayaba, GH, Lesjofors: które wybrać?

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 2. Data: 2010-04-13 11:13:13
    Temat: Re: amortyzatory Corolla E11
    Od: Maciej Leszczynski <z...@j...cy>

    LEPEK <n...@n...net> wrote in news:4bc42c42@news.home.net.pl:

    > Na które z nich zwrócić uwagę?
    > Chodzi mi oczywiście o dobre i tanie ;) , ale bardziej mi zależy na
    > jakości - czy można kupić równie dobre, jak KYB, a tańsze?

    KYB

  • 3. Data: 2010-04-13 18:28:24
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "LEPEK" <n...@n...net> napisał w wiadomości

    > Przymierzam się do zmiany amortyzatorów w Corolli.
    > Poprzednim razem wymieniałem na Kayaby - jestem bardzo zadowolony z
    > jakości i trwałości, ale wszystko co dobre kiedyś się kończy...

    to ile tych km przejechales jesli juz szukasz 3cich amorków?

  • 4. Data: 2010-04-13 19:40:51
    Od: LEPEK <gdzies@wsi>

    W dniu 2010-04-13 18:28, Arbiter pisze:

    > to ile tych km przejechales jesli juz szukasz 3cich amork?w?

    Fabryczne wymieniłem po 127000 - już ich prawie nie było, przejazd przez
    torowisko po łuku to było losowanie pasa ;)

    Od wymiany na obecne Kayaby minęło prawie 120000 i już powoli widać
    zużycie. Jeszcze penie z 10000 km (niecałe pół roku) i czas na wymianę.

    Pozdr,

  • 5. Data: 2010-04-13 23:02:03
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

> [...]
    > GH - znacząco tańsze
    > Kamoka - trochę tańsze
    > Są jeszcze Monroe, Gabriel, Sachs, TRW, Boge, Delphi...

    Kayaba i Sachs są bardzo dobre, ZCTK Boge i Sachs należą do koncernu ZF więc
    to bedzie to samo ;-) TRW też jest OEMowym producentem więc też pewnie
    będzie OK, nie wiem jak Delphi w Toyocie ale dla Opla jako tania alternatywa
    sprawdzają się bardzo dobrze, zresztą pewna wieść gminna niesie że Deplhi w
    Krośnie robi amortyzatory dla GM (przynajmniej dla Astry G Classic),

    > Na które z nich zwrócić uwagę?
    > Chodzi mi oczywiście o dobre i tanie ;) , ale bardziej mi zależy na
    > jakości - czy można kupić równie dobre, jak KYB, a tańsze?

    poszukaj opinii jak sprawdzają się Delphi gazowe w Toyocie, w Oplu nie
    miałem na to reklamacji a dość dużo poszło ich dla flotowych aut,

    > Podobne pytanie dot. sprężyn (zwykłe, nie żadne obniżające, wręcz +10-20
    > mm by się przydało): tu są Kayaba, GH, Lesjofors: które wybrać?

    Lesjofors na pewno będą OK, Kayaby nie sprzedawałem więc nie mam opinii ale
    IMO marka zobowiązuje, GH całkiem nie znam,
    brat

  • 6. Data: 2010-04-15 00:01:38
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "LEPEK" <gdzies@wsi> napisał w wiadomości

    > Fabryczne wymieniłem po 127000 - już ich prawie nie było, przejazd przez
    > torowisko po łuku to było losowanie pasa ;)

    no to nie wiem, ja mam 135 tyś i nie czuje żadnych problemów. A
    doświadczenie z japończykami mówi, że dopóki się nie wyleją albo nie
    przestaną totalnie działać to nie wymieniać. Fabryczne części wytrzymują
    bardzo długo a jak wymienisz to potem bedziesz musiał wymieniać cyklicznie.
    Kiedyś niepotrzebnie wymienilem dobre amortyzatory w innym samochodzie i to
    bylo niepotrzebne

  • 7. Data: 2010-04-15 08:17:39
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    Arbiter pisze:
> [...]
    > Kiedyś niepotrzebnie wymienilem dobre amortyzatory w innym samochodzie i to

    Dla tego się zastanawiam, czy to robić. Niby obecne (drugi komplet)
    jeszcze działają całkiem-całkiem, ale doświadczenie z fabrycznymi
    podpowiada mi, że to może być ich schyłek. Z drugiej strony może masz
    rację - skoro działa, to po co dotykać.

    Pozdr,