  • 1. Data: 2009-07-26 20:04:31
    Temat: anteny od BTSów
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Mam pytanie odnośnie anten od stacji bazowych telefonii komórkowych,
    Wikipedia podaje, że stosuje się zestawy trzech anten kierunkowych 120
    stopni. Jak rozumiem są to anteny nadawczo-odbiorcze?
    Poza tym zastanawia mnie kwestia podwieszania kolejnych zestawów na
    wieżach lub masztach - czy to tylko kwestia obsługi nowych technologii
    (np. parę lat temu dodanie pasma 1800 MHz, potem UMTS) czy też na
    przykład wiąże się to ze wzrostem liczby komórek w terenie, z którymi
    dotychczasowa infrastruktura już sobie nie radzi?

  • 2. Data: 2009-07-26 21:00:47
    Temat: Re: anteny od BTSów
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:h4icnk$pm8$1@atlantis.news.neostrada.pl, *Atlantis* wrote:
    > Mam pytanie odnośnie anten od stacji bazowych telefonii komórkowych,
    > Wikipedia podaje, że stosuje się zestawy trzech anten kierunkowych 120
    > stopni. Jak rozumiem są to anteny nadawczo-odbiorcze?

    tak

    > Poza tym zastanawia mnie kwestia podwieszania kolejnych zestawów na
    > wieżach lub masztach - czy to tylko kwestia obsługi nowych technologii
    > (np. parę lat temu dodanie pasma 1800 MHz, potem UMTS) czy też na

    Bo stare anteny byly np tylko na pasmo 900. potem dodali 1800, pozniej 2100.
    Coraz czesciej jednak stosuje sie anteny uniwersalne - 1 na wszystkie pasma.
    Takze przy wymianach starych anten, zmienia sie je na obslugujace wiecej
    pasm.

    > przykład wiąże się to ze wzrostem liczby komórek w terenie, z którymi
    > dotychczasowa infrastruktura już sobie nie radzi?

    liczba telefonow nie ma wplywu na anteny.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 3. Data: 2009-07-26 21:17:32
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    darnok pisze:

    > liczba telefonow nie ma wplywu na anteny.

    Chodziło mi raczej o to czy przypadkiem jeden BTS nie ma jakiegoś limitu
    jednocześnie obsługiwanych komórek i czy przypadkiem z czasem nie
    pojawia się konieczność dodania kolejnych elementów infrastruktury.

  • 4. Data: 2009-07-26 21:19:10
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Atlantis wrote:

    > Chodziło mi raczej o to czy przypadkiem jeden BTS nie ma jakiegoś limitu
    > jednocześnie obsługiwanych komórek i czy przypadkiem z czasem nie
    > pojawia się konieczność dodania kolejnych elementów infrastruktury.

    limit komórek= limit telefonów?

    Generalnie nie, decydujący jest ruch, jaki te telefony generują.

    M.

  • 5. Data: 2009-07-27 05:00:16
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > limit komórek= limit telefonów?
    >
    > Generalnie nie, decydujący jest ruch, jaki te telefony generują.

    Ale nawet wtedy raczej nei stawia sie dwoch kompletu stacji bazowych ze
    swoimi antenami w tym samym miejscu.

    W razie wzrostu ruchu rozwiozan jest kilka np dwie nowe stacje w nowej
    lokalizacji nizej.. a dotychczasowa robi za parasol przejmujacy nadmiar
    ruchu z tych dwoch nizej polozonych i mniejszych. Raczej nie spotkalem
    sie z podwojnym kompleten w jedenej lokalizacji. Jesli wisza np anteny
    na roznych wysokosciach to na 99% sa to poprostu dwaj rozni operatorzy

  • 6. Data: 2009-07-27 07:04:52
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Jan Strybyszewski pisze:

    > Ale nawet wtedy raczej nei stawia sie dwoch kompletu stacji bazowych ze
    > swoimi antenami w tym samym miejscu.

    Ogólnie pytam, ponieważ w mojej okolicy zrobiło się teraz małe
    zamieszanie przy okazji planów budowy nowej wieży antenowej. Część
    mieszkańców przy okazji zbuntowała się i wypomina operatorom tych
    istniejących dodanie kilku anten w ciągu ostatnich kilku-kilkunastu lat.
    Logika jest prosta - więcej anten więc zapewne także i więcej
    "zabójczego, rakotwórczego, radioaktywnego promieniowania". ;)

  • 7. Data: 2009-07-27 07:09:25
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Atlantis pisze:

> [...]
    > Logika jest prosta - więcej anten więc zapewne także i więcej
    > "zabójczego, rakotwórczego, radioaktywnego promieniowania". ;)

    Zalezy jakich anten. Zasadnoczo to sa anteny osobne dla 900 i
    1800/2100. Jesli nie ma UMTS to saprzewaznie pojedyncze anteny.

    Jesli jednak jest kilka kompletow na roznych wysokosciach to zapewne sa
    to rozni operatorzy

  • 8. Data: 2009-07-27 07:16:09
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 27 Jul 2009 09:04:52 +0200, Atlantis napisał(a):

    > Logika jest prosta - więcej anten więc zapewne także i więcej
    > "zabójczego, rakotwórczego, radioaktywnego promieniowania". ;)

    I to jest zła logika - więcej anten = mniejsza moc w każdej, bo mniejszy
    obszar do pokrycia

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Chinski inzynier popelnil samobojstwo po tym gdy zgubil jeden z 16

  • 9. Data: 2009-07-27 12:27:08
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Waldek Godel pisze:

    > I to jest zła logika - więcej anten = mniejsza moc w każdej, bo mniejszy
    > obszar do pokrycia

    Mowa o antenach na jednym maszcie. ;)

  • 10. Data: 2009-07-27 16:21:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > Logika jest prosta - więcej anten więc zapewne także i więcej
    > "zabójczego, rakotwórczego, radioaktywnego promieniowania". ;)

    A to raczej prawda - zapewne kazda z anten cos z osobna
    promieniuje.

    Pewne znaczenie moze miec gadatliwosc osob w okolicy - bez potrzeby
    BTS nadaje niewiele, jesli uzytkownicy sie podzielili na dwie
    anteny, to laczna emisja mogla nie wzrosnac duzo .. ale bez
    potrzeby by ich chyba nie montowali.

    J.