  • 1. Data: 2015-03-16 10:55:46
    Temat: artefakty po dołożeniu RAM
    Od: "zhbick" <n...@m...pl>

    Laptop Dell E6400 z grafiką zintegrowaną korzystającą z pamięci systemowej
    DDR2 - oryginalnie 2GB RAM 800MHz, po dołożeniu 1GB 800MHz losowo pojawiają
    się artefakty w 2d i 3d. Memtest przechodzi bez problemu, działa stabilnie,
    przekładka pamięci do innego gniazda nie pomaga. Pamięci wkładane osobno nie
    powodują artefaktów.

    Co można zrobić by to poprawić, jest może jakaś możliwość (jakieś kody
    serwisowe) by pamięć przełączyć w tryb single channel?

  • 2. Data: 2015-03-17 07:47:58
    Temat: Re: artefakty po dołożeniu RAM
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-03-16 o 10:55, zhbick pisze:
> [...]
    >
    > Co można zrobić by to poprawić, jest może jakaś możliwość (jakieś kody
    > serwisowe) by pamięć przełączyć w tryb single channel?

    Naklej na pamięci radiatory. Takie za kilka złotych. U mnie artefakty
    też były i zniknęły.

    --
    MN

  • 3. Data: 2015-03-17 07:49:35
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-03-17 o 07:47, Marcin N pisze:

    > Naklej na pamięci radiatory. Takie za kilka złotych. U mnie artefakty
    > też były i zniknęły.

    A jeśli nie ma miejsca na radiatory - to zmniejsz taktowanie pamięci z
    800 na 666. Różnica w szybkości komputera jest niezauważalna gołym okiem
    a może pomóc.

    --
    MN

  • 4. Data: 2015-03-17 09:27:45
    Od: "zhbick" <n...@m...pl>

    .pl...

    > A jeśli nie ma miejsca na radiatory - to zmniejsz taktowanie pamięci z 800
    > na 666. Różnica w szybkości komputera jest niezauważalna gołym okiem a
    > może pomóc.

    Nie ma takiej opcji w biosie. To jest Dell Latitude E6400. Pamięci zimne
    nawet podczas 12 godz Memtestu.

  • 5. Data: 2015-03-17 09:42:06
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-03-17 o 09:27, zhbick pisze:

    > Nie ma takiej opcji w biosie. To jest Dell Latitude E6400. Pamięci zimne
    > nawet podczas 12 godz Memtestu.

    Dokupić taką pamięć która nie będzie się gryzła z już
    istniejącą. Jaka to będzie pamięć radził bym pytać na
    forum laptopów tego producenta, będą mieli szansę wiedzieć.