  • 1. Data: 2012-08-18 16:04:37
    Temat: [asm] fwait
    Od: " kenobi" <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Czytałem troche ale nie moge tego poki co jasno
    zczaić: jakie sa zasady używania fwaita - z tego co
    zrozumialem (acz nie jestem pewien) kod cpu i fpu
    wykonuje sie równolegle (?) - to troche dziwne
    bo jakos wspomina sie o tym ale nie mowi sie o tym
    duzo - w tym sensie ze fpu zwykle zostaje z tyłu (?)
    i fwaita nalezy zalaczac przed tym miejscem gdzie
    cpu chce uzyc wartosci wyprodukowanej przez kod fpu (?)

    mocno niejasne sa te kwestie - np na ile to sie wykonuje
    rownolegle (czy rzeczywiscie) i jak to jest [czy moze
    tylko jednak pojedyncze instrukcje fpu sie wykonuja rownolegle,
    bo samo dekodowanie juz nalezy do cpu :/)

  • 2. Data: 2012-08-20 18:32:32
    Temat: Re: [asm] fwait
    Od: "Bogdan (bogdro)" <b...@p...gazeta.pl>

    W dniu 18.08.2012 16:04, kenobi pisze:
> [...]
    > tylko jednak pojedyncze instrukcje fpu sie wykonuja rownolegle,
    > bo samo dekodowanie juz nalezy do cpu :/)

    W instrukcji (Intel Architecture Software Developer's Manual) jest
    napisane, że WAIT/FWAIT powoduje sprawdzenie, czy są jakieś
    nieobsłużone wyjątki FPU, zanim procesor nie zacznie używać wyniku
    jakiegoś obliczenia. Jest też napisane, że zwykle stosuje się po
    instrukcji FPU.
    To tyle, jeśli chodzi o stan współczesny. Natomiast, jeśli chodzi o
    równoległe wykonywanie instrukcji, to wiedz, że kiedyś FPU był osobnym
    scalakiem na płycie głównej, stąd zapewne alternatywna nazwa -
    "koprocesor". Być może FWAIT miało wtedy jeszcze inny sens - istotnie
    fizycznie czekało, aż FPU coś skończy. Ale tego nie wiem na pewno,
    więc głowy nie dam.

    --
    Pozdrawiam/Regards - Bogdan (GNU/Linux & FreeDOS)
    Kurs asemblera x86 (DOS, GNU/Linux):http://rudy.mif.pg.gda.pl/~bogdro

  • 3. Data: 2012-08-20 18:52:39
    Od: " kenobi" <f...@W...gazeta.pl>

    Bogdan (bogdro) <b...@p...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > "koprocesor". Być może FWAIT miało wtedy jeszcze inny sens - istotnie
    > fizycznie czekało, aż FPU coś skończy. Ale tego nie wiem na pewno,

    na stacku kolega powiedzial tez ze fwait ma w wiekszosci znaczenie
    historyczne, ale do czegos jednak jest tam potrzebny - nie wyjasnil
    a ja w tym co czytalem nie znalazlem odpowiedzi