  • 11. Data: 2012-01-30 09:43:40
    Temat: Re: asm jako jezyk elitarny
    Od: " " <f...@g...pl>

    bartekltg <b...@g...com> napisał(a):

    > A próbowałeś coś napisać?
    >
    > Pomińmy sprawy GUI, interfejsy... Jakieś proste
    > zadanka algorytmiczne (wejscie i wyjście z konsoli)?
    >
    > http://potyczki.mimuw.edu.pl/user.phtml?op=zadania
    >
    > Mam napisane wie, pec, wsp, prz, sis
    > oraz pal i plo z jakimiś głupim błędami.
    >
    > Ĺťadne z nich nie ma ponad 100 linii, sporo ma 30~40.
    > Implementacja też nie trwała zbyt długo (choć
    > rozwiązanie zadania nieraz wymagało zastanowienia:).
    >
    > Wybierz jakieś spokojniejsze zadanie i porównamy
    > włożoną pracę.
    >
    > BTW, przyjemny konkursik, tylko czasu nigdy nie ma.

    szczerze mowiac to malo zajmuje sie matematyka i np
    nie bardzo podzielam co poniektorych tutaj zainteresowania
    tymi tematami obecnie - nie chce za bardzo skakac po
    tematach z mat phys, ew interesuje mnie kwestia symulacji
    w 2d * (lubie algebre i na studiach dostawalem dobre noty
    z algebry ale to co obecnie robie ma malo wspolnego
    z matematyka - nawet zastanawialem sie ostatnio czy
    algorytmy to tak naprawde matematyka, bo akurat te ktore
    znam - sortowania czy A* to mz wogole nie matematyka

    pracujesz moze na jakiejs uczelni jako wykladowca - ?

    * chcialbym zrobic ew prosty model fizyki punktow
    z polaczeniami itp

  • 12. Data: 2012-01-30 10:01:11
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    W dniu 1/29/2012 10:56 PM, Edek wrote:

    > Widzisz, programowanie w assemblerze było wyzwaniem w czasach Atari,
    > Commodore'a czy może DOSa, gdzie można było tylko w ten sposób wyjść
    > poza ograniczenia systemowe. Nie, nie było tam nawet hexedytora
    > (ręki sobie nie dam uciąć, dawno to było, czy był na DOSie).

    E tam nie było. Na 8-bitowym Atari pisałem w asemblerze. I to całkiem
    wygodnym, bo z makrami. A heksedytorów to do woli było, bo jak inaczej
    by się nieśmiertelność do gier wprowadzało. To były czasy...

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 13. Data: 2012-01-30 10:45:34
    Od: " M.M." <m...@g...pl>

    Borneq <b...@a...hidden.pl> napisał(a):

    > Czy alokowanie przez new rzeczywiście tak nieefektywne? W C# i Javie
    > chyba nie można się bez tego obyć, tylko że tam new jest szybsze.
    > Listy rekordów chyba są dość szybkie

    Problem polega na czym innym. Sama alokacja przy pomocy new nie musi
    byc problemem, wszystko zalezy od tego jak czesto alokujemy w stosunku
    do innych operacji.

    Chodzi o to, ze mam liste rekordow, zwykla struktura:
    struct NodeList {
    void *dane;
    NodeList *next;
    };
    Wczytuje dane z pliku i za kazdym razem mam dwa wywolania new, jedno
    dla utworzenia wezla, a drugie dla utworzenia danych. Potem lista
    jest przegladana. Wyglada na to ze new podaje w miare mozliwosci
    sekwencyjne adresy i pierwszy przeglad trwa krotko. Potem jedna lista
    jest rozbijana na dwie listy. Do kazdej trafiaja przypadkowe elementy.
    Takich podzialow robie wiecej, w koncu wszystkie listy sa skladane z
    powrotem w jedna i z powrotem sa dzielone. Po okolo dwoch-trzech takich
    przebiegach algorytmu uzyskuje praktycznie losowy dostep do pamieci i
    to jest glownym problemem. Po upakowaniu tego w sekwencyjne adresy i
    zrownoleglenie (na listach ciezko zrownoleglac) przyspieszenie jest
    ogromne, przewiduje ze okolo 200 razy.

    Pozdrawiam.

  • 14. Data: 2012-01-30 13:16:22
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Mon, 30 Jan 2012 11:01:11 +0100, Arkadiusz Dymek napisał(a):

> [...]
    > wygodnym, bo z makrami. A heksedytorów to do woli było, bo jak inaczej
    > by się nieśmiertelność do gier wprowadzało. To były czasy...

    No to ja dodam Commodore Plus 4, ktory to mial wbudowany w ROM Assembler i
    edytor hex. Wystaczylo zaladowac gre, wcisnac magiczny przycisk i mialo sie
    wglad do kodu. Pozmieniac zawartosc i wrocic do gry.

  • 15. Data: 2012-01-30 13:36:35
    Od: " " <f...@g...pl>

    Jacek <a...@o...pl> napisał(a):

    > No to ja dodam Commodore Plus 4, ktory to mial wbudowany w ROM Assembler i
    > edytor hex. Wystaczylo zaladowac gre, wcisnac magiczny przycisk i mialo sie
    > wglad do kodu. Pozmieniac zawartosc i wrocic do gry.

    dzis tez mozna - o ile sie czesciowo orientuje, otworzyc program
    w hexedytorze i mozna zmieniac bajty i wstawiac 'poke' , albo
    podlaczyc olldebug i mw to samo w obrazie procesu w pamieci

  • 16. Data: 2012-01-30 18:03:58
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > dzis tez mozna - o ile sie czesciowo orientuje, otworzyc program
    > w hexedytorze i mozna zmieniac bajty i wstawiac 'poke' , albo
    > podlaczyc olldebug i mw to samo w obrazie procesu w pamieci

    A pewnie że można, tutaj prosta ciekawostka na temat -
    http://zine.net.pl/blogs/mgrzeg/archive/2012/01/22/p
    rotectedprocess-czyli-s-w-kilka-o-ochronie-procesu.a
    spx

    --
    Mateusz Bogusz

  • 17. Data: 2012-01-30 18:15:08
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > Problem polega na czym innym. Sama alokacja przy pomocy new nie musi
    > byc problemem, wszystko zalezy od tego jak czesto alokujemy w stosunku
    > do innych operacji.

    Dokładnie, ale największym grzechem który aktualnie widzę, są bardzo
    duże braki w dobieraniu odpowiednich klas obiektów, tudzież struktur.

    Ostatnio wpadł mi w ręce program znajomego, który poprzez sieci
    neuronowe wyliczał przynależności badanych dokumentów (tekstów)
    do języka.

    Namiętnie w jednej z pętli - ponieważ potrzebował posortowanej listy -
    używał List.Sort() co dodanie elementu. Zbiór danych analizował się
    około 4-5h. To pierwsza rzecz, która mi się rzuciła w oczy przy
    pobieżnym przeglądaniu kodu. Zamiana na SortedList (C#) i zakomentowanie
    linii List.Sort, sprawiło że analiza wykonywała się w 400-500 ms. Na tym
    poprzestałem dalsze sprawdzanie kodu.

    Jak widać asembler w zdecydowanej większości przypadków nie jest dzisiaj
    potrzebny. Dostatecznie dużo oferują języki wyższego poziomu i
    dostatecznie dużo jest ciągle tutaj do uczenia się dla większości.

    --
    Mateusz Bogusz
    By pisać łatwo i przyjemnie,

  • 18. Data: 2012-01-30 19:58:04
    Od: Michal Schulz <m...@t...de>

    Am 30.01.12 19:15, schrieb Karol Y:

    > Jak widać asembler w zdecydowanej większości przypadków nie jest dzisiaj
    > potrzebny. Dostatecznie dużo oferują języki wyższego poziomu i
    > dostatecznie dużo jest ciągle tutaj do uczenia się dla większości.

    Do tego jeszcze dochodzi niechlujstwo programistow. Ostatnio sprawdzalem
    program kolegi - w dosc duzej petli odwolywal sie co iteracje do
    wlasciwosci ComboBox.SelectedItem (ktora z zalozenia miala sie nie
    zmieniac w trakcje pracy petli). Poprawienie tego jednego byka dalo
    400-krotne przyspieszenie...

    Assembler jest fajny, ale duzo wiecej daje napisanie dobrze
    przemyslanego kodu w jezyku wyzszego poziomu.

    --
    Michal Schulz

  • 19. Data: 2012-01-31 00:34:34
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-01-30 19:15, Karol Y pisze:

> [...]
    > używał List.Sort() co dodanie elementu. Zbiór danych analizował się
    > około 4-5h. To pierwsza rzecz, która mi się rzuciła w oczy przy

    To nie jest grzech. To totalna ignorancja. Jeśli gość
    poległ na sortowaniu, to nie wróże nic dobrego
    tej 'sieci neuronowej':(

    pzdr
    bartekltg

  • 20. Data: 2012-01-31 01:03:59
    Od: " M.M." <m...@g...pl>

    Karol Y <k...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > pobieżnym przeglądaniu kodu. Zamiana na SortedList (C#) i zakomentowanie
    > linii List.Sort, sprawiło że analiza wykonywała się w 400-500 ms. Na tym

    Najczesciej jest tak jak mowisz. Jakis blad i to nie implementacyjny, ale
    algorytmiczny. Wystarczy go poprawic i program dziala w zadowalajacy sposob.
    Co wiecej, czasami wystarczy kupic nowszy komputer i nic nie trzeba
    poprawiac w kodzie. Niestety ja tak nie mam. Obojetnie o ile przyspiesze
    program to znajdzie sie wiecej danych do analizy.