  • 21. Data: 2012-01-31 01:08:11
    Temat: Re: asm jako jezyk elitarny
    Od: " M.M." <m...@g...pl>

    bartekltg <b...@g...com> napisał(a):

    > To nie jest grzech. To totalna ignorancja. Jesli gosc
    > polegl na sortowaniu, to nie wroze nic dobrego
    > tej 'sieci neuronowej':(

    Sieci neuronowe tak byly promowane wlasnie. Nie musisz specjalnie sie
    znac, wystarczy ze uzyjesz s. sieci neuronowej. Wiele osob dalo sie na
    to nabrac i powstawaly np. programy do przewidywania liczb w lotto - mialem
    kiedys takie zlecenie :D

    Pozdrawiam!

  • 22. Data: 2012-01-31 01:41:27
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Tue, 31 Jan 2012 01:34:34 +0100, bartekltg <b...@g...com>
    wrote:

    >To nie jest grzech. To totalna ignorancja. Jeśli gość
    >poległ na sortowaniu, to nie wróże nic dobrego
    >tej 'sieci neuronowej':(

    Tu sie kiedys toczyla zazarta dyskusja (i to nie raz) na temat tego
    czy programiscie potzrebne sa studia czy nie. Wiekszosc uwazala ze
    nie. No i wlasnie takie rewelacyjne programy powstaja gdy pisza je
    programisci "bez nutow, ze sluchu"

    A.L.

  • 23. Data: 2012-01-31 02:34:26
    Od: " M.M." <m...@g...pl>

    A.L. <l...@a...com> napisał(a):

> [...]
    > czy programiscie potzrebne sa studia czy nie. Wiekszosc uwazala ze
    > nie. No i wlasnie takie rewelacyjne programy powstaja gdy pisza je

    Wiekszosc ma racje, pomaga wiedza a studia roznie.
    Pozdrawiam!

  • 24. Data: 2012-01-31 02:49:51
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-01-31 03:34, M.M. pisze:

    > Wiekszosc ma racje, pomaga wiedza a studia roznie.
    > Pozdrawiam!

    A ostatnio mieliśmy tu kilka przykładów, że tę wiedzę
    można zdobyć praktycznie tylko na studiach (bo potem się
    nie che, nie wie gdzie, albo zwyczajnie nie ma się świadomości
    że w papierach może być coś użytecznego).

    Studia niekoniecznie uczą (ci, których nie nauczyły najczęściej
    sami też się nie nauczą), ale człowiek ma jakieś blade pojęcie
    o różnych rzeczach i choć podejrzenie, w którą stronę szukać.

    Zgadzam się w jedną stronę. "pomaga wiedza a studia roznie",
    same studia nie wystarczą, trzeba mieć wiedzę. Ale poza
    przypadkami jakiś geniuszy (a tych mało) olanie studiów nie pomoże.

    pzdr
    bartekltg

  • 25. Data: 2012-01-31 02:51:33
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-01-31 02:08, M.M. pisze:

> [...]
    > to nabrac i powstawaly np. programy do przewidywania liczb w lotto - mialem

    Jeśli płacił za program, a nie za wyniki. Moralnie jak pisanie
    senników czy sprzedawanie homeopatii ;-)

    pzdr
    bartekltg

  • 26. Data: 2012-01-31 03:01:21
    Od: " M.M." <m...@g...pl>

    bartekltg <b...@g...com> napisał(a):

    > Jesli placil za program, a nie za wyniki. Moralnie jak pisanie
    > sennikĂłw czy sprzedawanie homeopatii ;-)

    My mu mowilismy ze to nie zadziala, ale i tak chcial. Sieci
    neuronowe byly i tak mala czastka calego programu. Pozostale
    algorytmy/statystyki do przewidywania byly wg pomyslu klienta :D
    Wczesniej liczyl na kartce papieru, wiec moralnie mu
    zaoszczedzilem tysiecy godzin pracy ;-)

  • 27. Data: 2012-01-31 03:09:51
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-01-30 10:43, f...@g...pl pisze:

    > szczerze mowiac to malo zajmuje sie matematyka i np
    > nie bardzo podzielam co poniektorych tutaj zainteresowania
    > tymi tematami obecnie - nie chce za bardzo skakac po
    > tematach z mat phys, ew interesuje mnie kwestia symulacji

    Ale informatyka poważniejsza niż tradycyjnie wspominana
    "baza gumowców" to matematyka.

    > algorytmy to tak naprawde matematyka, bo akurat te ktore
    > znam - sortowania czy A* to mz wogole nie matematyka

    A* to całkiem ładna matma, choć prosta. Samo A* w zależności
    od 'heurystyki' staje się różnymi algorytmami (Dijkstry,
    w gląb, w szerz).

    Właśnie tego typu zadanka masz w linku (coś odpowiednio posortuj,
    odpowiednio znajdz obiekt w grafie...)

    > pracujesz moze na jakiejs uczelni jako wykladowca - ?

    Nie.

    > * chcialbym zrobic ew prosty model fizyki punktow
    > z polaczeniami itp

    Tak, rozmawialiśmy. Dałem Ci dobry algorytm dla belki
    (2 punkty). Dalej po prostu trzeba zajrzeć pod hasło
    mechanika bryły sztywnej.

    pzdr
    bartekltg

  • 28. Data: 2012-01-31 03:25:04
    Od: " M.M." <m...@g...pl>

    bartekltg <b...@g...com> napisał(a):

    > A ostatnio mielismy tu kilka przykladow ze taka wiedze
    > mozna zdobyc praktycznie tylko na studiach (bo potem sie
    > nie che, nie wie gdzie, albo zwyczajnie nie ma sie wiadomosci
    > ze w papierach moze byc cos uzytecznego).
    Pomocny w zdobywaniu wiedzy jest kontakt z osobami ktore takowa
    maja. Zgadzam sie, ze takie powinny byc na studiach :)

  • 29. Data: 2012-01-31 03:54:02
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Tue, 31 Jan 2012 04:09:51 +0100, bartekltg <b...@g...com>
    wrote:

    >Ale informatyka poważniejsza niż tradycyjnie wspominana
    >"baza gumowców" to matematyka.

    fir siedzi u mnie w KF, ale ubawil mnie jego post na temat tego ze A*
    to nei matematyka. Polecam mu wiec ksiazke Judea Perl, Heuristics:
    Intelligent Search Strategies for Computer Problem Solving, stron 360,
    poswiecona w calosci matematyce A*

    a gdyby mu sie nie chcialo siegac do ksiazki, to moze siegnac do tego
    artykulu

    http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/summary?doi=10.
    1.1.89.3090

    Generalized best-first search strategies and the optimality of A*

    Abstract
    This paper reports several properties of heuristic best-first search
    strategies whose scoring functions f depend on all the information
    available from each candidate path, not merely on the current cost g
    and the estimated completion cost h. It is shown that several known
    properties of A * retain their form (with the minmax offplaying the
    role of the optimal cost), which helps establish general tests of
    admissibility and general conditions for node expansion for these
    strategies. On the basis of this framework the computational
    optimality of A*, in the sense of never expanding a node that can be
    skipped by some other algorithm having access to the same heuristic
    information that A* uses, is examined. A hierarchy of four optimality
    types is defined and three classes of algorithms and four domains of
    problem instances are considered. Computational performances relative
    to these algorithms and domains are appraised. For each class-domain
    combination, we then identify the strongest type of optimality that
    exists and the algorithm for achieving it. The main results of this
    paper relate to the class of algorithms that, like A*, return optimal
    solutions (i.e., admissible) when all cost estimates are optimistic
    (i.e., h 5 h*). On this class, A * is shown to be not optimal and it
    is also shown that no optimal algorithm exists, but if the performance
    tests are confirmed to cases in which the estimates are also
    consistent, then A * is indeed optimal. Additionally, A * is also
    shown to be optimal over a subset of the latter class containing all
    best-first algorithms that are guided by path-dependent evaluation
    functions.

    Z grubsza dotyczy zbieznosci algorytmu przy roznego rodzaju
    oslabionych zalozeniach wzgledem heurystyk

    Przyjemnego czytania!

    A.L.

  • 30. Data: 2012-01-31 03:55:46
    Od: Edek <e...@g...com>

    On 01/31/2012 02:41 AM, A.L. wrote:
> [...]
    [...]
> [...]
    > czy programiscie potzrebne sa studia czy nie. Wiekszosc uwazala ze
    > nie. No i wlasnie takie rewelacyjne programy powstaja gdy pisza je

    Panie A.L, Pana chyba dawno w Polsce nie było, nie takie rzeczy
    w kodzie generują niektórzy absolwenci. Tak poza tym, to trochę
    nie na temat - celem studiów nie powinno być nauczenie
    delikwenta, co to są podstawowe struktury danych, ok, może
    pierwszy semestr.

    Edek