  • 41. Data: 2012-01-31 14:00:20
    Temat: Re: asm jako jezyk elitarny
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-01-31 14:50, f...@g...pl pisze:

    > a mozesz przypomniec dlaczego tw zdaniem?

    Sprężynki albo będą miękkie, wtedy to nie będzie bryła sztywna,
    albo będą 'twarde', wtedy okres drgań własnych będzie bardzo
    szybki. Będziesz musiał używać dużej liczby kroków na jednostkę
    czasu (więcej niż wynikałoby z zapotrzebowania na sam ruch
    ciała) i najpewniej schematów zamkniętych.

    Utrudnianie sobie życia i niepotrzebna produkcja
    ciepła;)

    > to rozwiazanie (czyli 'sprezynki' - sam chyba zreszta
    > uzyles tego slowa) wydaje mi sie byc ew bardziej
    > 'skalowalne' (w sensie ilosci przenoszonych
    > mechanizmow przez symulacje) ew tez latwiejsze,
    > choc byc moze bardziej prockozerne i mniej 'ostre'

    I będziesz mieć tysięce równań zamiast sześciu
    opisujących dowolnie wiele punktów.

    > brylasz sztywna to jak ?, mialbym liczyc moment
    > bezwladnosci i przylozone sily przenosic na srodek
    > masy i moment obrotowy? - to by bylo duzo roboty
    > bo potrzebne sa mi tez wzajemne odzialywania takich
    > okladow pikseli (tj w ramach zwiazanych grup (tutaj

    A czego się spodziewałeś. Bezei trzeba się napracować
    i użyć matematyki (choć większość do zdarcia w wiki).

    > bryl) ale tez i miedz grupami w tym chocby ze sciankami
    > ekranu- procz tego ew dochodzi problem statyki - a to chyba
    > nie wyniknelo by samo z rownan - widze po swoim prostym

    > modelu kulki2d - statyka nie calkiem wynika z praw dynamiki

    Jakaś bzdura.

    > slowem drugie rozwiazanie wydaje mi sie byc rozwiazaniem
    > ze spora iloscia roboty gdzie przy pierwszym mozna liczyc
    > na latwiejsze wyniki uwazam je tez za bardziej naturalne

    Jak masz za szybki procesor i za dużo czasu to się baw.

    pzdr
    bartekltg

  • 42. Data: 2012-01-31 14:01:34
    Od: " " <f...@g...pl>

    A.L. <l...@a...com> napisał(a):

    > fir siedzi u mnie w KF, ale ubawil mnie jego post na temat tego ze A*
    > to nei matematyka. Polecam mu wiec ksiazke Judea Perl, Heuristics:
    > Intelligent Search Strategies for Computer Problem Solving, stron 360,
    > poswiecona w calosci matematyce A*
    >
    > a gdyby mu sie nie chcialo siegac do ksiazki, to moze siegnac do tego
    > artykulu
    >
    > http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/summary?doi=10.
    1.1.89.3090

> [...]
    > (i.e., h 5 h*). On this class, A * is shown to be not optimal and it
    > is also shown that no optimal algorithm exists, but if the performance
    > tests are confirmed to cases in which the estimates are also
    > consistent, then A * is indeed optimal. Additionally, A * is also
    > shown to be optimal over a subset of the latter class containing all
    > best-first algorithms that are guided by path-dependent evaluation
    > functions.
    >
    > Z grubsza dotyczy zbieznosci algorytmu przy roznego rodzaju
    > oslabionych zalozeniach wzgledem heurystyk

    potwierdzam swoja uwage ze przynajmniej te algorytmy ktore znam
    i uzywalem (a a bylo ich ledwie kilka) to nie byla matematyka
    tylko cos co nazwal bym 'klockotyką'

  • 43. Data: 2012-01-31 14:03:14
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-01-31 14:50, f...@g...pl pisze:

    > slowem drugie rozwiazanie wydaje mi sie byc rozwiazaniem
    > ze spora iloscia roboty gdzie przy pierwszym mozna liczyc
    > na latwiejsze wyniki uwazam je tez za bardziej naturalne

    A, wersją pośrednią jest użycie mnożników Lagrangea
    do skasowania sił odkształcających więzy.
    Też sporo roboty, ale unika się problemu z miękkością
    bryły sztywnej lub uwarunkowaniem.
    Opisałem mniej więcej przy 'belce'.

    pzdr
    bartekltg

  • 44. Data: 2012-01-31 14:04:29
    Od: " M.M." <m...@g...pl>

    bartekltg <b...@g...com> napisał(a):

    > Matematyka to nie (tylko) wzory. Algorytmy to tez matematyka.
    > Analiza złożonośći też. Dokłądnie matematyka daje informacje,
    > jakich algorytmów i struktur daje (wcześniej dając te algorytmy
    > i struktury).
    Dopoki mateatyka nie daje czegos w postaci wzoru/algorytmu to
    trudno powiedziec ze matematyka cos dala. Dopoki nie ma podanego
    efektywnego algorytmu to sukcesy zawdzieczamy raczej ludzkiej
    intuicji, czy doswiadczeniu.

    > Nie pojmuj matematyki jako 'zbioru wzorĂłw', to nieporozumienie
    > wyniesione ze szkoły.
    Nie pojmuje tak matematyki, uwazam tylko ze aby uzyc okreslenia
    ze matematyka cos daje(!) to musi byc wzor/algorytm.

    > To, ze nie korzysta ktos z matematyki, bo nie widzi potrzeby
    > lub nie umie zastosowac to nie dowod, ze jest nieprzydatna.
    Matematyka jest przydatna, ale tylko w stosunkowo prostych
    sytuacjach. Np. trzeba rozwiazac uklad rownan to matematyka daje
    kilka algorytmow do wyboru. Ale gdy trzeba zrobic dla klienta
    aplikacje to matematyka nie podaje algorytmu na podstawie
    wytycznych. Wiekszosc kodu zawdzieczamy ludzkiemu umyslowi,
    matematyka dalej tylko niektore fragmenty. Wiec raz jest
    przydatna a drugi raz nie.

    > Oczywiście czasem jest nieprzydatna (przy podrywaniu panienek).
    Dlaczego nie?
    Mamy dwa jednoelementowe zbiory: facet i kobieta. Poderwanie
    polega na sumie zbiorow. Mysle ze bez matematyki podrywanie
    byloby niemozliwe ;-)

    Pozdrawiam!

  • 45. Data: 2012-01-31 14:15:25
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Tue, 31 Jan 2012 14:33:23 +0100, bartekltg <b...@g...com>
    wrote:

> [...]
    >i struktury).
    >
    >Nie pojmuj matematyki jako 'zbioru wzorów', to nieporozumienie

    No przeciez wszyscy wiedza ze matematyka to mnozenie wielkich liczb w
    pamieci...

    A.L.

  • 46. Data: 2012-01-31 14:17:40
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Tue, 31 Jan 2012 04:55:46 +0100, Edek <e...@g...com>
    wrote:

    >[...]
    >
    >Panie A.L, Pana chyba dawno w Polsce nie było, nie takie rzeczy
    >w kodzie generują niektórzy absolwenci. Tak poza tym, to trochę
    >nie na temat - celem studiów nie powinno być nauczenie
    >delikwenta, co to są podstawowe struktury danych, ok, może
    >pierwszy semestr.

    A co powinno byc celem studiow? Prosze o szybka odpowiedz. Moze czegos
    nowego sie dowiem, Niewykluczone ze ucze studentow zlych rzeczy i w z
    ly sposob. Co prawda nei w Polsce a w Ameryce, ale tez by byla szkoda.

    A.L.

  • 47. Data: 2012-01-31 14:23:10
    Od: " " <f...@g...pl>

    bartekltg <b...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > opisujących dowolnie wiele punktów.

    > A czego się spodziewałeś. Bezei trzeba się napracować
    > i użyć matematyki (choć większość do zdarcia w wiki).

    chodzi mi o to ze jesli mam prosty model ruchu kulek
    z detekcja odbic (i zmianami wektorow predkosci przy
    odbiciach) to z tego ze to modeluje 'w miare poprawnie'
    ruch (w wielu przypadkach, zapewne np dla rozmaitych
    pol sil w ktorym sie to ma poruszac) niekoniecznie
    z tego okazuje sie musi wyniknac poprawnosc statycznych
    przypadkow - np jesli zadalem grawitacje w dol
    to kulki tworzyly nierealistyczne spoczynkowe stosy
    - ktore fizycznie by sie zawalily,czyli widac
    z tego ze proste zasady ktore dzialy przy modelowaniu
    dynamiki nie wystarczaly by uciagnac te statyczne
    stosy - musialbym sie nieco glebiej zastanowic
    z czego to wynikalo (w przyblizeniu to wynikalo chyba
    stad ze taka kolka tak odbijala na zderzeniu wektor
    predkosci ze po dodaniu poprawki od grawitacji jakos
    klinowalo sie to w stanie uniemozliwjajacym ruch
    mimo ze realnie powinna sie obsunac) i co i jak a
    teraz sie tym nie zajmuje ale za jakis czas poprobuje
    poeksperymentowac

  • 48. Data: 2012-01-31 14:37:42
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    Phoebe bartekltg napisału :

    > Matematyka nie daje też przepisu, jak podrywać panienki. Co z tego.

    To, że potem po sieci lata coś takiego...
    df469398e74312eb9c5453c802.png
    ;)

    > bartekltg

    Sławek
    --
    ________
    _/ __/ __/ Gdzie moja broń? (ostatnie słowa gracza RPG)

  • 49. Data: 2012-01-31 15:24:46
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On 31 Jan 2012 15:37:42 +0100, S?awomir Szczyrba
    <c...@o...the.night> wrote:

    >To, że potem po sieci lata coś takiego...
    >;)

    Po co szukac daleko. Proponuje znakomita ksiazke. Na okladce - lozko,
    spod koldry wyglada wieksza ilosc bosych stop. Oraz niekompletnie
    ubrana a sliczna panienka, bardzo zadowolona. Ta panienka to Clio
    Cresswell, profesor matematyki na uniwersytecie w Sydney. A ta ksiazka
    to "Mathematics and Sex"

    Interview z autorka tutaj - czesc pierwsza. Druga czesc prosze
    poszukac samemu

    http://video.google.com/videoplay?docid=-85436730915
    81978945#

    Wiecej informacji:

    http://premierespeakers.com/clio_cresswell/bio

    A.L.

  • 50. Data: 2012-01-31 15:43:40
    Od: Edek <e...@g...com>

    On 01/31/2012 03:17 PM, A.L. wrote:

    > A co powinno byc celem studiow? Prosze o szybka odpowiedz. Moze czegos
    > nowego sie dowiem, Niewykluczone ze ucze studentow zlych rzeczy i w z
    > ly sposob. Co prawda nei w Polsce a w Ameryce, ale tez by byla szkoda.

    Nie o tym mówię. Nie widzę nic złego w tym, że we "wstępie do
    programowania" czy innych wstępnych uczy się m.in. co to jest
    lista i ile kosztują operacje. Natomiast nie rozumiem, jak
    magister po informatyce może nie wiedzieć, co to jest
    złożoność obliczeniowa - tak jak w przykładzie tego List.Sort()
    - a tacy też się trafiają. Moim zdaniem to świadczy o tym,
    że niektóre uczelnie albo kiepsko uczą albo/lub niczego nie
    wymagają. Albo o tym, że studenci podczas studiów nie napisali
    ani linijki kodu samemu. Celem studiów powinno być nauczenie
    człowieka myślenia i innych umiejętności, wiedza jest drugorzędna.

    Edek