    From: " " <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: asm jako jezyk elitarny
    Date: Tue, 31 Jan 2012 14:23:10 +0000 (UTC)

    bartekltg <b...@g...com> napisał(a):

    > Sprężynki albo będą miękkie, wtedy to nie będzie bryła sztywna,
    > albo będą 'twarde', wtedy okres drgań własnych będzie bardzo
    > szybki. Będziesz musiał używać dużej liczby kroków na jednostkę
    > czasu (więcej niż wynikałoby z zapotrzebowania na sam ruch
    > ciała) i najpewniej schematów zamkniętych.
    >
    > Utrudnianie sobie Ĺźycia i niepotrzebna produkcja
    > ciepła;)

    > I będziesz mieć tysięce równań zamiast sześciu
    > opisujących dowolnie wiele punktów.

    > A czego się spodziewałeś. Bezei trzeba się napracować
    > i użyć matematyki (choć większość do zdarcia w wiki).

> [...]

    chodzi mi o to ze jesli mam prosty model ruchu kulek
    z detekcja odbic (i zmianami wektorow predkosci przy
    odbiciach) to z tego ze to modeluje 'w miare poprawnie'
    ruch (w wielu przypadkach, zapewne np dla rozmaitych
    pol sil w ktorym sie to ma poruszac) niekoniecznie
    z tego okazuje sie musi wyniknac poprawnosc statycznych
    przypadkow - np jesli zadalem grawitacje w dol
    to kulki tworzyly nierealistyczne spoczynkowe stosy
    - ktore fizycznie by sie zawalily,czyli widac
    z tego ze proste zasady ktore dzialy przy modelowaniu
    dynamiki nie wystarczaly by uciagnac te statyczne
    stosy - musialbym sie nieco glebiej zastanowic
    z czego to wynikalo (w przyblizeniu to wynikalo chyba
    stad ze taka kolka tak odbijala na zderzeniu wektor
    predkosci ze po dodaniu poprawki od grawitacji jakos
    klinowalo sie to w stanie uniemozliwjajacym ruch
    mimo ze realnie powinna sie obsunac) i co i jak a
    teraz sie tym nie zajmuje ale za jakis czas poprobuje
    poeksperymentowac