  • 41. Data: 2024-02-16 23:06:23
    Temat: Re: asynchroniczne CPU
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Janusz <j...@o...pl> napisał(a):
    > Droższe nie znaczy zawsze lepsze, ale ok, są.

    Eh, przecież nie dyskutujemy ogólnie o jakiejś abstrakcji, tylko o
    konkretnych procesorach, o których wiemy z filmu, że faktycznie są i droższe
    i lepsze. I jako takie znalazłyby nabywców, gdyby tylko nie trzeba było na
    nie długo czekać.

    > No niekoniecznie, nie wiemy jakie by to były procesory,

    Wiemy, bo pojawiają się na rynku. I mamy np. klasyczne 8051 i mamy też
    asynchroniczne 8051.

    > poza tym tak jak pisałem, gdyby była lepsza konkurencja to i postęp też by
    > był w asynchronicznych, powstawałby narzędzia i doświadczenie.

    Powstają i jest postęp, to też było w filmie zaznaczone.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 42. Data: 2024-02-17 08:53:00
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > konkretnych procesorach, o których wiemy z filmu, że faktycznie są i
    > droższe i lepsze. I jako takie znalazłyby nabywców, gdyby tylko nie
    Aaa, ok, myślałem że tak ogólnie pojechałeś, tutaj zgoda.

    > Wiemy, bo pojawiają się na rynku. I mamy np. klasyczne 8051 i mamy też
    > asynchroniczne 8051.
    I ktoś to produkuje? bo nie spotkałem takowych. Bo chyba nie jest mowa
    o tej słynnej
    polskiej 'furmance' z Bytomia co to była najszybszą 51 :) i o której tu
    kiedyś była dyskusja.

    > Powstają i jest postęp, to też było w filmie zaznaczone.
    Ja tam usłyszałem że raczej bardzo powoli powstają narzędzia, tyle jest
    z tego postępu, za to jest kupa problemów z dopasowaniem do peryferiów
    które są synchroniczne.
    No i Autor powtórzył to co już wcześniej napisałem, nikt do końca nie
    wie jak jest to w obecnych prockach zrobione gdzie niektóre moduły np
    fcpu mogą być asynchroniczne.

    --
    Janusz