  • 91. Data: 2020-04-23 20:49:55
    Temat: Re: audio po skrętce
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 23-04-2020 o 16:48, Budyń pisze:

    > cos w tym jest, dla mnie kabel jeśli nie jest gruby jak ręka to wyglada jakoś tak
    niepoważnie :-)

    > Raport z pola walki jest taki:
    > -zasadniczo to ja bym wiele zlecił na zewnątrz. Ale dostęp do fachowców waskiej
    dziedziny jest dość ograniczony. Mam czas to sie bawię sam, a gdy czegoś nie wiem to
    pytam, przy okazji dziękuję tu wszystkim za zainteresowanie i pomoc.
    > -ten zakupiony część coście kazali kupić to przyszedł. Ale dzis to juz mi sie nie
    chce robić bo szykuję się do obserwacji starlinków
    https://www.facebook.com/ZGlowaWGwiazdach/?ref=nf&hc
    _ref=ARR_GwTv8yKCl86hMfduTBlALQH76BFmritQm1W3ctqQRuO
    mGOvpFlQCuPsGQDdpE44

    > -jutro bedzie sie robić
    > mozna zrobić event pod tytułem "budyń naprawia", muzyczka w tle "sąsiedzi" :-)
    > live i cały temat dotyczy tego: https://www.youtube.com/watch?v=J5EUxChuXkM (mozna
    posłuchać jak to brzmi obecnie, a udało sie ustawić ze w ogóle daje się słuchać)

    Jakie jest wyjście z tego wzmacniacza? Symetryczne czy niezymetryczne?
    Jakie gniazdo XLR czy duży Jack?

    > -transmisja będzie poprzez komputer, bo to umożliwi w przyszłości odpalanie w
    międzyczasie innego wideo, czy użycie drugiej kamery.
    > -Czy każdy kościół musi mieć transmisję? Nie, nie musi. Ale w czasach dosc
    nietypowych dobrze jest integrować parafię dowolnymi dostępnymi metodami.

    > Co do dalszych problemów które wynikaja z transmisji poprzez komputer:
    > -vlc nie chce automatycznie wznawiać odtwarzania po restarcie kamery, tzn czasem
    wznawia, a czasem nie. Chciałym to skonfigurowac tak aby po zaniku zasilania wszystko
    wstało samo.
    > -nie wiem czy istnieje metoda automatycznej synchronizacji czasowej dzwięku i
    strumienia video. OBS ma coś takiego jak dla strumienia audio "używaj znacznikow
    czasu urządzenia", ale gugle nic nie mowi co to jest.

    Jaka wersja OBS-a i jaka wersja VLC? U mnie po kilkunastu minutach
    dobrej transmisji zaczynało rwać dźwięk aż do zupełnego zaniku (efekt
    jak przy słabym zasięgu GSM). Doczytałem się na forach, że VLC od wersji
    3.x źle współpracuje z OBS. Pomogła instalacja wcześniejszej wersji 2.5.1

    yabba

  • 92. Data: 2020-04-23 21:11:50
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 kwietnia 2020 20:49:58 UTC+2 użytkownik yabba napisał:

    > Jakie jest wyjście z tego wzmacniacza? Symetryczne czy niezymetryczne?
    > Jakie gniazdo XLR czy duży Jack?

    niesymetryczne cinchami, gdzies wczesniej podałem link do instrukcji wzmacniacza.
    czyli
    P1-A.pdf

> [...]
    > 3.x źle współpracuje z OBS. Pomogła instalacja wcześniejszej wersji 2.5.1

    a widzisz, własnie przez chwilę miałem taki efekt, spróbować nie zawadzi.

    b.

  • 93. Data: 2020-04-24 00:28:29
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5ea144dd$0$17349$65785112@news.neostrada.pl>
    user Uzytkownik pisze tak:

    > Jest położona skrętka, ale Budyń podłączył ją i dźwięk był cichy i
    > słychać było szum. Przy takiej odległości nieekranowanego przewodu
    > będzie słychać szum, bo przewód nieekranowany łapie cały
    > otaczający syf elektromagnetyczny oraz zakłócenia od transmisji
    > cyfrowej. Poziom tego syfu jest tak duży, że w kamerce reaguje ARW
    > (Atomatyczna Regulacja Wzmocnienia) i po prostu zmniejsza czułość
    > wejściową, dlatego w kamerce poziom dźwięku jest tak niski.

    Budyń się nawet nie wypowiedział co wychodzi ze wzmacniacza.
    Nie przedzwonił głośnikami od pc. Nie takie patenty działały na kablach
    telefonicznych lub energetycznych. Puściłby duże napięcie, na wyjściu
    zbił dzielnikiem rezystorowym i by hulało.

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 94. Data: 2020-04-24 00:32:34
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 23-04-2020 o 21:11, Budyń pisze:

    > niesymetryczne cinchami, gdzies wczesniej podałem link do instrukcji wzmacniacza.
    > czyli
    P1-A.pdf

    Rzeczywiście, nie zauważyłem wcześniejszej instrukcji.
    Niesymetryczne wyjście ułatwia sprawę. Ja miałem symetryczne i po
    prostacku zdesymetryzowałem je przejściówką, bez żadnych transformatorów
    dopasowujących i efekt jest bardzo dobry. Zdesymetryzowany sygnał idzie
    do kamery jedną parą skrętki UTP o długości około 40 metrów.
    Jeszcze Cię naciągnę na kilka pytań, bo nie chce mi się czytać
    wszystkich postów.
    - Jak brzmi dźwięk bezpośrednio z tego wyjścia słuchany na słuchawkach,
    głośniczku komputerowym itp.? Nie jest za cichy lub zniekształcony?
    - Jak bezpośrednio do kamery na krótkim kablu podłączysz źródło dźwięku
    (ja używałem do testów muzyki puszczanej z komórki z wyjścia
    słuchawkowego) to jaki jest dźwięk?
    - Czy jest (i jaka) różnica w dźwięku jeśli komórkę podłączysz przez
    docelowy kabel zamiast wyjścia ze wzmacniacza?

    > a widzisz, własnie przez chwilę miałem taki efekt, spróbować nie zawadzi.

    Jednak przy starcie OBS-a, VLC 2.5.1 potrafi zacząć "klatkować" obraz.
    Muszę wejść w OBS we właściwości źródła, nic nie zmieniać, kliknąć OK i
    już jest dobrze. VLC 3.x nigdy tak nie zrobił.
    Muszę jeszcze sprawdzić VLC 2.8.

    yabba

  • 95. Data: 2020-04-24 08:23:53
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 24 kwietnia 2020 00:32:50 UTC+2 użytkownik yabba napisał:

> [...]
    > - Jak brzmi dźwięk bezpośrednio z tego wyjścia słuchany na słuchawkach,
    > głośniczku komputerowym itp.? Nie jest za cichy lub zniekształcony?

    nagrywany dyktafonem z wejściem mikrofonowym jest przesterowany, natomiast gdy dałem
    dzielnik napięcia to jest idealny.

    > - Jak bezpośrednio do kamery na krótkim kablu podłączysz źródło dźwięku
    > (ja używałem do testów muzyki puszczanej z komórki z wyjścia
    > słuchawkowego) to jaki jest dźwięk?

    qurcze, juz nie pamiętam, ale wnioski były ze to kabel zły, czyli musiało być ok

    > - Czy jest (i jaka) różnica w dźwięku jeśli komórkę podłączysz przez
    > docelowy kabel zamiast wyjścia ze wzmacniacza?

    takiej próby nie robiłem

    b.

  • 96. Data: 2020-04-24 09:30:42
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2020-04-23 o 16:36, Adam pisze:

    > Się mi przypomniało, jak swego czasu dziwiłem się, że wymiana  żarówki w
    > biurze w USA generuje koszty ok. $200 (o ile mnie pamięć nie myli).
    > U nas po prostu brało się żarówkę, wchodziło na biurko i pół minuty
    > później było po temacie.
    > Szczegółów nie pamiętam, ale w USA musiał być protokół, musiał się
    > podpisać (albo nadzorować) ichniejszy BHP-owiec, musiał być elektryk
    > oraz osoba mająca uprawnienia do pracy na wysokości. Generalnie do
    > wymiany owej żarówki było zaangażowanych kilka osób, zupełnie jak w
    > naszych PRL-owskich dowcipach o pracy.

    No proszę, a w polish jokes nabijają się z tego ilu Polaków potrzeba do
    wkręcenia żarówki

  • 97. Data: 2020-04-24 21:35:39
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 24-04-2020 o 08:23, Budyń pisze:

> [...]
    dałem dzielnik napięcia to jest idealny.

    > qurcze, juz nie pamiętam, ale wnioski były ze to kabel zły, czyli musiało być ok

    To zrób taką próbę, bo jak dla mnie to kabel nie jest drożny. Może jest
    nacięty, może źle połączony, może po drodze jest wpięte jakieś urządzenie?
    Sam go układałeś czy jest zastany?
    Sprawdzałeś go chociaż omomierzem?
    Audio powinno pójść nawet na "kablu od prodiża".

    yabba

  • 98. Data: 2020-04-25 08:26:36
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 24 kwietnia 2020 21:36:21 UTC+2 użytkownik yabba napisał:

    dałem dzielnik napięcia to jest idealny.

    > To zrób taką próbę, bo jak dla mnie to kabel nie jest drożny.

    no więc moze być tak jak mówisz. Część który przyszedł w ogóle nie zadziałał. Wziąłem
    tester do przewodów to mówił ze któres żyły przejścia nie mają, juz nawet nie
    szukałem dalej. Przeniosłem komputer koło wzmacniacza, mam krótki przewód i brak
    problemów.
    Tak przy okazji to jeszcze do tego zajrzę kiedyś ale na razie dam se spokój.
    Dzięki za wsparcie ;)

    b.

  • 99. Data: 2020-04-25 12:33:31
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 25-04-2020 o 08:26, Budyń pisze:

> [...]
    problemów.
    > Tak przy okazji to jeszcze do tego zajrzę kiedyś ale na razie dam se spokój.

    Nie ma sprawy. Ja 2 tygodnie walczyłem z różnymi problemami, więc chcę
    ustrzec innych przed popełnianiem tych samych błędów.

    yabba

  • 100. Data: 2020-04-26 15:42:29
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-04-23 o 16:48, Budyń pisze:

> [...]
    posłuchać jak to brzmi obecnie, a udało sie ustawić ze w ogóle daje się słuchać)
    Przecież dobrze słychać, przydzwięk czy szum jeśli jest to minimalny.

    --
    Janusz