  • 1. Data: 2013-02-08 23:43:46
    Temat: bateria canon lp-8e i zamienniki
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    dlaczego zamienniki maja rozne napiecia? sa 7,2 oraz 7,4v. orginal ma 7,4.

    czym bedzie skutkowalo uzywanie zamiennika o nizszym napieciu?

    mozecie polecic jakis dobry zamiennik?

  • 2. Data: 2013-02-09 14:32:23
    Temat: Re: bateria canon lp-8e i zamienniki
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "h.w.d.p." <h...@i...yfd> writes:

    > dlaczego zamienniki maja rozne napiecia? sa 7,2 oraz 7,4v. orginal ma 7,4.

    Przypuszczalnie różniące się rodzaje "chemii". Może to także nie mieć
    w ogóle żadnego uzasadnienia (zakres napięć pracy typowego ogniwa Li-Ion
    jest dość duży).

    > czym bedzie skutkowalo uzywanie zamiennika o nizszym napieciu?

    Być może niczym. Gdyby jednak napięcie (w podobnych warunkach) było
    mniejsze niż trzeba, to istnieje szansa, że aparat może wcześniej się
    wyłączać (zdażało się z "głupimi" lampami np. halogenowymi). Dużo więcej
    zależy od (ustawień) scalaka sterującego baterią (wbudowanego w nią).
    Generalnie napięciem bym się nie przejmował, są gorsze pułapki.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 3. Data: 2013-02-10 20:50:15
    Temat: Re: bateria canon lp-8e i zamienniki OT
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    h.w.d.p. wrote:

    tak z innej beczki...

    czy nie czujesz pewnej niestosowności podpisywać się takim wulgarnym
    kickiem?

    to może być dla kogoś obraźliwe, np dla kogoś kto jest policjantem lub
    policjantem jest ktoś z jego bliskich?

  • 4. Data: 2013-02-10 20:58:07
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    W dniu 2013-02-10 20:50, Marek Dyjor pisze:
    > h.w.d.p. wrote:
    >
    > tak z innej beczki...

    NTG

    > czy nie czujesz pewnej niestosowności podpisywać się takim wulgarnym
    > kickiem?

    nie

    > to może być dla kogoś obraźliwe, np dla kogoś kto jest policjantem

    czyli spelnia swoje zadanie :)

    > lub
    > policjantem jest ktoś z jego bliskich?

    nie moj problem.

  • 5. Data: 2013-02-10 20:58:49
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > są gorsze pułapki.

    jakies konkrety ?
    wyczytalem ze ktos spalil puszke uzywaja zamiennik, ale jakos w to nie
    wierze.

  • 6. Data: 2013-02-11 00:01:23
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > h.w.d.p. wrote:
    >
    > tak z innej beczki...
    >
    > czy nie czujesz pewnej niestosowności podpisywać się takim wulgarnym
    > kickiem?

    A skąd Ty wiesz, czy h.w.d. to nie czasem czyjeś imię?

    [mr.]

  • 7. Data: 2013-02-11 00:12:54
    Od: Gil <G...@g...pl>

    In article <kf3v2b$5u3$1@node1.news.atman.pl>, h...@i...yfd says...

    > dlaczego zamienniki maja rozne napiecia? sa 7,2 oraz 7,4v. orginal ma 7,4.
    >
    > czym bedzie skutkowalo uzywanie zamiennika o nizszym napieciu?
    >
    > mozecie polecic jakis dobry zamiennik?

    Newell za 29 zł. daje radę jak oryginał. Ale wiele razy nie ładowałem

  • 8. Data: 2013-02-11 05:18:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Mariusz [mr.] wrote:

    > A skąd Ty wiesz, czy h.w.d. to nie czasem czyjeś imię?

    no pewnie... ;-)

  • 9. Data: 2013-02-11 19:34:25
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > Newell za 29 zł. daje radę jak oryginał. Ale wiele razy nie ładowałem

    taki?
    http://allegro.pl/akumulator-bater-newell-lp-e8-cano
    n-650d-600d-550d-i2969737473.html

    moglbys porownac czas jego dzialania w stosunku do orginalu?