  • 1. Data: 2008-12-26 09:26:01
    Temat: baza polskich IP
    Od: "byrtek" <b...@v...pl>

    Jest coś takiego jak baza z wszystkimi polskimi IP? Czy to jest
    niezmienne i każdy kraj ma przypisane konkretne adresy? Jak to jest
    określane, przecież IP przypisany polsce może mieć przypisaną np domenę
    .de i obsługiwać niemieckie hosty i odwrotnie. Na jakiej podstawie różne
    serwisy rozpoznają że łączę się z Polski i np nie pozwalają obejrzeć
    danej strony?

  • 2. Data: 2008-12-26 11:21:54
    Temat: Re: baza polskich IP
    Od: Tomasz Ziec <m...@e...net.pl>

> [...]
    > .de i obsługiwać niemieckie hosty i odwrotnie. Na jakiej podstawie różne
    > serwisy rozpoznają że łączę się z Polski i np nie pozwalają obejrzeć

    Oficjalnej bazy nie ma, ale są nieoficjalne spisy (pewnie generowane
    na podstawie RIPE NCC) jak np.: http://42.pl/pl/networks.html

    Niestety trzeba się liczyć z tym co pisałem powyżej, iż spis taki
    może być nieaktualny i nie warto opierać na nim swoich filtrów czy
    innych "wynalazków"...
    T.

    --
    -+= m4sh =+- Tomasz Zięć
    mash/na/elsat.net.pl [Powered by aTPa org.]

  • 3. Data: 2008-12-26 12:58:38
    Od: "Łukasz Pierzchalski" <g...@o...eu>

    Użytkownik "byrtek" <b...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rozpoznają że łączę się z Polski i np nie pozwalają obejrzeć danej strony?

    we whois masz:
    country: PL

    niestety są też przypadki troche oszukujące ;-)
    przykładowo DC OVH ma klase IP przypisaną do Polski, ale to nie znaczy że
    maszyna jest w Polsce, wręcz przeciwnie - stoi we Francji - a oni dają
    użytkownikom IP geograficzne.

  • 4. Data: 2008-12-26 13:58:20
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Tomasz Ziec <m...@e...net.pl> wrote:
> [...]
    > Niestety trzeba się liczyć z tym co pisałem powyżej, iż spis taki
    > może być nieaktualny i nie warto opierać na nim swoich filtrów czy

    E, warto, parę dużych rzeczy z tego korzysta (np. w3cache icm, póki był
    otwarty dla wszystkich) i daje radę. Warto też przysyłać aktualizacje. :)

    p.

  • 5. Data: 2008-12-26 14:09:10
    Od: Matt Rutkowski <m...@g...com>

    Wielu operatorow nie aktualizuje wpisow w whois na biezaco
    (kilkuletnie opoznienia w niektorych przypadkach).

    Firmy targetujace reklame wg. geolokalizacji usera uzywaja baz np.
    geoip.

    Polecalbym naklepanie skryptu w perlu/pythonie i aktualizowanie bazy
    we wlasnym zakresie jesli zalezy Ci na swiezych danych. Oparlbym sie o
    whois'a + rev dns'a w wybranych przypadach. Z pewnoscia przyda sie tez
    lista co wiekszych miast aby mozna bylo pokojarzyc pewne dane (np. rev
    dns + nazwa miasta).

    Dla mnie geolokalizaja userta to troche bzdura. np firma w ktorej
    pracuje ma nastepujaca pule (193.5.96.0 - 193.5.111.255)
    to maszyny sa zlokalizowane w usa / europie choc kraj sugeruje
    europejska lokalizacje.

    --
    Matt

  • 6. Data: 2008-12-29 09:52:52
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Tomasz Ziec napisał(a):

    > Oficjalnej bazy nie ma, ale są nieoficjalne spisy (pewnie generowane
    > na podstawie RIPE NCC) jak np.: http://42.pl/pl/networks.html

    Jeszcze jakby ta strona działała :)

    wer

  • 7. Data: 2008-12-29 13:50:13
    Od: Tomasz Ziec <m...@e...net.pl>

    > Jeszcze jakby ta strona działała :)

    W momencie pisania pierwszego mojego posta działała...
    T.

  • 8. Data: 2008-12-29 14:23:52
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Tomasz Ziec napisał(a):

    > W momencie pisania pierwszego mojego posta działała...
    > T.

    A beeth pewnie baluje albo ircopuje.

    [wer@wer Desktop]$ host www.42.pl
    www.42.pl has address 194.145.96.12
    [wer@wer Desktop]$ host 194.145.96.12
    12.96.145.194.in-addr.arpa domain name pointer akson.sgh.waw.pl.

    wer

  • 9. Data: 2008-12-29 14:29:26
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "b...@n...pl" <b...@n...pl> writes:

    > A beeth pewnie baluje albo ircopuje.
    >
    > [wer@wer Desktop]$ host www.42.pl
    > www.42.pl has address 194.145.96.12
    > [wer@wer Desktop]$ host 194.145.96.12
    > 12.96.145.194.in-addr.arpa domain name pointer akson.sgh.waw.pl.

    Wczoraj jeszcze maile pisał, a dziś:

    <c****n@sgh.waw.pl> (expanded from <c****n@akson.sgh.waw.pl>):
    unknown user: "chopin"
    Reporting-MTA: dns; akson.sgh.waw.pl

    MJ

  • 10. Data: 2008-12-29 14:46:57

    Michal Jankowski napisał(a):

    > Wczoraj jeszcze maile pisał, a dziś:
    >
    > <c****n@sgh.waw.pl> (expanded from <c****n@akson.sgh.waw.pl>):
    > unknown user: "chopin"
    > Reporting-MTA: dns; akson.sgh.waw.pl

    Hmmm, są trzy możliwości, padł system, włamali się na serwer, wywalili go z pracy.

    wer