  • 1. Data: 2008-12-18 22:32:41
    Temat: przepustowość łącza a umowa
    Od: marcin <m...@w...pl>

    Witam

    czemu dostawcy netu podaja w swoich ofertach predkosc netu np. do 10
    mb/s a nie gwarantuja 10 mb/s , przeciez 1 mb/s to tez jest do 10 mb/
    s, wiec podpisuje i place za 10 mb/s a mam np. 1 mb/s Moze mi ktos to
    wytlumaczyc?
    Bo tak jak w pewnej firmie mi tlumaczyli to ze 10 mb/s to mam predkosc
    gwarantowana po ich sieci a np. z www.wp.pl niekoniecznie musze miec
    10 mb/s i oni mi tego nie gwarantuja i dlatego tak jest napisane czy
    to prawda?

    Pozdr

  • 2. Data: 2008-12-18 23:22:29
    Temat: Re: przepustowość łącza a umowa
    Od: Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl>

    marcin wrote:
> [...]
    > gwarantowana po ich sieci a np. z www.wp.pl niekoniecznie musze miec
    > 10 mb/s i oni mi tego nie gwarantuja i dlatego tak jest napisane czy

    a dlaczego kupując samochód który ma na prędkościomierzu 240km/h, a
    producent podaje że jego prędkość maxymalna to 220km/h nie możesz tym
    samochodem wszędzie i zawsze jeździć z taką prędkością ?

    Marcin

  • 3. Data: 2008-12-18 23:43:51
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Marcin Kuczera wrote:

    > a dlaczego kupując samochód który ma na prędkościomierzu 240km/h, a
    > producent podaje że jego prędkość maxymalna to 220km/h nie możesz tym
    > samochodem wszędzie i zawsze jeździć z taką prędkością ?

    Czy tym pytaniem sugerujesz, że Sejm RP uchwalił ustawę nakazującą
    operatorom ograniczanie prędkości transferu miedzy Warszawą a Gdańskiem
    do 1 Mb/sek?

    M.

  • 4. Data: 2008-12-19 05:06:45
    Temat: Re: przepustowos'c' ?a;cza a umowa
    Od: "Wies?aw Z.urek ...::: zVID :::..." <a...@z...net>

    marcin pisze:
> [...]
    > gwarantowana po ich sieci a np. z www.wp.pl niekoniecznie musze miec
    > 10 mb/s i oni mi tego nie gwarantuja i dlatego tak jest napisane czy

    To sie; nazywa wed?ug jednego z kabaretów "?yt martentingowy"
    A co do gwarancji, hmmm masz 10 Mbit (down) a po drugiej stronie Neo z
    256 kbit w s'wiat (up). Jaki osia;gniesz transfer od Neowca? Albo serwerek
    czegokolwiek na s?abym ?a;czu gdzie ssie 100 naraz. Co osia;gniesz?
    Trudno gwarantowac' cos' co jest poza siecia; obs?ugiwana; przez Twojego
    operatora.

    --
    Wies?aw Z.urek
    Sieci IP i CATV (LAN, MAN)

  • 5. Data: 2008-12-19 05:15:13
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

> [...]
    > osia;gniesz?
    > Trudno gwarantowac' cos' co jest poza siecia; obs?ugiwana; przez Twojego

    Nie nie. To nie tak.

    Po prostu te skurwysyny i złodzieje (ISP) najpierw kupują 1
    "operatorski" megabit, gwarantowany, a później ten sam megabit sprzedają
    go po 50 razy różnym klientom, licząc na to, że żaden z nich nie będzie
    go wykorzystywał przez cały czas.

    Ale już jak ktoś korzysta z kupionego przez siebie megabitu 24/7 i
    zapycha go w 100%, to pozostałe 49 nabywców z tym samym megabitem nic
    nie zrobi.

    Przy okazji sugeruję metodę walki z takim postępowaniem złodziei:
    właśnie zapychać posiadane łącze 24/7. To zmusi ich do zakupu większej
    ilości realnych megabitów u ich dostawców, a tym samym do większego
    prawdopodobieństwa, że większej ilości klientów liczba megabitów z umowy
    będzie miała przełożenie na realia.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 6. Data: 2008-12-19 06:34:55
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Patryk Włos wrote:

    > Przy okazji sugeruję metodę walki z takim postępowaniem złodziei:
    > właśnie zapychać posiadane łącze 24/7. To zmusi ich do zakupu większej
    > ilości realnych megabitów u ich dostawców,

    ...albo do uruchomienia u zapychacza pakietu "rezygnator" i czekanie aż
    sam przyniesiesz rezygnacje

    > a tym samym do większego
    > prawdopodobieństwa, że większej ilości klientów liczba megabitów z umowy
    > będzie miała przełożenie na realia.

    klientów-zapychaczy zapraszamy do skorzystania z usług konkurencji

    --
    Tomasz Kruk
    http://futszak.blogspot.com/

  • 7. Data: 2008-12-19 07:11:19
    Od: K <...@...c>

    futszaK pisze:

    > ...albo do uruchomienia u zapychacza pakietu "rezygnator" i czekanie aż
    > sam przyniesiesz rezygnacje

    > klientów-zapychaczy zapraszamy do skorzystania z usług konkurencji

    z calym szacunkiem, ale obaj jestescie siebie warci...

  • 8. Data: 2008-12-19 07:14:22
    Od: futszaK <f...@g...com>

    anonimowy młoteczek K napisał:

    > z calym szacunkiem, ale obaj jestescie siebie warci...

    przykro mi

  • 9. Data: 2008-12-19 07:24:53
    Od: Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl>

    Maciej Bebenek wrote:

    > Czy tym pytaniem sugerujesz, że Sejm RP uchwalił ustawę nakazującą
    > operatorom ograniczanie prędkości transferu miedzy Warszawą a Gdańskiem
    > do 1 Mb/sek?

    sugeruje ze są różne drogi, bardziej lub mniej dziurawe, a gdzieniegdzie
    są niemieckie autostrady bez ograniczeń.

    Marcin

  • 10. Data: 2008-12-19 08:33:48
    Od: Zbigniew Sikora <z...@h...net.pl>

    On 2008-12-19 06:15, Patryk Włos wrot-e:

> [...]
    > "operatorski" megabit, gwarantowany, a później ten sam megabit sprzedają
    > go po 50 razy różnym klientom, licząc na to, że żaden z nich nie będzie

    Te dyskusje, w koło Macieju, o tym samym są żenujące i brać w nich
    udziału n-ty rok nie zamierzam, ale ponieważ użyłeś określeń powszechnie
    uznanych za obraźliwe, to zapytam w jakiej intencji ? Bo smiley'a nie
    zauważyłem, a jeśli to była ironia to mocno nieewidentna.

    A poza tym staraj się nie kląć, bardzo proszę. Sam klnę jak szewc, ale
    publicznie staram się tego nie robić, bo w ten sposób Usenet przeradza
    się w rynsztok.

    --
    z.