  • 1. Data: 2002-07-10 12:26:40
    Temat: blokada serwerow a prawo.
    Od: "tomasz dudzisz" <e...@d...agh.edu.pl>

    Witam,

    Czy blokada serwerow www i poczty przez providera klientowi, ktory uchyla
    sie od placenia w postaci krotkiej informacji na stronie:
    "server zablokowany z powodu zaleglych platnosci"
    jest zgodny z prawem ? Czy nie jest to naruszenie jakichs praw klienta ?

    pozdrawiam
    Tomasz Dudzisz

  • 2. Data: 2002-07-10 17:17:59
    Temat: Re: blokada serwerow a prawo.
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Wed, 10 Jul 2002 12:26:40 +0000 (UTC), w
    <agh8td$5ld$1@galaxy.uci.agh.edu.pl>, "tomasz dudzisz"
    <e...@d...agh.edu.pl> napisał(-a):

    > Czy nie jest to naruszenie jakichs praw klienta ?

    Jakich niby?

  • 3. Data: 2002-07-10 17:18:02
    Od: Ziemek Borowski <z...@Z...Waw.PL>

    tomasz dudzisz na pl.internet.polip:
> [...]
    > "server zablokowany z powodu zaleglych platnosci"
    > jest zgodny z prawem ? Czy nie jest to naruszenie jakichs praw klienta ?

    A co jest w umowie? (skoro klient nie płaci to dostawca nie ma obowiązku
    utrzymywać dalej usługi, prawda?).

    --
    ziemek

  • 4. Data: 2002-07-10 17:18:44
    Od: Pawel Szember <f...@s...net>

    tomasz dudzisz wrote:

> [...]
    > "server zablokowany z powodu zaleglych platnosci"
    > jest zgodny z prawem ? Czy nie jest to naruszenie jakichs praw klienta ?
    jezeli w umowie masz ze provider ma prawo zaprzestac swiadczenia uslugi np
    po tygodniu od przekroczenia terminu platosci to jak najbardziej w porzadku
    zreszta w sumie to milo z jego strony, ja sam tez tak robie bo jak po
    prostu wylacze to sie niektorzy po miesiacu orientuja ze cos nie tak jest,
    a tak od razu wiedza czemu im nie dziala

    --
    ()_() Pawel Szember
    (o o) f...@s...net

  • 5. Data: 2002-07-10 17:19:07
    Od: Cezar Cichocki <c...@p...hq.cs.net.pl>

    VTAM!

    tomasz dudzisz <e...@d...agh.edu.pl> wrote:
> [...]
    > "server zablokowany z powodu zaleglych platnosci"
    > jest zgodny z prawem ? Czy nie jest to naruszenie jakichs praw klienta ?

    Jest to naruszenie prawa (a szkoda). Nie mozesz tego zrobic. Ale mozesz
    "zaprzestac swiadczenia uslugi". Dobrym pomyslem jest tez przekierowanie WWW
    dluznika na strone zawierajaca napis: "Przepraszamy, taka strona nie
    istnieje", podobnie z e-mail ('user does not exists`). Jak firma nagle
    "znikinie" z Internetu to się jej Klienci zaczną interesować co się dzieje
    i siłą rzeczy bedziesz miał dodatkową presję na dłużnika.

    --
    Cezar Cichocki CYBER Service

  • 6. Data: 2002-07-10 17:19:29
    Od: "Pawel Sikora" <p...@p...WYCIEP-TO.pl>

    "tomasz dudzisz" <e...@d...agh.edu.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > "server zablokowany z powodu zaleglych platnosci"
    > jest zgodny z prawem ?
    > Czy nie jest to naruszenie jakichs praw klienta ?

    Np. prawa do wyludzania uslugi...?

  • 7. Data: 2002-07-10 17:55:25
    Od: "tomasz dudzisz" <e...@d...agh.edu.pl>

    Cezar Cichocki wrote:

    > Jest to naruszenie prawa (a szkoda). Nie mozesz tego zrobic. Ale mozesz
    > "zaprzestac swiadczenia uslugi". Dobrym pomyslem jest tez

    Tak mi sie wlaśnie wydawało. Dziekuję.

    Tomasz Dudzisz

  • 8. Data: 2002-07-10 18:24:55
    Od: Ziemek Borowski <z...@Z...Waw.PL>

    Cezar Cichocki na pl.internet.polip:

    > Jest to naruszenie prawa (a szkoda). Nie mozesz tego zrobic.

    o czym piszesz? (tj. pytam, o podstawę prawną, może być w przybliżeniu,
    zadowolę się nazwą ustawy, adres w Dz.Ust. i artykuł mogę sobie
    doszukać).

    --
    ziemek

  • 9. Data: 2002-07-11 14:44:30
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    Użytkownik "tomasz dudzisz" <e...@d...agh.edu.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > "server zablokowany z powodu zaleglych platnosci"
    > jest zgodny z prawem ? Czy nie jest to naruszenie jakichs praw klienta ?

    Czy istnieje szansa na zobaczenie skanu podpisanej umowy?
    Wiele wyjasnialyby zapisy tam zawarte. Wszak mozna sie umowic w ten sposob
    "Strony zgodnie ustalaja, iz w przypadku niewywiazania sie z obowiazku
    zaplaty przez klienta dostawca uslugi umiesci pod adresem domenowym klienta
    informacje o braku zaplaty oraz zaprzestanie swiadczyc inne uslugi...."

    Co do ew. podstawy prawnej szukalbym w kodeksie cywilnym w czesci dotyczacej
    zobowiazan :) Ostatnie zdanie nie stwierdza ani ze jest zgodne a ni ze
    niezgodne z prawem (to tak na wszelki wypadek jakby ktos to zinterpretowal
    na jeden z tych dwoch sposobow)

    Piotr VaGla Waglowski | vagla [at] vagla.pl | ICQ: 30733977
    VaGla.pl Prawo i Internet | http://www.vagla.pl | IRC: #wiaraa #warszawa
    Internet Society Poland, Member of the Board | http://www.isoc.org.pl

  • 10. Data: 2002-07-13 14:38:11
    Od: Jarek Hirny <j...@p...onet.pl>

    I stało się tak, że tomasz dudzisz napisał(a):

> [...]
    > "server zablokowany z powodu zaleglych platnosci"
    > jest zgodny z prawem ? Czy nie jest to naruszenie jakichs praw klienta ?

    To oczywiście zależy od tego, która ze stron ma lepszych adwokatów...

    --
    Jarek Hirny * http://agnus.eu.org * fidonet:2:480/96.666 * icq:92898666