  • 1. Data: 2002-07-10 12:26:27
    Temat: Neostrada + - wrazenia z placu boju?
    Od: "Kerin" <k...@d...net>

    Moglby ktos sie podzielic jak wyglada Neo+ w boju?
    Wlasnie zamowilem sobie przejscie z SDI na NEO+ i mnie to baaardzo
    interesuje.
    Min.
    1. Jakie pingi? (miedzynarodowe np. telia.net, krajowe)
    2. Transferki? (ile idzie upload, download w kb/s, czy zrywa/zasypiaja
    transfery itd)
    3. Jak to jest z tym Dynamicznym IP? (Tzn. ze za kazdym razem kiedy sie
    polacze mam inna koncowke w ip'ku ?)

    btw - jestem z poznania.

    pozdrowienia i dzieki!
    ____
    Kerin

  • 2. Data: 2002-07-10 17:18:54
    Temat: Re: Neostrada + - wrazenia z placu boju?
    Od: "Gelo" <g...@p...fm>

    > 1. Jakie pingi? (miedzynarodowe np. telia.net, krajowe)
    identyczne jak w neostadzie 512 ( czyaj archiwum grupy)
    jakto w tepsie..

    > 2. Transferki? (ile idzie upload, download w kb/s, czy zrywa/zasypiaja
    > transfery itd)
    55/13
> [...]

    > polacze mam inna koncowke w ip'ku ?)

    identyczne jak w neostadzie 512 ( czyaj archiwum grupy)
    teoretycznie czesem i 2 miechy jest ten sam ip,

    ogólne bedziesz zadowolny z zmiany

  • 3. Data: 2002-07-10 17:55:29
    Od: Marek TROFIMIUK <m...@s...waw.pl>

    Gelo <g...@p...fm> wrote:
    [..]
    > identyczne jak w neostadzie 512 ( czyaj archiwum grupy)
    > teoretycznie czesem i 2 miechy jest ten sam ip,

    > ogólne bedziesz zadowolny z zmiany

    jak wyglada sprawa z logowaniem, czy cos sie zmienilo w porownaniu z neo 512?
    czy wprowadzili w koncu PPPoE?

    pozdr.
    --

    :: Marek Trofimiuk :: Unix is user friendly.
    :: m...@s...waw.pl :: He's just very picky about who his friends are...

  • 4. Data: 2002-07-10 18:53:55
    Od: u...@h...pl (Wojciech Skrzypinski)

    k...@d...net (Kerin) wrote in <aggt94$5el$1@news.tpi.pl>:

    >Moglby ktos sie podzielic jak wyglada Neo+ w boju?

    Nie wiem czy ktos ma to juz dzialajace. Ja bede mial w poniedzialek
    i wtedy cos napisze (o ile ktos mnie nie uprzedzi). Teraz mam zwykla Neo.

    >Wlasnie zamowilem sobie przejscie z SDI na NEO+ i mnie to baaardzo
    >interesuje.
    >Min.
    >1. Jakie pingi? (miedzynarodowe np. telia.net, krajowe)

    Moge Ci podac pingi z Neo 256 (Warszawa). Nie powinny sie bardzo roznic

    www.telia.net
    Statystyka badania dla 194.237.174.108:
    Pakiety: Wys?ane = 55, Odebrane = 52, Utracone = 3 (5% utraconych),
    Szacunkowy czas b??dzenia pakietów w millisekundach:
    Minimum = 60ms, Maksimum = 80ms, ?rednia = 65ms

    www.home.pl
    Statystyka badania dla 212.85.96.1:
    Pakiety: Wys?ane = 77, Odebrane = 76, Utracone = 1 (1% utraconych),
    Szacunkowy czas b??dzenia pakietów w millisekundach:
    Minimum = 20ms, Maksimum = 80ms, ?rednia = 28ms

    www.ipartners.pl
    Statystyka badania dla 157.25.192.146:
    Pakiety: Wys?ane = 55, Odebrane = 55, Utracone = 0 (0% utraconych),
    Szacunkowy czas b??dzenia pakietów w millisekundach:
    Minimum = 20ms, Maksimum = 30ms, ?rednia = 20ms

    www.onet.pl
    Statystyka badania dla 213.180.130.200:
    Pakiety: Wys?ane = 52, Odebrane = 50, Utracone = 2 (3% utraconych),
    Szacunkowy czas b??dzenia pakietów w millisekundach:
    Minimum = 20ms, Maksimum = 30ms, ?rednia = 24ms

    www.yahoo.com
    Statystyka badania dla 64.58.76.229:
    Pakiety: Wys?ane = 47, Odebrane = 46, Utracone = 1 (2% utraconych),
    Szacunkowy czas b??dzenia pakietów w millisekundach:
    Minimum = 160ms, Maksimum = 171ms, ?rednia = 163ms

    >2. Transferki? (ile idzie upload, download w kb/s, czy zrywa/zasypiaja
    >transfery itd)

    Na Neostradzie 256 max. transfer (dl) to ok. 27 kb/s. Wynika to z
    ograniczen technologii (oprocz saych danych, przesylanych jest b. duzo
    informacji kontrolnych). Wiele slyszy sie o przepchanych laczach TPSA - ale
    tego nie widac az tak po Neostradzie. Z szybkich polskich serwerow bez
    problemu osiaga sie te 20-pare kb sciagajac 1 plik. To samo - szwedzki
    Tucows i niektore serwisy zagraniczne, szczegolnie te dzialajace przez
    Telie.

    Upload - ok. 8 kb/s.

    W Neo 512 mozna sie spodziewac podwojenia powyzszych wynikow. Wada Neo
    (i chyba wszystkich lacz asymetrycznych) jest to, ze jesli wysylasz badz
    odbierasz cos z maksymalna przepustowoscia, to w druga strone transfer
    calkowicie zamiera.

    >3. Jak to jest z tym Dynamicznym IP? (Tzn. ze za kazdym razem kiedy sie
    >polacze mam inna koncowke w ip'ku ?)

    U mnie w Neo 256 IP zmienia sie co jakies 2 tygodnie. Sa osoby, u ktorych
    zmiana nastepuje raz na 3-4 tygodnie, sa tez takie ktore caly czas maja
    to samo IP...

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 5. Data: 2002-07-10 22:11:22
    Od: |TEcHNO| <t...@p...pl>

    To ja w ramach watku zadam pare pytan
    1. Jak wyglada proces logowania ?
    2. Ktos wie jak jest ze stabilnoscia ? Czesto sie rozalacza czy raczej
    nie ?
    3. Jak to wyglada z "pozyczaniem" lacza koledze ? iirc to w SDI nie ma
    problemow, a jak z N+ ?
    3 b). A jak to sie ma do udostepniania siostrze w drugim pokoju ?
    4. (laczy sie z 2) jak postawie na Linux'e dzielenie dla lokalnej sieci
    (tam ma byc wlaczony caly czas a mooj wlaczam jak potrzebuje) to jaka
    mam pewnosc ze raz polaczony BEDE polaczony do najblizszego resetu
    (czyt. elektrownia) ?

    pozdro
    t...@p...pl

  • 6. Data: 2002-07-11 14:43:59
    Od: Marcin Żółkiewski <m...@f...com.pl>

    w artykule 3...@p...pl, |TEcHNO| z konta t...@p...pl dnia
    11-07-2002 00:11 napisał/a :

    > To ja w ramach watku zadam pare pytan
    > 1. Jak wyglada proces logowania ?
    wchodzisz na strone login.neostrada.pl i tam wpisujesz co trzeba
    > 2. Ktos wie jak jest ze stabilnoscia ? Czesto sie rozalacza czy raczej
    > nie ?
    mi samo sie nie rozlaczylo w ciagu dnia lub podczas surfowania...
    > 3. Jak to wyglada z "pozyczaniem" lacza koledze ? iirc to w SDI nie ma
    > problemow, a jak z N+ ?
    tu sie nie wypowiem
    > 3 b). A jak to sie ma do udostepniania siostrze w drugim pokoju ?
    bez problemu
> [...]
    > (tam ma byc wlaczony caly czas a mooj wlaczam jak potrzebuje) to jaka
    > mam pewnosc ze raz polaczony BEDE polaczony do najblizszego resetu
    w umowie bedziesz mial ze nie mozesz udostepniac lacza poza lokal, a co do
    stalosci polaczenia to napewno bedziesz sie logowal conajmniej raz na 48
    godzin (przewaxnie rano) TP SA robi TIME-OUT (zapisali sobie to nawet w
    regulaminie (robia to po to abys dokonal autoryzacji polaczenia...))

  • 7. Data: 2002-07-11 14:44:08
    Od: Marek TROFIMIUK <m...@s...waw.pl>

    |TEcHNO| <t...@p...pl> wrote:
    > To ja w ramach watku zadam pare pytan
    > 1. Jak wyglada proces logowania ?
    > 2. Ktos wie jak jest ze stabilnoscia ? Czesto sie rozalacza czy raczej
    > nie ?

    mam neo 256 od ponad roku; przerwy w dzialaniu byly sporadyczne i zazwyczaj
    zapowiadane na str neo

    > 3. Jak to wyglada z "pozyczaniem" lacza koledze ? iirc to w SDI nie ma
    > problemow, a jak z N+ ?

    jest problem regulaminowy :), technicznie nie ma zadnej roznicy

> [...]
    > (tam ma byc wlaczony caly czas a mooj wlaczam jak potrzebuje) to jaka
    > mam pewnosc ze raz polaczony BEDE polaczony do najblizszego resetu

    poczytaj o ipchains albo lepiej o iptables

    pozdr

  • 8. Data: 2002-07-11 14:45:19
    Od: "Gelo" <g...@p...fm>

    > 1. Jak wyglada proces logowania ?

    przez www podalesz login i haslo w okienko, lub urzywasz spreparowanego
    linku z loginem i haslem

    > 2. Ktos wie jak jest ze stabilnoscia ? Czesto sie rozalacza czy raczej
    > nie ?

    samo lacze jezeli korzystasz to rozpada sie jak cos motaja po stronie tpsa z
    innych powodow radczej niema rozlaczen

    > 3. Jak to wyglada z "pozyczaniem" lacza koledze ? iirc to w SDI nie ma
    > problemow, a jak z N+ ?

    na irc nmasz dhcp wiec niedostajesz OP jak zakladasz kanal, reszta jak sdi..

    > 3 b). A jak to sie ma do udostepniania siostrze w drugim pokoju ?

    nijak ?

> [...]
    > (tam ma byc wlaczony caly czas a mooj wlaczam jak potrzebuje) to jaka
    > mam pewnosc ze raz polaczony BEDE polaczony do najblizszego resetu

    troche zamotales , ustawiasz sprawdzanie poczty co 30 minut i odnawiane
    dierrzawy raz na kilka godzin i chgodzi all, kup sobie UPS ;-)

  • 9. Data: 2002-07-11 15:36:39
    Od: "Tomasz Torcz, BG" <z...@i...-spamu.nie.chce-.pl>

    Marcin Żółkiewski <m...@f...com.pl> :
    > w artykule 3...@p...pl, |TEcHNO| z konta t...@p...pl dnia

    > wchodzisz na strone login.neostrada.pl i tam wpisujesz co trzeba

    a wczesniej nie ma dostepu do internetu? to skad pobrac adres IP
    tej strony nie mogac dobic sie do nameserwerow?
    dziwne to troche

    --
    Tomasz Torcz Zjadanie martwych dzieci
    z...@i...pl jest barbarzynstwem!

  • 10. Data: 2002-07-11 17:02:50
    Od: u...@h...pl (Wojciech Skrzypinski)

    z...@i...-spamu.nie.chce-.pl (Tomasz Torcz, BG) wrote in
    <s...@p...bydgoszcz.sdi.tpnet.pl>
    :

    >a wczesniej nie ma dostepu do internetu? to skad pobrac adres IP
    >tej strony nie mogac dobic sie do nameserwerow?
    >dziwne to troche

    Gdy dostajesz adres IP, nameservery sa widoczne (odpowiadaja na ping).

    W.