  • 1. Data: 2012-08-01 17:26:39
    Temat: budżety
    Od: " fir (prof)" <f...@g...pl>

    w sumie to niespecjalnie interesuje sie takimi sprawami,
    bardziej zwyklym (czystym) programowaniem (od strony koderskiej i
    naukowej), ale czasem jednak troche tez i bardziej marginalnymi
    sprawami (z dziedziny dookolnej kultury programistycznej)

    pytanie dotyczy budzetow projektow, np jak zainteresowalem sie
    gamedevem to zaczalem sie z grubsza orientowac ze budzet typowej
    sporej gry to kilka kilkanascie lub kilkadziesiat milionow
    (dane niezbyt sprawdzone ale jakos tak to jest)

    czy da sie okreslic takie budzety dla typowych pozagamedevowych
    projektow? ile to jest dla np wiekszych firm, ile projektow i jaki
    budźet ma kazdy z nich, jak dla malych firm, ile tego wogole jest
    i jak to wyglada ;-) (ciekawostki i historyjki mile widziane)

  • 2. Data: 2012-08-01 17:54:47
    Temat: Re: budżety
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Wed, 1 Aug 2012 15:26:39 +0000 (UTC), fir (prof) napisał(a):

> [...]
    > budźet ma kazdy z nich, jak dla malych firm, ile tego wogole jest
    > i jak to wyglada ;-) (ciekawostki i historyjki mile widziane)

    Jak dla Ciebie, to $1 za to, że nie będziesz już więcej pisał tutaj.
    Zarobisz krocie.

  • 3. Data: 2012-08-01 18:39:18
    Od: " M.M." <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    fir (prof) <f...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > budźet ma kazdy z nich, jak dla malych firm, ile tego wogole jest
    > i jak to wyglada ;-) (ciekawostki i historyjki mile widziane)

    Weź jakiś mały projekt. Może z dwa lata prac programistycznych dla dwóch
    programistów. Daje to 2x24x7000 ~ 300-400tys na same wypłaty dla
    nich. Potem 2-4 razy tyle na marketing. Wynajem jakiegoś biura,
    samochód, może dwa samochody, może jeszcze coś... 2mln to jak za
    trzaśnięcie drzwiami.

  • 4. Data: 2012-08-01 20:27:45
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Wed, 1 Aug 2012 17:54:47 +0200, Jacek <a...@o...pl> wrote:

    >Jak dla Ciebie, to $1 za to, że nie będziesz już więcej pisał tutaj.
    >Zarobisz krocie.

    Ja dam 10 zlotych zebys pzrestal mu odpowiadac

    A.L.

  • 5. Data: 2012-08-01 21:44:28
    Od: "f" <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    M.M. <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]
    > nich. Potem 2-4 razy tyle na marketing. Wynajem jakiegoś biura,
    > samochód, może dwa samochody, może jeszcze coś... 2mln to jak za

    nie o to mi chodzilo, ciekawia mnie przyklady ralenych projektow,
    co to jest i jaki ma budzet (czy ktos zna konkretne przyklady)

  • 6. Data: 2012-08-02 01:58:30
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-08-01 21:44, f pisze:

    > nie o to mi chodzilo, ciekawia mnie przyklady ralenych projektow,
    > co to jest i jaki ma budzet (czy ktos zna konkretne przyklady)

    http://knucklecracker.com/blog/
    :)
    Chyba bardzo ładny przykład serii gierek garażowych.

    Nieco bardziej dopieszczona produkcja:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Aquaria_%28video_game%2
    9#Development

    Zresztą, popatrz sobie np na gierki sprzedawane w ramach
    humble bundle i poczytaj o ich powstaniu.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Humble_Indie_Bundle

    Jak ktoś mówił, jeden czy 2 gości przez dwa lata.
    Poniesiony koszt nie musi oznaczać wydatków, ale
    nu utracone dochody (bo się zajmowało grą zamiast
    javą i php:)

    A tu masz podział wydatków:
    http://www.nerfnow.com/comic/788

    pzdr
    bartekltg

  • 7. Data: 2012-08-02 04:37:58
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Wed, 01 Aug 2012 13:27:45 -0500, A.L. napisał(a):

    > Ja dam 10 zlotych zebys pzrestal mu odpowiadac
    >
    > A.L.

    Podać numer konta, czy pejpalem?;)

  • 8. Data: 2012-08-02 05:27:01
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Thu, 2 Aug 2012 04:37:58 +0200, Jacek <a...@o...pl> wrote:

    >Podać numer konta, czy pejpalem?;)

    Pojdziemy na piwo. Ja stawiam

    A.L.

  • 9. Data: 2012-08-02 06:13:00
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Wed, 01 Aug 2012 22:27:01 -0500, A.L. napisał(a):

    > Pojdziemy na piwo. Ja stawiam
    >
    > A.L.

    W Warszawie, czy w Memphis?;)

  • 10. Data: 2012-08-02 19:02:33
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Thu, 2 Aug 2012 06:13:00 +0200, Jacek <a...@o...pl> wrote:

    >W Warszawie, czy w Memphis?;)

    Do Memphis sie nei wybieram, do Warszawy owszem. Bywam jeszcze w New
    York City dosyc regularnie i czasem w Chicago.

    A.L.