  • 1. Data: 2011-10-24 08:16:42
    Temat: c++ -> c#
    Od: "Sarr." <s...@g...pl>

    witam,

    mam luzne pytanie do tych, ktorzy doswiadczyli przejscia jak w temacie,
    czyli z c++ na c#. nie zrozumcie mnie zle, chodzi mi o to, zeby rzucac
    c++ na rzecz c#.

    chodzi mi o opinie o tym co w c# jest 'lepsze' a co 'gorsze', przy czym
    podkreslam, chodzi mi o subiektywne opinie i konkretne przyklady a nie
    generalizacje. co sie bardziej podoba, a co mniej. w czym c# ulatwia
    zycie a z czym w c# trzeba sie meczyc. co moze sprawic, ze dostajac nowe
    zadanie do rozwiazania wybierzecie wlasnie c#, i druga strona medalu, do
    jakich zastosowan c# nie wybralibyscie nigdy w zyciu.

    pozdrawiam,
    Marcin.

  • 2. Data: 2011-10-24 08:42:57
    Temat: Re: c++ -> c#
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    Sarr. <s...@g...pl> wrote:
> [...]
    > zadanie do rozwiazania wybierzecie wlasnie c#, i druga strona medalu, do
    > jakich zastosowan c# nie wybralibyscie nigdy w zyciu.
    ... zaleznosc od platformy, jesli chcesz pisac na rozne
    rozwiazania platformy latwiej ci to przeniesc w c++. Jesli piszesz dla przyjemnosci
    lub ktos ci za to placi to c#, jesli cos tworzysz dla siebie lub chcesz
    miec wieksza swobode dostawcy (konkurencja) to C++. Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 3. Data: 2011-10-24 12:06:21
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2011-10-24 10:16, Sarr. pisze:
    > witam,
    >
    > mam luzne pytanie do tych, ktorzy doswiadczyli przejscia jak w temacie,
    > czyli z c++ na c#. nie zrozumcie mnie zle, chodzi mi o to, zeby rzucac
    > c++ na rzecz c#.

    ZTCW nie linczuje się programistów za porzucenie C++, więc tłumaczyć się
    nie musisz.

    To że ktoś w MS wymyslił nazwę C#, to marketing i rady prawników, w
    rzeczywistości to jako język jest najbardziej podobne do Javy a nie do C#.

    Nie mówię o środowisku, 'ekosystemie', wzorcach, stylu programowania, tu
    różnic do Javy jest wiele. Raczej w praktyce monokultura rozwiązań czy
    na desktopie, czy na webie.

  • 4. Data: 2011-10-24 12:08:47
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2011-10-24 14:06, Jacek Czerwinski pisze:
    > jako język jest najbardziej podobne do Javy a nie do C#.

    Oczywiście w zdaniu chodzi o C++, literówka.

  • 5. Data: 2011-10-24 12:36:55
    Od: "Sarr." <s...@g...pl>

    On 24-10-2011 14:06, Jacek Czerwinski wrote:

    > ZTCW nie linczuje się programistów za porzucenie C++, więc tłumaczyć się
    > nie musisz.

    nie, nie porzucam c++...

    co jakis czas slysze od kolegow, jakie to c# jest ciekawe... a to, ze
    struktura katalogow z dysku jest widoczna takze w VC# [w VC++ mozna miec
    worek plikow w katalogu, a tylko pokategoryzowane przez 'project
    filters', takie virtualne katalogi widoczne tylko pod IDE, wtedy nigdy
    nie wiadomo gdzie plik naprawde sie znajduje]... a to, ze nie ma plikow
    naglowkowych... a to properties dla obiektow...

    zastanawiam sie czy wglebiac sie w c#, chcialbym uslyszec kilka opinii o
    c# od programistow c++...

    pozdrawiam
    Marcin.

  • 6. Data: 2011-10-24 13:59:21
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook"mad@hatter"op.pl>

    Dnia 24-10-2011 o 10:16:42 Sarr. <s...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > zadanie do rozwiazania wybierzecie wlasnie c#, i druga strona medalu, do
    > jakich zastosowan c# nie wybralibyscie nigdy w zyciu.

    Nigdy nie przechodziłem z C++ na C# w ścisłym sensie. IMO oba języki
    dobrze się uzupełniają.

    No to ciekawszych rzeczy:

    * Automatyczne zarządzanie pamięcią. Nie ma czegoś takiego jak delete,
    manager pamięci sam decyduje o tym, kiedy zwalniać pamięć (i zdarza się
    czasami, że wychodzi mu to lepiej niż w programie napisanym w C++). Trzeba
    natomiast pamiętać o zwalnianiu zasobów natywnych.

    * Własności w klasach. Szkoda tylko, że wzorowali się na C++, a nie na
    Delphi i nie można tworzyć indeksowanych własności. Analogiczny kod:

    <C++>
    class MyClass
    {
    public:
    int GetValue(int index);
    void SetValue(int index, const int value);

    int GetValue2(int index);
    void SetValue2(int index, const int value);
    };

    // Implementacje

    // Użycie:

    myClass.SetValue(5, 5);

    </C++>

    <C#>
    public class ValueClass
    {
    public int this[int index]
    {
    get
    {
    // Implementacja
    }
    set
    {
    // Implementacja
    }
    }
    }

    public class Value2Class
    {
    public int this[int index]
    {
    get
    {
    // Implementacja
    }
    set
    {
    // Implementacja
    }
    }
    }

    public class MyClass
    {
    private ValueClass _valueClass;
    private Value2Class _valueClass;

    public ValueClass Value
    {
    get
    {
    return _valueClass;
    }
    }

    public Value2Class Value2
    {
    get
    {
    return _value2Class;
    }
    }
    }

    // Użycie:

    myClass.Value[5] = 5;

    </C#>

    <Delphi>
    type TMyClass = class(TObject)
    protected
    function GetValue(index : integer) : integer;
    procedure SetValue(index : integer; const newValue : integer);
    function GetValue2(index : integer) : integer;
    procedure SetValue2(index : integer; const newValue : integer);
    public
    property Value[index : integer] : integer read GetValue write SetValue;
    property Value2[index : integer] : integer read GetValue2 write
    SetValue2;
    end;

    // Implementacje

    // Użycie:

    myClass.Value[5] := 5;

    </Delphi>

    * Zdarzenia wbudowane w język. Nareszcie.

    * Gotowce, gotowce, gotowce. W bibliotekach standardowych jest opakowane
    prawie wszystko, co można chcieć zrobić z Windowsem. Sieć, rejestr,
    rysowanie, wyrażenia regularne, dostęp do systemu plików, przetwarzanie
    tekstu, XML. Tona gotowych generycznych struktur danych.

    * Kolejność kompilacji plików nie gra roli, liczą się tylko namespace'y.

    <Plik1.cs>

    namespace MyNamespace
    {
    public class A
    {
    private B _b;
    }
    }

    </Plik1.cs>

    <Plik2.cs>

    namespace MyNamespace
    {
    public class B
    {
    private A _a;
    }
    }

    </Plik2.cs>

    * Refleksje, czyli bardzo mocno rozbudowane RTTI. Nic się nie schowa,
    jeśli ktoś się uprze, to może swobodnie rzeźbić po prywatnych polach klas.
    Enumerować członków klas, łącznie z metodami i własnościami.

    * Atrybuty (które można przypiąć do czegokolwiek). Przydają się w
    niektórych sytuacjach, na przykład:

    <C#>
    public enum Colors
    {
    [MyAttribute(R=255, G=0, B=0)]
    Red,
    [MyAttribute(R=0, G=255, B=0)]
    Green,
    [MyAttribute(R=0, G=0, B=255)]
    Blue
    }
    </C#>

    Ciekawostka - Delphi w najnowszej wersji obsługuje również atrybuty (i
    kompiluje do kodu natywnego); C++ niestety nie :)

    * Typy generyczne bez refleksji nadają się tylko do konstruowania
    kontenerów danych (na przykład nie można - jak w C++ - "na wiarę" zawołać
    metody obiektu, którego typ jest określany podczas instancjonowania typu
    generycznego)

    Tyle z pamięci. Zachęcam do zapoznania się z językiem, jest bardzo ciekawy.

    > pozdrawiam,
    > Marcin.

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 7. Data: 2011-10-24 15:35:04
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "Sarr." <s...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > czyli z c++ na c#. nie zrozumcie mnie zle, chodzi mi o to, zeby rzucac c++

    C# to programowanie pod maszyne wirtualna microsoftu, tak jak po
    jave/dalvika w javie.
    Nie tyle czy przechodzic na programowanie czy nie ale do czego ci to
    potrzebne.
    W C# nie popiszesz sobie do sprzetu przez winapi tak jak z c++

  • 8. Data: 2011-10-24 15:55:04
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    Lelek@ <r...@i...iw> wrote:

> [...]
    > potrzebne.
    > W C# nie popiszesz sobie do sprzetu przez winapi tak jak z c++
    ... od biedy sie da:
    http://www.swig.org/Doc1.3/CSharp.html
    ale i tak wtedy trzeba wtedy pisac w c++ ;-) Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 9. Data: 2011-10-24 16:28:34
    Od: "Robert Winkler" <n...@n...org>

> [...]
    > potrzebne.
    > W C# nie popiszesz sobie do sprzetu przez winapi tak jak z c++

    Z maszyna wirtualna i brakiem dostepu do WinAPI to chyba jakies bzdury.

    Nie ma zadnej .NETowej maszyny wirtualnej.
    Kompilator na podstawie C# tworzy kod IL i zapisuje w plikach DLL i EXE.
    Uruchamia go jednak dopiero wówczas gdy zostana przetlumaczone na kod
    maszynowy.
    Odpowiada za to JIT bedacy czescia Framework'a,
    kod maszynowy nie musi byc jednak generowany przy kazdym starcie programu
    za pomoca NGEN-a mozna go wygenerowac raz i przechowac na przyszlosc.

    Co do WinAPI,
    zapraszam na strone http://pinvoke.net/
    sa tam tysiece snippetów pokazujacych jak odwolac sie z C# do róznych
    bibliotek systemowych.

    --
    __________
    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2011-10-24 17:20:25
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Mon, 24 Oct 2011 08:42:57 +0000 (UTC), Adam Przybyla
    <a...@r...pl> wrote:

> [...]
    >lub ktos ci za to placi to c#, jesli cos tworzysz dla siebie lub chcesz
    >miec wieksza swobode dostawcy (konkurencja) to C++. Z powazaniem

    Poniewaz nie widze oryginalnego postu, to dopisze tutaj: Przejscie z
    C++ co C# to jak przejscie z asemblera do jezyka wysokiego poziomu

    A.L.