  • 1. Data: 2011-10-25 18:14:14
    Temat: Zmarł John McCarthy
    Od: w...@g...com

  • 2. Data: 2011-10-26 15:05:47
    Temat: Re: Zmarł John McCarthy
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>

    On Tue, 25 Oct 2011 11:14:14 -0700 (PDT) w...@g...com wrote:

  • 3. Data: 2011-10-26 15:30:48
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    > On Tue, 25 Oct 2011 11:14:14 -0700 (PDT) w...@g...com wrote:

  • 4. Data: 2011-10-26 15:36:38
    Od: t k <s...@g...com>

    > On Tue, 25 Oct 2011 11:14:14 -0700 (PDT) w...@g...com wrote:

    > w.

    nie znam lispa i nazwisko nie jest mi
    znane - ale dobrze ze wiadomosc zostala
    tu zamieszczona, moze kiedys cos
    wspomianego autora przeczytam

  • 5. Data: 2011-10-26 16:00:28
    Temat: Re: Zmar? John McCarthy
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Wed, 26 Oct 2011 15:30:48 +0000 (UTC), Adam Przybyla
    <a...@r...pl> wrote:

    > ... a kto tu zna lispa?;-) Z powazaniem
    > Adam Przybyla

    McCarthy to znacznie wiecej niz Lisp. Niestety, w czasach gdy
    "computer science" ogranicza sie do "pierdykniecia stronki webowej"
    oraz "GUI do bazy danych szlauchow i kaloszy", mlodzi miszczowie
    informatycy ani o McCarthym nie slyszeli ani slyszec nie chca.

    Proponuje zajrzec na strone Mc Carthy'ego

    http://www-formal.stanford.edu/jmc/

    Organziator slynnej "Darthmouth COnference" ktora zapoczatkwoala
    badania w dziedzinie Artificial Intelligence

    http://en.wikipedia.org/wiki/Dartmouth_Conferences

    Obszerne wspomnienei o McCarthym tutaj

    http://www.wired.com/wiredenterprise/2011/10/john-mc
    carthy-father-of-ai-and-lisp-dies-at-84/

    a tutaj wspomnienei ze Starnford University gdzie byl profesorem

    http://news.stanford.edu/news/2011/october/john-mcca
    rthy-obit-102511.html

    A.L.

  • 6. Data: 2011-10-26 16:34:49
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Wed, 26 Oct 2011 11:00:28 -0500, A.L. napisał(a):

> [...]
    carthy-father-of-ai-and-lisp-dies-at-84/

    > a tutaj wspomnienei ze Starnford University gdzie byl profesorem

    A co masz do ludzi piszacych aplikacje baz danych?
    Tego typu aplikacji jest multum, wiec jest na nie zapotrzebowanie, tak samo
    jak na kazdego innego rodzaju aplikacje.

  • 7. Data: 2011-10-26 17:07:28
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2011-10-26 18:34, Jacek pisze:
> [...]
    > Tego typu aplikacji jest multum, wiec jest na nie zapotrzebowanie, tak samo
    > jak na kazdego innego rodzaju aplikacje.

    Ale dojrzewa ten rynek, że tego typu stanowiska to będzie (albo już
    jest) 'średni personel programistyczny'. Nie neguję rynkowej potrzeby,
    ale z potrzebą głębokiego wykształcenia, obycia w teorii, literaturze,
    zwykle to nie zbyt wiele wspólnego.

    Tak odczytuję myśl przedpiścy.

  • 8. Data: 2011-10-26 17:37:15
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Wed, 26 Oct 2011 18:34:49 +0200, Jacek <a...@o...pl> wrote:

> [...]
    >Tego typu aplikacji jest multum, wiec jest na nie zapotrzebowanie, tak samo
    >jak na kazdego innego rodzaju aplikacje.

    Nic nie mam do aplikacji bazodanowych. mam pretensje do poziomu
    intelektualnego i wyksztalcenia "miszczow informatyki"

    Ale to pretensje bezzasadne: to tak jakby mniec pretensje do spawaczy
    ze nie znaja teorii wytrzymalosci materialow i nei wiedza kto pierwszy
    rozwiazal problem drgan elastycznych plyt.

    Natomist na swiece "aplikacje bazodanowe" i "stronki webowe" z
    zpowodzeniem eksportowane sa do Chin, Indii i innych krajow
    rozwijajacych sie, co pozostawia "miszczow oinformatyki" na zasilkach
    dla bezrobotnych

    A tak w ogole, to wyrazalem zdziwienie ze "miszcze" nie wiedza kto to
    byl McCarthy. To tak jakby nie wiedziec kto to byl Newton, Einstein,
    Maria Curie Sklodowska, Kopernik itede. Nie mowiac o Edisone czy
    Feynmanie.

    A.L.

  • 9. Data: 2011-10-26 17:38:34
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Wed, 26 Oct 2011 19:07:28 +0200, Jacek Czerwinski napisał(a):

> [...]
    > jest) 'średni personel programistyczny'. Nie neguję rynkowej potrzeby,
    > ale z potrzebą głębokiego wykształcenia, obycia w teorii, literaturze,

    Moze i sredni personel, jednak MS nazywa 'ich' VP, a wiec wyzszy personel.
    Jezeli dla Ciebie osoba wyrozniona jako MVP sie nie liczy, to nie mamy o
    czym rozmawiac.
    Dla mnie jest to wyroznienie, moze dla Ciebie nie.

  • 10. Data: 2011-10-26 17:39:54
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Wed, 26 Oct 2011 19:07:28 +0200, Jacek Czerwinski <...@...z.pl> wrote:

> [...]
    >jest) 'średni personel programistyczny'. Nie neguję rynkowej potrzeby,
    >ale z potrzebą głębokiego wykształcenia, obycia w teorii, literaturze,

    Dobrze odczytujesz. Rzemieslnik instalujacy zarowki nie musi wiedzic
    kto wynalazl zarowke, ale inzynier elektryk pewne wyobrazenie o
    historii swojej dziedziny powinien takie rzeczy wiedziec. Kwestia
    wyksztalcenia ogolnego i inteligencji

    A.L.