  • 1. Data: 2011-12-14 18:09:06
    Temat: chce kupić samochód który stał przez 2 lata niejeżdżony na parkingu - zagwozdki z ubezpieczeniem
    Od: s2k <s...@d...pl>

    Chce kupić samochód który stał przez 2 lata niejeżdżony na parkingu.
    Włożyłem nowy aku, zalałem v powera i zapalił bez problemowo. Samochód
    od dwóch lat nie ma przeglądu ani ubezpieczenia. Chciał bym legalnie nim
    podjechać po nowe opony i na przegląd, żeby sprawdzić czy nadaje się on
    jeszcze do jazdy. Czy ktoś zna jakaś możliwość wykupienia ubezpieczenia
    na miesiąc na taki samochód żebym mógł legalnie podjechać do stacji
    kontroli? Dzwoniłem po agentach ubezpieczeniowych twierdzą że mają
    jedynie w ofercie ubezpieczenia na rok czasu. Jak tą sprawę ugryźć by
    nie płakać ?

  • 2. Data: 2011-12-14 18:15:50
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 14 Dec 2011 18:09:06 +0100, w
    <4ee8d82e$0$1186$65785112@news.neostrada.pl>, s2k <s...@d...pl> napisał(-a):

    > Dzwoniłem po agentach ubezpieczeniowych twierdzą że mają
    > jedynie w ofercie ubezpieczenia na rok czasu. Jak tą sprawę ugryźć by
    > nie płakać ?

    A Uniqa nie ma miesięcznego? Kupiłem miesiąc temu bez problemu. 65zł

  • 3. Data: 2011-12-14 18:53:01
    Od: s2k <s...@d...pl>

    W dniu 2011-12-14 18:15, r...@k...pl pisze:

    > A Uniqa nie ma miesięcznego? Kupiłem miesiąc temu bez problemu. 65zł

    Dzięki za podpowiedz, jutro zadzwonię.
    Pozdrawiam Piotr

  • 4. Data: 2011-12-14 19:07:56
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 14 Dec 2011 18:53:01 +0100, w
    <4ee8e279$0$1206$65785112@news.neostrada.pl>, s2k <s...@d...pl> napisał(-a):

    > Dzięki za podpowiedz, jutro zadzwonię.

    Może być problem, bo:
    "Od początku 2011 r nie można wykupować OC miesięcznego dla osób fizycznych nie
    posiadających działalności gospodarczej związanej z obrotem samochodami.
    Oc komis obowiązuje tak samo jak zwykłe OC roczne. Można na nim jeździć do
    końca ważności polisy,a osoba prywatna NIE MOŻE GO PRZEDŁUŻYĆ!"

    ale:

    http://www.favore.pl/214033_ubezpieczenia-miesieczne
    -tylko-45-zl-oc-ac-nw-krakow-malopolskie.html

  • 5. Data: 2011-12-14 19:12:49
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    1...@n...neostrada.pl
    *s2k* napisał(-a):

    > Czy ktoś zna jakaś możliwość wykupienia
    > ubezpieczenia na miesiąc na taki samochód żebym mógł legalnie
    > podjechać do stacji kontroli?

    Często jest tak, że miesięczne ubezpieczenie mogą zawierać podmioty,
    których działalnością jest handel pojazdami. Może w jakimś autokomisie
    handlarz zrobiłby Ci tą uporzejmość i zawarł takie ubezpieczenie?

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 6. Data: 2011-12-14 19:13:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-14 18:09, s2k pisze:
> [...]
    > kontroli? Dzwoniłem po agentach ubezpieczeniowych twierdzą że mają
    > jedynie w ofercie ubezpieczenia na rok czasu. Jak tą sprawę ugryźć by

    http://www.cuk.com.pl/static.php?dokument=88&pierwsz
    y=4&dzial=60

    Umowa standardowa zawierana jest na 12 miesięcy.

    Umowę krótkoterminową można zawrzeć jedynie w przypadkach ściśle
    określonych w ustawie:
    1. Przez podmioty prowadzące działalność gospodarczą polegającą na
    kupnie i sprzedaży pojazdów lub podmioty pośredniczące w takich
    transakcjach, np. komisy i salony samochodowe
    2. Przez każdą osobę posiadającą pojazd zarejestrowany na okres czasowy
    (pozwolenie czasowe)
    3. Przy przekraczaniu granicy na pojazdy zarejestrowane za granicą a nie
    posiadające umowy OC bądź Zielonej Karty (ZK) lub jeśli w czasie
    przebywania na terenie RP pojazdu zarejestrowanego za granicą ulegnie
    rozwiązaniu umowa ubezpieczenia granicznego lub ZK.
    4. Na pojazdy historyczne. Pojazdami takimi w świetle obowiązujących
    przepisów są:- pojazdy zabytkowe (zgodnie z Prawem o ruchu drogowym)-
    pojazdy wpisane do księgi inwentarza muzealiów- pojazdy co najmniej
    40-letnie- pojazdy co najmniej 25-letnie, które są uznane za pojazdy
    unikatowe lub mające szczególne znaczenie dla udokumentowania historii
    motoryzacji.W powyższych przypadkach polisa nie może być zawarta na
    okres krótszy niż 30 dni.
    5. Na pojazdy wolnobieżne, z wykluczeniem pojazdów wolnobieżnych
    będących w posiadaniu rolników posiadających gospodarstwo rolne i
    użytkowanych w związku z tym gospodarstwem. Jednak na pojazdy
    wolnobieżne, które są w posiadaniu rolników a nie będące użytkowane w
    związku z posiadaniem gospodarstwa można zawrzeć krótkoterminową umowę
    OC.Tu polisa obowiązkowego ubezpieczenia nie może być zawarta na okres
    krótszy niż 3 miesiące.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2011-12-14 19:15:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-14 19:12, Big Jack pisze:
> [...]
    > których działalnością jest handel pojazdami. Może w jakimś autokomisie
    > handlarz zrobiłby Ci tą uporzejmość i zawarł takie ubezpieczenie?

    Przede wszystkim należy się zastanowić, czy samochód faktycznie nie ma
    ubezpieczenia (z mocy prawa umowa automatycznie przedłuża się na kolejny
    rok).

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2011-12-14 19:20:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > których działalnością jest handel pojazdami. Może w jakimś autokomisie
    > handlarz zrobiłby Ci tą uporzejmość i zawarł takie ubezpieczenie?

    A po co komuś ubezpieczenie zawarte na jakiegoś handlarza?

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2011-12-14 19:22:25
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-14, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Przede wszystkim należy się zastanowić, czy samochód faktycznie nie ma
    > ubezpieczenia (z mocy prawa umowa automatycznie przedłuża się na kolejny
    > rok).

    Pierwszy rok a i owszem, na nastepny firma moze rozwiazac umowe.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 10. Data: 2011-12-14 19:23:25
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-14, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > A po co komuś ubezpieczenie zawarte na jakiegoś handlarza?

    A jaka roznica na kogo zawarte jest OC?

    --
    Artur
    ZZR 1200