  • 1. Data: 2009-04-19 17:49:22
    Temat: chdk w a650is prośba o pomoc
    Od: s...@g...com

    Znalazłem w archiwum grupy coś co nazywa się "chdk". Jeżeli dobrze
    zrozumiałem umożliwia zapisywanie zdjęć w formacie RAW.

    1) W jaki sposób zainstalować oprogramowanie w aparacie?

    2) Czy zainstalowanie softu zmieni wygląd menu w jakim to jest języku?

    3) Co to jest "zebra"?

    4) Czy warto?

    Dziękuje i pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-04-19 20:25:03
    Temat: Re: chdk w a650is prośba o pomoc
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    http://chdk.wikia.com/wiki/CHDK_for_Dummies

    http://zagorskid.blogspot.com/2007/09/firmware-chdk-
    do-kompaktw-canona-z-digc.html

  • 3. Data: 2009-04-19 20:42:34
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    s...@g...com pisze:
    > Znalazłem w archiwum grupy coś co nazywa się "chdk". Jeżeli dobrze
    > zrozumiałem umożliwia zapisywanie zdjęć w formacie RAW.

    > 4) Czy warto?

    Jak wiesz po co, to warto. Może najpierw poczytaj sobie, jakie opcje
    daje ci CHDK i czy coś z tego cię interesuje. Jak nie, to nie ma co
    instalować.

    A co do zebry - migają ci miejsca, gdzie jest przepalone lub
    niedoświetlone zdjęcie. Przydatne czasami, bo na histogramie widać, że
    są przepalenia, ale nie widać co.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 4. Data: 2009-04-20 05:00:55
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Użytkownik wrote:
    > 2) Czy zainstalowanie softu zmieni wygląd menu w jakim to jest języku?

    Po prostu sprawdz (linki juz masz). CHDK to aplikacja startujaca z karty
    pamieci, uzywajac jej raczej niczego nie popsujesz.

    k,

  • 5. Data: 2009-04-20 18:25:17
    Od: kibic <a...@o...pl>

    On 19 Kwi, 19:49, s...@g...com wrote:
    > Znalazłem w archiwum grupy coś co nazywa się "chdk". Jeżeli dobrze
    > zrozumiałem umożliwia zapisywanie zdjęć w formacie RAW.
    >
    > 1) W jaki sposób zainstalować oprogramowanie w aparacie?

    działa to tak, że karte trzeba spreparowac jako bootowalną czyli taką
    żeby sie wgrywał z niej system operacyjny. opis jest na stronie chdk.
    następnie plik z oprogramowaniem chdk (diskboot.bin) nalezy wgrać na
    karte. I teraz zmienia sie znaczenie przełącznika blokada zapisu na
    karcie. "zablokowany zapis" juz nie oznacza blokady zapisu tylko, że
    aparat po włączeniu się, wgra sobie tymczasowo plik diskboot.bin i
    uruchomi dodatkowe oprogramowanie.

    Wyłączenie "Lock" na karcie oznacza, że przy włączaniu aparatu chdk
    sie nie wgrywa z karty i mamy normalny aparat.

    > 2) Czy zainstalowanie softu zmieni wygląd menu w jakim to jest języku?

    to jest dodanie dodatkowego menu nie związanego z menu aparatu. menu
    aparatu zostaje stare.
    Jeżeyk jest dowolny do ustawienia typowo angielski ale mozna tez
    ustawić polski

    > 3) Co to jest "zebra"?
    >
    > 4) Czy warto?
    warto bo można wyłączyć i właczyć błyskawicznie. chdk nie zostaje w
    aparacie na stałe.

    > Dziękuje i pozdrawiam

    UWAGA strasznie żre baterie :-) szczególnie histogram ciągle
    działający histogram.

  • 6. Data: 2009-04-25 19:26:30
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Zrobiłem dla porównania fotkę w RAW i JPEG canonem A590is ISO1600, czas 1/8,
    na lewo jpg na prawo raw.
    http://lh5.ggpht.com/_1-qNRAJbnDs/SfNi4FOVenI/AAAAAA
    AAD1o/Rj8Tnhotc40/razem.jpg

    Widać jak soft aparatu dość mocno odszumia zdjęcie. :-)