  • 11. Data: 2009-04-13 09:17:23
    Temat: Re: chrom
    Od: Arni <a...@N...SPAM>

    Kuczu pisze:

    > A rozne sa. Idz do sklepu i znajdz jakas dobra pianke do czyszczenia
    > piekarnikow.

    tylko ze te srodki działają na spalenizne organiczną, na plastik to
    raczej slabo.
    Ja bym wziął opalarke i lekko podgrzal ten plastik a potem próbowal
    usunąc siłowo czyli jakims tępym twardym skrobakiem

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 12. Data: 2009-04-13 09:57:52
    Od: "Alti" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Arni" <a...@N...SPAM> napisał w wiadomości

    > tylko ze te srodki działają na spalenizne organiczną, na plastik to raczej
    > slabo.

    A co to jest spalenizna organiczna i czym się różni od spalonego plastiku?
    IMO to jedno i to samo.

    A do autora wątku to możesz jeszcze spróbowac w sklepie chemicznym kupić THF
    (tetrahydrofuran). Zajebisty rozpuszczalnik dający sobie rade z niemal
    wszystkim. Nasączyć szmatkę, przyłożyć do chromu na kilka minut i spróbować
    wytrzeć. Smierdzi tylko niemiłosiernie. Znajomy używał THF do rozpuszczania
    jakiegoś tworzywa w nim. Tak otrzymany glut słuzył następnie jako klej do
    folii którą się wykłada oczka wodne.
    Wojtek

  • 13. Data: 2009-04-13 14:44:18
    Od: Arni <a...@N...SPAM>

    Alti pisze:

    > A co to jest spalenizna organiczna i czym się różni od spalonego plastiku?
    > IMO to jedno i to samo.

    no nie mow ze nie widzisz roznicy miedzy spalonym tłuszczem czy
    kawalkiem mięsa a spalonym plastikiem?
    to ze jedno i drugie przypomna to samo nie znaczy ze sklad chemiczny
    mają taki sam i te same wlasciwosci fizykochemiczne.

  • 14. Data: 2009-04-14 06:49:18
    Od: "grzech" <z...@w...pl>

    > ps.albo inne sposoby usunięcia przypalonego pokrowca z tłumika
    > (sama pasta polerska, rozpuszczalnik nitro oraz mechaniczne drapanie
    > paznokciem - nie dały rady)

    Obcasik plecaczka zlazł środkiem "chrom" Autolnadu.
    Na opakowaniu jest jeszcze że czyści srebro i miedź.

    Grzech
    vl800

  • 15. Data: 2009-04-14 07:07:33
    Od: "Greg" <o...@m...com>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Sławek wydusił z siebie te słowy:

    płytką z mosiądzu można to drapać na pewno nic nie porysujesz

  • 16. Data: 2009-04-14 07:53:16
    Od: Magic <m...@w...pl>

    Greg pisze:
    > Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > płytką z mosiądzu można to drapać na pewno nic nie porysujesz

    Z mosiądzu ? Mosiądz twardy jest. Prędzej miedzianą.

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800.
    weFAQ&v=qvj

  • 17. Data: 2009-04-14 14:09:33
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    Arni <a...@N...SPAM> wrote:

> [...]
    >to ze jedno i drugie przypomna to samo nie znaczy ze sklad chemiczny
    >mają taki sam i te same wlasciwosci fizykochemiczne.

    Spalone mieso i spalony plastik sklada sie glownie z wegla, chyba;)
    Problemy moze stwarzac wieksze, jesli jest spalony niecalkiem.
    Tak czy siak logika nakazuje probowania wszelkiej chemii, ktoras musi
    zadzialac. Od strony technologii moze trzeba zrobic temu oklad z
    preparatu i zawinac folia na czas jakis (z poradnika babci aliny;).

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 18. Data: 2009-04-14 16:56:51
    Od: "Spider A.J." <n...@t...gmx.net>

    "Jacot" <j...@m...pl> wrote

    > Tak czy siak logika nakazuje probowania wszelkiej chemii, ktoras musi
    > zadzialac. Od strony technologii moze trzeba zrobic temu oklad z
    > preparatu i zawinac folia na czas jakis (z poradnika babci aliny;).

    Najprosciej bylo by to polac kwasem, niestety chrom
    nie jest na nie odporny i sie odbarwi (utleni?).
    Przydal by sie A.Rosa on by wiedzial jak :-)
    przynajmniej teoretycznie.

    --
    -=[Spider A.J.]=-
    Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

  • 19. Data: 2009-05-04 12:24:51
    Od: "Yozwig" <j...@c...ropczyce.pl>

    Miałem kiedyś chromownię i czyściliśmy takie
    rzeczy... stalową szczotką na wiertarce :P.
    Poważnie. Chrom jest bardzo twardy i stal
    go nie jest w stanie zarysować. Problem polega
    na tym, że leży on 10-cio mikronową warstwą
    na miękkim niklu, a ten na bardzo miękkiej miedzi.
    Zatem jak się dociśnie za mocno, to zdejmie się
    to, na co mówią "chrom złazi płatami", a to jest
    tak naprawdę nikiel z tą kilkuatomową powłoką
    chromu.

    Wiem, że strasznie to brzmi, ale to prawda :)

    Yozwig

    VT&Joonak

  • 20. Data: 2009-05-04 12:30:30
    Od: "Yozwig" <j...@c...ropczyce.pl>

    Acha... A bezpośrednio odpowiadając na pytanie:
    chrom się w zasadzie nie daje polerować, bo go
    tam prawie nie ma poprostu, tzn. warstwa jest
    tak cienka, że każda próba polerki powoduje
    odsłonięcie niklu, który tylko parę dni wygląda
    trochę podobnie, a potem to jest żółta i porysowana
    plama...

    VT&Joonak