  • 11. Data: 2013-09-24 15:45:53
    Temat: Re: chrząszcz
    Od: g...@g...com

    > [...]
    >
    > Zrobiłem wersję 3d, tak na próbę, nazywa się chrząszcz2:
    >
    > https://docs.google.com/file/d/0B7KLeyeL98gIY3E5Q2cw
    YWw4Vjg/edit?usp=sharing

    > Ale prawdę mówiąc nie jestem przekonany. Wygląda ładniej, bo to OpenGL, tylko w
    takim labiryncie łatwo się zgubić. Może trzeba dorzucić jakieś obiekty gwoli
    orientacji, albo mapę. W rzucie izometrycznym jest łatwiej, bo od razu widać które
    drzwi są otwarte no i gdzie się jest.

    Tyle że gracze nie grają po to, żeby było łatwo, ale żeby podejmować kolejne
    wyzwania! Oczywiście mapę można dodać łatwo, ale to odbiera wyobraźni cały wysiłek
    zapamiętywania.
    Jeżeli miałbym się do czegoś przyczepić, to raczej do sterowania (nie da się sterować
    myszą ani nawet robić strife'ów, nie działa standardowa kombinacja "wsad"), ale
    ogólnie wygląda nieźle :)

    Pozdrawiam!

  • 12. Data: 2013-09-29 22:36:55
    Od: xuesheng <p...@g...com>

    W dniu wtorek, 24 września 2013 16:45:53 UTC+3 użytkownik g...@g...com
    napisał:
> [...]
    sterować myszą ani nawet robić strife'ów, nie działa standardowa kombinacja "wsad"),

    Dzięki.

    Opublikowałem wersję OpenGL:
    https://sourceforge.net/projects/chrzaszcz2/

    To wersja alpha, nie ma klas ani specjalnych zdolności, nie ma "książek o historii",
    nie da się wczytać zapisanej gry i nie ma "hall of fames". Wyrzuciłem misje typu
    "przejdź cały labirynt", teraz jest tylko kilka misji typu "wejdź do komnaty X z
    kluczami Y". Ich ilość zależy od poziomu trudności.

    Dorzuciłem te strife'y (Ctrl+arrow key), i "wsad". Nie ma sterowania myszką.

    Chodzi mi po głowie jako idea gra w której wymiarami "labiryntu" są wartości
    zmiennych typu "X myśli, że Y". Poruszanie się w tych wymiarach odpowiadałoby
    przekazywaniu informacji. Taki labirynt miałby charakter grafu skierowanego, byłyby w
    nim przejścia nieodwracalne. I gdyby NPCs miały swój własny interes, własną grę,
    wówczas można by np. kłamać po to, żeby osiągnąć swój cel. I one mogłyby kłamać.

    Jeszcze jedna myśl: Gra w której gracze starają się zidentyfikować i zniszczyć
    wszystkie postaci sterowane przez ludzi. W tym celu muszą je zidentyfikować, poddać
    testom. Ludzie grający w tą grę musieliby zachowywać się podobnie - tj. musieliby
    udawać, że są zwykłymi "agentami", że marzą jedynie o zidentyfikowaniu i zniszczeniu
    tych sterowanych przez ludzi. To paranoiczny pomysł, przyznaję, ale jakiż piękny ;)))
    Przypomina bajkę Lema o ludziach udających roboty.

    Pozdrawiam,
    Paweł Biernacki