  • 1. Data: 2014-05-21 14:32:30
    Temat: cichy HDD
    Od: "Y" <o...@m...com>

    Potrzebuję jak najcichszego HDD 3,5" a jednocześnie takiego, który nie
    parkuje co chwilę głowic i można go od biedy użyć jako dysku systemowego.
    Przez cichy rozumiem to, że nie wprawia obudowy w rezonans, nie słychać
    seeków, nie szumi od samego wirowania. Max cisza, jaką się da na
    3,5-calowcu. Coś jak stara jednotalerzowa Barracuda 7200.10

    Czy WD Red spełnia te założenia?

  • 2. Data: 2014-05-21 15:10:49
    Temat: Re: cichy HDD
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    Y nabazgrał(a):

> [...]
    > seeków, nie szumi od samego wirowania. Max cisza, jaką się da na
    > 3,5-calowcu. Coś jak stara jednotalerzowa Barracuda 7200.10

    WD Green, co do RED to nie powiem bo pracują 4 w NAS i tam chłodzenia
    słychać a nie dyski.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 3. Data: 2014-05-21 15:33:37
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    raczej nie trafisz, kumpel kupił dwa do raida i jeden buczy drugi jest
    cichy, ja kupiłem greena, cichy co prawda jest, ale buczy... trzeba by
    chyba dobierać, bo z tym buczeniem obudowy to każda sztuka indywidualnie...

  • 4. Data: 2014-05-21 15:45:37
    Od: "zhbick" <k...@s...de>

    Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup

    > WD Green, co do RED to nie powiem bo pracują 4 w NAS i tam chłodzenia
    > słychać a nie dyski.

    Ale Green ZTCW parkuje głowice co 8-10 sekund

  • 5. Data: 2014-05-21 20:20:30
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 21.05.2014 14:32, Y pisze:
> [...]
    > nie słychać seeków, nie szumi od samego wirowania. Max cisza, jaką się
    > da na 3,5-calowcu. Coś jak stara jednotalerzowa Barracuda 7200.10

    ja na Twoim miejscu zadbałbym o sensowne zamocowanie dysków 3.5 cala w
    zatokach 5.25. poprawisz chłodzenie, i jak będziesz chciał to
    wyeliminujesz wibracje
    ToMasz

  • 6. Data: 2014-05-22 08:55:03
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    zhbick nabazgrał(a):

    > Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup
    > Ale Green ZTCW parkuje głowice co 8-10 sekund

    Hmm mam w domowym Qnap i nic takiego nie słyszę :)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 7. Data: 2014-05-22 09:17:42
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 21.05.2014 zhbick <k...@s...de> napisał/a:

    > Ale Green ZTCW parkuje głowice co 8-10 sekund

    Parkowanie da się wyłączyć.
    Ale jakoś rewelacyjnie ciche IMHO toto nie jest.

    --
    Dominik & kąpany (via debianowy slrn)
    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 8. Data: 2014-05-22 09:30:03
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    Dominik & Co nabazgrał(a):

    > Parkowanie da się wyłączyć.
    > Ale jakoś rewelacyjnie ciche IMHO toto nie jest.

    To może SSD tu jest cisza a i pojemność powinna wystarczyć :)

    http://www.komputronik.pl/product/192831/Sprzet_komp
    uterowy_/Podzespoly/OCZ_SSD_Z_Drive_R4_CM88_PCI_Expr
    ess_x8_3_2TB_2800-2800MB-s_read-write_Max_IOPS_500K.
    html

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 9. Data: 2014-05-22 10:42:36
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-05-21 20:20, ToMasz pisze:

    > ja na Twoim miejscu zadbałbym o sensowne zamocowanie dysków 3.5 cala w
    > zatokach 5.25. poprawisz chłodzenie, i jak będziesz chciał to
    > wyeliminujesz wibracje

    Jak chcesz pogodzić poprawę chłodzenia i eliminację wibracji?
    Dysk przymocowany do blachy w obudowie jest znakomicie chłodzony właśnie
    tą blachą. Zawieszanie go na czymś antytłumiącym - tylko pogarsza sprawę.

    --
    MN

  • 10. Data: 2014-05-22 12:10:20
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Blacha niczego nie chłodzi, przepływ powietrza chłodzi.
    W niektórych komputerach przenośnych dyski są mocowane poprzez poduszeczki żelowe
    (np. Panasonic Toughbook) czy podobne gąbki
    (ochrona mechanizmów dysku przed uderzeniami komputerem) i żyją.

    -----