  • 1. Data: 2014-05-21 18:29:43
    Temat: Odporny mechanicznie notebook do 1000 zł
    Od: Bugatti <b...@g...com>

    Witam,

    poszukuje lapka do 1000 zł (używany), które spełnia poniższe wymagania:

    1. będzie używany przez większość czasu na wolnym powietrzu, więc musi być pracować
    stabilnie w temp. -15 do + 40 *C (w słońcu),

    2. musi być odporny na uszkodzenia mechaniczne (będzie pracował na
    metalowo-aluminiowych elementach maszyn) w szczególności na możliwe upadki z
    wysokości 0,5 m.

    3. Z racji możliwych uszkodzeń mech. zawiasy ekranu powinny być trwałe.

    4. nie musi być odporny na działanie wody.

    5. > 1 GB Ramu, min. > 1,5 Ghz CPU, > 150 GB HDD - im więcej tym lepiej ! ;)

    6. lapek nie będzie służył do grania w gry więc grafika może być słaba (może być
    zinterowana).

    Punkty 1-3 są bardzo ważne!

    Myślałem nad starym IBM T43 albo T6x.

    Bardzo proszę o propozycję.

    Pozdrawiam,

    Bugatti

  • 2. Data: 2014-05-21 20:12:32
    Temat: Re: Odporny mechanicznie notebook do 1000 zł
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Co do zawiasów polecam Panasonic Toughbook.
    Inne punkty też spełni.
    I jeszcze Dell XTR czy jak tam ta seria odpornych się nazywała.
    Natomiast co do wolnego powietrza to bardzo ważna jest jasność i kontrast matrycy.
    Panasonic ma bardzo dobrą matrycę, ale czy aż tak, żeby w słońcu pracować to
    musiałbyś sam sprawdzić.
    Możesz szukać Toughbook CF-51, CF-52 (to są takie "pół-odporne") lub z serii bardziej
    odpornych CF-28, CF-29, CF-30, CF-18, CF-19.
    RAM możesz dołożyć, dysk zmienić (niestety w Toughbookach zwykle siedziały dyski
    IDE-PATA, co podnosi koszt zakupu dysku), natomiast
    nie zmienisz prędkości procesora.
    Najtaniej ściągnąć używany ze Stanów (ebay), gdzie co jakiś czas któraś z agencji
    rządowych się tego wyzbywa setkami, europejskie
    ceny są razy dwa.
    Tanio można mieć CF-50, zwykle na Pentium M lub Centrino 1,7GHz-2,0GHz, grafika ATI
    Mobility Radeon Pro 32MB-64MB, naklejka
    licencyjna Win XP Pro.

    -----

  • 3. Data: 2014-05-21 20:47:57
    Temat: Re: Odporny mechanicznie notebook do 1000 zl
    Od: zil0g <z...@m...prl>

    *Bugatti* wdusil[a] knefle:

> [...]
    >6. lapek nie będzie służył do grania w gry więc grafika może być słaba (może być

    Poszukaj modeli durabook, getac, panasonic.

  • 4. Data: 2014-05-22 19:33:09
    Od: "Jan P. Cieciński" <j...@o...pl>

    W dniu 2014-05-21 18:29, Bugatti pisze:
> [...]
    >
    > 6. lapek nie będzie służył do grania w gry więc grafika może być słaba (może być

    Witam!
    To nie w tej cenie!!!

    Za psie pieniądze psi mięso jedzą - przysłowie staropolskie.
    --
    Pozdrawiam, Jan
    http://www.ciecinski.eco.pl