eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › cisnienie w ukladzie chlodzenia na zimnym silniku
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 10

  • 1. Data: 2010-11-07 15:44:35
    Temat: cisnienie w ukladzie chlodzenia na zimnym silniku
    Od: furi <u...@g...com>

    Witam
    Mam pytanie na temat ukladu chlodzenia w volvo 2.0 turbo
    Jak odkrecam korek zbiorniczka plynu chlodzacego na zimnym silniku (po
    nocy) uklad jest pod cisnieniem. Jedyne co mi przychodzi do glowy to ze
    uszczelka pod glowica jest padnieta ale ani plynu czy oleju nie
    ubywa/przybywa, w plynie nie widac sladow oleju, a w oleju plynu (zero
    masla na korku czy kropli wody na bagnecie.
    O co chodzi, skad sie bierze jakis nieskraplajacy sie gaz w ukladzie
    chlodzenia? Czy mozliwa jest taka awaria uszczelki ze cisnienie z
    ktoregos cylindra przedostaje sie do ukladu chlodzenia, a samochod nie
    bierze plynu?
    pozdrawiam


  • 2. Data: 2010-11-07 16:04:13
    Temat: Re: cisnienie w ukladzie chlodzenia na zimnym silniku
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    Użytkownik furi napisał:
    > Witam
    > Mam pytanie na temat ukladu chlodzenia w volvo 2.0 turbo
    > Jak odkrecam korek zbiorniczka plynu chlodzacego na zimnym silniku (po
    > nocy) uklad jest pod cisnieniem. Jedyne co mi przychodzi do glowy to ze
    > uszczelka pod glowica jest padnieta ale ani plynu czy oleju nie
    > ubywa/przybywa, w plynie nie widac sladow oleju, a w oleju plynu (zero
    > masla na korku czy kropli wody na bagnecie.
    > O co chodzi, skad sie bierze jakis nieskraplajacy sie gaz w ukladzie
    > chlodzenia? Czy mozliwa jest taka awaria uszczelki ze cisnienie z
    > ktoregos cylindra przedostaje sie do ukladu chlodzenia, a samochod nie
    > bierze plynu?
    > pozdrawiam

    Ciśnienie w układzie chłodzenia ma być, mam tak samo w palio 98 i bmw
    e36 325


  • 3. Data: 2010-11-07 16:54:44
    Temat: Re: cisnienie w ukladzie chlodzenia na zimnym silniku
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-07 15:44, furi pisze:
    > Witam
    > Mam pytanie na temat ukladu chlodzenia w volvo 2.0 turbo
    > Jak odkrecam korek zbiorniczka plynu chlodzacego na zimnym silniku (po
    > nocy) uklad jest pod cisnieniem. Jedyne co mi przychodzi do glowy to ze
    > uszczelka pod glowica jest padnieta ale ani plynu czy oleju nie
    > ubywa/przybywa, w plynie nie widac sladow oleju, a w oleju plynu (zero
    > masla na korku czy kropli wody na bagnecie.
    > O co chodzi, skad sie bierze jakis nieskraplajacy sie gaz w ukladzie
    > chlodzenia? Czy mozliwa jest taka awaria uszczelki ze cisnienie z
    > ktoregos cylindra przedostaje sie do ukladu chlodzenia, a samochod nie
    > bierze plynu?
    > pozdrawiam

    Gdyby uszczelka była padnięta to tego ciśnienia w układzie po nocy byś
    nie miał, a raczej miałbyś zalany cylinder borygiem.
    To że ciśnienie jest to normalna sprawa każdy szczelny układ chłodzenia
    pracuje pod jakimś tam ciśnieniem.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/item1199963969.html
    Pozdrawiam
    Lewis


  • 4. Data: 2010-11-07 17:40:00
    Temat: Re: cisnienie w ukladzie chlodzenia na zimnym silniku
    Od: furi <u...@g...com>

    W dniu 2010-11-07 15:54, Lewis pisze:
    >
    > Gdyby uszczelka była padnięta to tego ciśnienia w układzie po nocy byś
    > nie miał, a raczej miałbyś zalany cylinder borygiem.
    > To że ciśnienie jest to normalna sprawa każdy szczelny układ chłodzenia
    > pracuje pod jakimś tam ciśnieniem.
    >

    Oka, ale skad sie ten sprezony gaz w zbiorniczku plynu bierze? Pary wody
    i glikolu powstale podczas jazdy raczej by sie skroplily po schlodzeniu
    silnika, wody gazowanej nie dolewalem, azot i tlen rozpuszczone w plynie
    i uwolnione kiedy silnik sie nagrzeje tez chyba powinny sie spowrotem
    rozpuscic po schlodzeniu, a pozatym kilka dni z rzedu odkrecam rano
    korek wiec juz cale rozpuszczone w plynie powietrze powinno chyba zniknac.
    Wczesniej nie wspomnialem ze jak sie odpala rano samochod to slychac
    przez chwile ze przez nagrzewnice nie plynie sam plyn tylko plyn z
    bombelkami. To normalne?
    pozdrawiam


  • 5. Data: 2010-11-07 17:49:45
    Temat: Re: cisnienie w ukladzie chlodzenia na zimnym silniku
    Od: Grzegorz <b...@t...pl>

    Hello furi !:

    >
    > Oka, ale skad sie ten sprezony gaz w zbiorniczku plynu bierze? Pary wody
    > i glikolu powstale podczas jazdy raczej by sie skroplily po schlodzeniu
    > silnika, wody gazowanej nie dolewalem, azot i tlen rozpuszczone w plynie
    > i uwolnione kiedy silnik sie nagrzeje tez chyba powinny sie spowrotem
    > rozpuscic po schlodzeniu, a pozatym kilka dni z rzedu odkrecam rano
    > korek wiec juz cale rozpuszczone w plynie powietrze powinno chyba zniknac.

    Dokładnie tak, dobrze myślisz ..... Na gorącym i ciepłym ja mam lekkie
    ciśnienie, ale na zimnym to raczej podciśnienie :-D ! Bo prężność par
    płynu w chłodnicy niewielka jest przy temperaturach pokojowych.

    > Wczesniej nie wspomnialem ze jak sie odpala rano samochod to slychac
    > przez chwile ze przez nagrzewnice nie plynie sam plyn tylko plyn z
    > bombelkami. To normalne?

    Bombelki, to od bomby ;-) ???

    A tak poważnie, masz gaz ?

    Spróbuj jednak testu na obecność CO2 w płynie - mnie to na uszczelkę
    wygląda albo słynny reduktor GeniusMAX ... przerabiałem, zebrałem gaz
    wychodzący przez rurkę przelewową i spodziewając się CO2 wpuściłem do
    znicza .... ale mi mordę po tym opaliło :-D ! Ze zdziwienia se usiadłem ...

    pzdrw.
    --
    Grzegorz

    maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1


  • 6. Data: 2010-11-07 22:06:33
    Temat: Re: cisnienie w ukladzie chlodzenia na zimnym silniku
    Od: furi <u...@g...com>

    W dniu 2010-11-07 16:49, Grzegorz pisze:
    > Hello furi !:
    >
    >
    > Dokładnie tak, dobrze myślisz ..... Na gorącym i ciepłym ja mam lekkie
    > ciśnienie, ale na zimnym to raczej podciśnienie :-D ! Bo prężność par
    > płynu w chłodnicy niewielka jest przy temperaturach pokojowych.
    >

    No wlasnie...
    Ale inni pisza, ze tez tak u nich jest, jakie wiec moze byc tego
    wyjasnienie?

    >
    > Bombelki, to od bomby ;-) ???
    >

    sorx :)

    > A tak poważnie, masz gaz ?
    >
    > Spróbuj jednak testu na obecność CO2 w płynie - mnie to na uszczelkę
    > wygląda albo słynny reduktor GeniusMAX ... przerabiałem, zebrałem gaz
    > wychodzący przez rurkę przelewową i spodziewając się CO2 wpuściłem do
    > znicza .... ale mi mordę po tym opaliło :-D ! Ze zdziwienia se usiadłem ...
    >

    Gazu nie mam, juto sprobuje nalozyc jakis worek na zbiornik plynu i
    zobaczyc czy to co stamtad wylatuje podtrzymuje palenie/gasi
    plomien/pali sie.
    pozdrawiam


  • 7. Data: 2010-11-08 07:37:42
    Temat: Re: cisnienie w ukladzie chlodzenia na zimnym silniku
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2010-11-07 15:44, furi pisze:
    > Witam
    > Mam pytanie na temat ukladu chlodzenia w volvo 2.0 turbo
    > Jak odkrecam korek zbiorniczka plynu chlodzacego na zimnym silniku (po
    > nocy) uklad jest pod cisnieniem. Jedyne co mi przychodzi do glowy to ze
    > uszczelka pod glowica jest padnieta ale ani plynu czy oleju nie
    > ubywa/przybywa, w plynie nie widac sladow oleju, a w oleju plynu (zero
    > masla na korku czy kropli wody na bagnecie.
    > O co chodzi, skad sie bierze jakis nieskraplajacy sie gaz w ukladzie
    > chlodzenia? Czy mozliwa jest taka awaria uszczelki ze cisnienie z
    > ktoregos cylindra przedostaje sie do ukladu chlodzenia, a samochod nie
    > bierze plynu?
    > pozdrawiam

    To jest podcisnienie. Na goracym silniku korek pelniacy role regulatora
    cisnienia przepuszcza nieco plynu do zbiornika wyrownawczego (po to to
    wszystko jest). Jak ostygnie wszystko sie kurczy i pozostale lekkie
    podcisnienie. Jesli podcisnienie przekroczy jakas wartosc z powodu
    wiekszej ilosci powietrza w ukladzie chlodzenia to ze zbiorniczka jest
    zasysany plyn aby wyrownac. To dotyczy ukladow ze zbiorniczkiem
    polaczonym wezykiem w okolicach korka.

    Jest jeszcze inne rozwiazanie: zbiorniczek na stale wlaczony w uklad
    (seicento, punto i pewnie inne fiaty), a korek pelni role tylko
    upustowa. Wiec jak sie plyn nagrzeje i cisnienie wzrosnie ponad miare to
    jest ono upuszczane, a podczas stygniecia wszystko sie kurczy dajac na
    zimnym podcisienie, bo w tym wypadku zawor w korku jest jednokierunkowy.
    Po nagrzaniu wszystko wraca do normy.

    --
    Pozdrawiam
    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl


  • 8. Data: 2018-02-22 02:12:43
    Temat: cisnienie w ukladzie chlodzenia na zimnym silniku
    Od: d...@g...com

    Witam!

    Mam dokladnie taki sam efekt w fordzie galaxy 1.8 TDCI 125KM. Czy u ciebie sie
    wyjasnila przyczyna?


  • 9. Data: 2018-02-22 16:38:47
    Temat: cisnienie w ukladzie chlodzenia na zimnym silniku
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przez osiem lat to chyba cos z tym zrobil.


  • 10. Data: 2018-02-22 22:40:41
    Temat: Re: cisnienie w ukladzie chlodzenia na zimnym silniku
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-02-22 o 16:38, Zenek Kapelinder pisze:

    > Przez osiem lat to chyba cos z tym zrobil.
    >

    Pewnie samochód już przetopiony na żyletki.

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: